Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-13, 21:43   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Millact, vi bor i enebolig på 135 kvadrat fra 70-tallet, tett på naboer (70 cm til nærmeste nabo). Husene går for 4,5-5 mill, og legg til 4000 i måneden, for det er borettslag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:45   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Leieprisene her er også vanvittige! Det er ikke uvanlig med 20 000 kr + for hus på 120 kvadratmeter. Oljå trenger folk og betaler godt!

Har hørt at nå begynner mange ingeniører å sikte seg inn mot Kristiansand i stedet pga. lavere boligpriser der enn i Stavanger. I tillegg får de sommer og full vinter!

Jeg kan nesten ikke skjønne at lærere, sykepleier mm. har råd til å kjøpe noe her (og det har de nesten ikke lenger heller).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:46   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Millact, vi bor i enebolig på 135 kvadrat fra 70-tallet, tett på naboer (70 cm til nærmeste nabo). Husene går for 4,5-5 mill, og legg til 4000 i måneden, for det er borettslag.

Enebolig i rekke her, 118 kvadrat. Naboen fikk 4.7 mill i sommer. Prisene har økt etter det. Helt vanvittig! Jeg er alene men har råd til det pga jeg kjøpte da det var nytt. Hadde neppe hatt råd til å bo her nå ellers.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:49   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Husprisene er vel omtrent hovedgrunnen til at jeg flyttet derfra.

Det skjønner jeg. Man skal et godt stykke vekk før det er bedre.

Jeg synes synd på de som skal inn på boligmarkedet nå. Det er blitt et klasseskille der, de som får hjelp av foreldre får kjøpe, de andre har omtrent ikke sjanse.

Lurer på om vi etterhvert vil få mangel på sykepleiere mm?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:49   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enebolig i rekke her, 118 kvadrat. Naboen fikk 4.7 mill i sommer. Prisene har økt etter det. Helt vanvittig! Jeg er alene men har råd til det pga jeg kjøpte da det var nytt. Hadde neppe hatt råd til å bo her nå ellers.

Vi hadde heller ikke hatt råd til å etablere oss i dag. Hilsen to lærere. Men vi merker at omgangskretsen vår har mye romsligere økonomi enn oss, der jobber mange i oljå og millionlønninger blant unge voksne er helt vanlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:53   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lurer på om vi etterhvert vil få mangel på sykepleiere mm?

Det har de allerede. Husker jeg leste noe om det i sommer, det er jo da det er mest prekært. Sykepleiere og andre "lavtlønnede" flytter vekk etter endt utdanning.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:54   #27
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men så har de så mye fin graffiti da.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:57   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi hadde heller ikke hatt råd til å etablere oss i dag. Hilsen to lærere. Men vi merker at omgangskretsen vår har mye romsligere økonomi enn oss, der jobber mange i oljå og millionlønninger blant unge voksne er helt vanlig.

Ja, det er vel det. Jeg er ikke der og kommer neppe til å komme der noen gang. Da må jeg nok bytte selskap rett og slett. Vi er ikke lønnsledende og skal heller ikke være det. I mitt nabolag er det ulike folk, flere i samme konsern som meg, og mange som ikke er i oljå. De som flytter hit nå betaler flesk for små hus, men hva er alternativet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:58   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det har de allerede. Husker jeg leste noe om det i sommer, det er jo da det er mest prekært. Sykepleiere og andre "lavtlønnede" flytter vekk etter endt utdanning.

Ikke overraskende, nei.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 22:29   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Min erfaring er at det er lurt å bestille rom i god tid før ankomst. Det er mye som skjer i Stavanger vi har opplevd flere ganger å stå uten rom. God tid er gjerne 1-1,5 mnd før ankomst. Billeie og spise ute er samme som i Oslo.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 22:51   #31
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tror det kan være vanskelig å få rom her i ukedagene. Det er i alle fall det jeg har hørt.

Ser stor forskjell i taxi prisene herfra og til Sørlandet hvor mine foreldre bor.

Spesielt tirsdager eller rundt der. Har hatt oppgaven med å booke hotellrom til grupper på 12-13 personer både vår og høst og vi pleier å ende opp i Stavanger rundt tirsdag. Kan være en utfordring men det har stort sett ordnet seg. Prisnivå er helt "normalt" synes jeg.

Mange gode restauranter.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 13:40   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Prisnivå på hoteller er ca likt, men billigere i helgene enn i ukedagene (men det har jeg inntrykk av at gjelder omtrent alle byer?). Leiebilpris er nok også som resten (vi har også rent-a-wreck om det er pris det står på). Å leie buss/minibuss kjenner jeg ikke til priser i resten av landet, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Skal du finne på noe gøy her?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:11   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Eg har både familie og venner som er lærarar, som ønsker å flytte tilbake til området men som ikkje har råd. Det er ikkje bare Stavanger som er utfordringa, men områda langs toglinja over heile Jæren. For å ha råd til å kjøpe bolig i området, må ein vekk frå kollektivnettet. Og sidan Stavanger er ytterst på ei halvøy, er det bare tre vegar inn til byen. Desse er overbelasta og folk står i enorme køar for å komme seg til og frå jobb.

Deler av boligproblemet, er at det er så mange som ikkje betaler for boligen sin sjølv, i oljebransjen. Italienske og franske ingeniørar blir importerte til midlertidige stillingar, inkludert bolig, og oljeselskapa har råd til å betale husleige på 20-30.000 mnd. Det er jo uoverkommeleg å matche for offentleg tilsette folk med ein gjennomsnitteleg inntekt. Eg kjenner folk som leiter etter bustad i regionen, som snakkar om rekkehusleiligheiter på rundt 100 kvm, til 4-5 millionar, langt unna kollektivnettet. Så det er nok ein tøff region å etablere seg i.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hotellrom skal man være glad til om man i det hele tatt får tak i. "Ka ska me me hotell i Stavanger? Me bur jo her!"

Det er verdens minst utbygde hotellby. Men så har de så mye fin graffiti da.

:my two cents:

Det blei faktisk sagt i ramme alvor, på eit kommunestyremøte på Sandnes, ein gong for lenge sidan.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:23   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hvordan er det med kollektivtransport? Lett eller vanskelig å komme seg hit og dit fra for eksempel campingplasser som ligger litt utenfor?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:45   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvordan er det med kollektivtransport? Lett eller vanskelig å komme seg hit og dit fra for eksempel campingplasser som ligger litt utenfor?

Eg synest det er vanskeleg å vere avhengig av kollektivtransport, når eg er hos foreldra mine, som bur i eit boligområde relativt sentralt i Sandnes, men litt utanfor sentrum. Så lenge du er langs toget, er det veldig greit, men det er dårleg med buss og buss til tog og liknande.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:49   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hva er dette for slags perifer utmark, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 15:02   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Kolumbus har dårlig rykte på seg. Det går busser, det gjør det, men ikke overalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 15:16   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er dette for slags perifer utmark, da?

De trenger ikke bussen, de har jo høyest Porschetetthet i landet .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 15:20   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hehe, ja alle har i hvert fall BMW-SUVer.

Nokon, er du bai? Eller noen som har blitt nynorsk?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 15:20   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Når er første skoledag i Stavanger, forresten?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no