Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 20:42   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Hun ønsker seg altså et speilreflekskamera. Det er ikke vi som skal betale det, men de som skal kjøpe det vil gjerne ha konkrete tips om merke og modell. Hun har ikke brukt annet enn et enkelt kompaktkamera og mobilkameraet tidligere, men er opptatt av å ta bilder, elsker instagram og er generellt over gjennomsnittet opptatt av teknologi og vil gjerne mestre noe nytt. Jeg vet ikke hva et skikkelig kamera koster, det vet sikkert noen her? Tror aktuell pris ligger et sted mellom 3000 og 6000 kroner. Hva bør man se etter? Hva er viktig, hva er tull og hva ville dere kjøpt?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 20:49   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Jeg ville kjøpt Canon 650 D. Jeg er veldig fornøyd med mitt, og Canon sine "entry level"-kamera ligger godt i nette "damehender", i motsetning til mange av de andre. Og gi henne gjerne et kurs i tillegg!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 20:50   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Canon 650D ville jeg anbefalt. Ikke det dårligeste men heller ikke veldig godt. Mer enn godt nok til de fleste.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:09   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Jeg tror jeg ville vurdert et hybridkamera. De er nettere og hendigere å ha med seg, samtidig som man har mange av funksjonene som et vanlig speilrefleks. på mitt kan jeg også benytte linsene som jeg har til den gamle speilrefleksen, på det nye kameraet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 17:02   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Takk for svar, alle sammen! Tror det heller mot hybridkamera, er den noen bakdeler med dette i forhold til speilrefleks eller er det bare fordeler?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:15   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Speilreflekskamera til konfirmanten - hva bør hun ha?

Dersom du tror at hun virkelig vil bruke kameraet ville jeg absolutt valgt et speilreflekskamera. Da kan hun bytte linser og kamerakropp etter hvert som behovet endrer seg.

Når dere kjøper kamera er det minst like viktig hvilke linser som følger med. Dersom hun skal lære seg grunnleggende fotografering bør hun ha med en linse som dekker 18-105mm området i hvert fall.

Dette er et suverent startkamera.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no