Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

NAV-Foreldrepermisjon

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-12, 17:17   #41
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Prevensjon, kaller vi det.

Rasler det i eggstokkene, sier du? Se, det kan vi gjøre noe med. Bare fyll ut dette skjemaet, så setter vi igang med produksjonen etterpå.




__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:55   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Men jeg overfører ikke, de tas ut i riktig år, bare ikke på sommeren. Jeg har en uke igjen i år, som jeg overfører. Tror det er et tak på to uker hos oss, men jeg tror også at man får overføre mer om det er sånn at man virkelig ikke får til å ta ut ferie ellers. Det er liksom en litt ukjent problemstilling.

Jeg var syk, ser du. Hele svangerskapet. Og fødte i november. Jeg kunne ikke ta ut ferie i sykemeldingen og ikke ta ut etter fødel, for da var jeg låst av den obligatoriske permisjonen. Så de ukene jeg hadde til overs gikk i stor grad tapt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:05   #43
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Denne tråden er strålende prevensjon.

Amen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:13   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Prevensjon, kaller vi det.

Rasler det i eggstokkene, sier du? Se, det kan vi gjøre noe med. Bare fyll ut dette skjemaet, så setter vi igang med produksjonen etterpå.




Det funket tydeligvis ikke bra nok for meg, for jeg fylte jo ut de pokkers papirene bare et års tid før jeg ble gravid igjen. Men nå er det enda mer komplisert, jo!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:39   #45
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg var syk, ser du. Hele svangerskapet. Og fødte i november. Jeg kunne ikke ta ut ferie i sykemeldingen og ikke ta ut etter fødel, for da var jeg låst av den obligatoriske permisjonen. Så de ukene jeg hadde til overs gikk i stor grad tapt.

Usj. Jeg var heldigvis ikke dårligere i sommer enn at jeg tok ut ferie som vanlig da. Det var ikke den festligste ferien, jeg kjente definitivt at det var unntakstilstand allerede da, men det var liksom ikke såpass at det var bortkastet å ha ferie heller.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 18:40   #46
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det funket tydeligvis ikke bra nok for meg, for jeg fylte jo ut de pokkers papirene bare et års tid før jeg ble gravid igjen. Men nå er det enda mer komplisert, jo!

Det funket ikke her heller, men det skjemaet var definitivt ikke så komplisert i 2008.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 19:04   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Søren altså, jeg hadde jo nesten begynt å lure på om nr 3 var en gjennomførbar ide. Men glem det, glem det, GLEM DET!

Skjema med 2008-ungen var greit. Litt kluss, men greit.
Skjema med 2011-ungen var en del mer kluss ja. Og søren om de ikke hadde gjort om på ferieregnemåtene sine slik at jeg visstnok brukte flere permisjonsdager, men men ikke så mange feriedager som jeg hadde planlagt. Og derved plutselig haded ikke far så mange permisjonsdager som vi hadde forutsatt (for ja, han tok mer enn fedrekvoten, men jeg hadde visst brukt 4 av de dagene han trodde han hadde...) vips tok permisjonen hans slutt ei uke før min ulønnede startet. Jeg hadde feriedager tilgode da, siden jeg ikke hadde fått tatt dem ut i permisjonen likevel, men det var ikke mulig å få tatt ut disse de siste hektiske dagene på jobb. Ja, for vi fikk jo vite dette sånn et par uker før vi sto der uten barnevakt i ei uke. Vel, mannen fikk ordnet så han fikk være hjemme den uka.

Og jeg orker ikke, orker ikke et enda verre skjema altså!

Det er idiotisk. Jeg er velfungerende, høyt utdannet, jobber med velregulert, lovregulert, regelrytteri (regnskap) og skal da klare dette. Mannen jobber i skjemafabrikken skatteetaten. Men for søren, de skjemaene der gir meg neller.

De fratar meg enhver lyst til å lure på om nr 3 er noe lurt. Virkelig.

Offisielt sett har vi ikke landet på om vi ønsker oss nummer tre eller ei. Reelt sett mistet jeg lysten nå. Heia nav.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 22:51   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Jeg kan da ikke huske at disse skjemaene var så vanskelige? Er de det, altså? Nå fikk jeg barn i 2005 (antar jeg fylte ut i slutten av 2004) og 2008, så mulig ting har endret seg vesentlig fra da? Jeg brukte også ferie første gangen mens ex hadde permisjon.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 22:55   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

2005 vet jeg ikke. 2008 var ganske grei skuring. 2011 var ikke like lett, og det som er kommet etter det igjen har jeg ikke hørt et godt ord om fra noen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 22:56   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Nå skal jeg neppe ha flere barn, da må det skje undre, men rart det skal være så vanskelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 23:09   #51
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Fedrekvoten, for eksempel, er økt i flere omganger siden forrige gang vi var i ilden, og er nå faktisk dobbelt så lang. Det alene kan ikke komplisere et skjema så til de grader, men det er definitivt mange merkbare endringer, utover frustrasjonen.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 23:11   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Fedrekvoten er nå en ting, og når man planlegger at far skal ta mer enn denne blir det fort komplisert. Blad inn ferie også, så blir det suppe.

Ved vårt første barn ordnet vi ALT på et skjema da, mors perm, mors ferie, fars perm. (Vel, eget skjema for fars GRADERING av perm, vel og merke, for det måtte levers avtale med hans arbeidsgiver) Andre barn måtte vi ha et eget skjema for far, som ikke kunne leveres sammen med mitt. Og ikke fikk vi registrere ferie helt sånn enkelt heller. Og nå har det åpenbart blitt enda mer komplisert.

Nei, dette skjemagreiene er ikke helt greit. Det VAR greit med Knerten. Det var ikke like greit med Mikro. Og tanken på det nye skremmer meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 23:35   #53
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Jeg har fått barn i 2005, 2008 og 2009, og det har blitt verre og verre for hver gang. Legg til ekstra permisjon til far, gradert uttak og ekstra tvillinguker og du har oppskriftet på fullstendig sammenbrudd. Jeg skjønte mindre og mindre for hver gang, og jeg tror ikke det er bare akkumulert ammetåke som skal ha skylden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 23:45   #54
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Nei, altså, forrige gang måtte jeg ordne det aller, aller meste av disse skjemagreiene selv, både når det gjaldt sykemeldinger og permisjon, for da hadde jeg en sjef som ikke kunne noe som helst. Det gikk jo helt greit. En og annen formulering kunne jeg nok lure litt på, men verre var det ikke. Og jeg har ikke høyere utdanning eller relevant arbeidserfaring. Denne runden.. Vel. Vi har ihvertfall sendt det. Resten har jeg (nesten) fortrengt.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 01:14   #55
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

og

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 08:48   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Isola, din er født i 09, det er det skjemaet jeg hadde med 08 mener jeg? Det var ikke så ille det altså. Det er blitt verre og verre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:55   #57
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Ja, jeg tror det. Det kom vel en fedrekvoteøkning i 2009, men det var omtrent et halvt år etter at vi fikk Kosegrisen, så det gjaldt ikke oss. Jeg kan ikke huske noe frustrasjon fra andre heller.. Alt på ett skjema, ikke noe krøll. Nei, jeg konkluderer nok med at NAV ønsker at far kun skal ta sin kvote.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:10   #58
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Jeg gikk til saksbehandler og fikk henne til å fylle ut.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:11   #59
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Det er da ikke så vanskelig å fylle ut at far skal ha mer permisjon enn kvoten? Det var det i hvert fall ikke sist, da var kvoten 10 uker og mannen tok 20. Vi strevde mer da han måtte ta over litt av min permisjon mens jeg var sjukmeldt noen uker, men det gikk da det også. Jeg klager nok mer enn jeg egentlig burde, for det gikk jo helt greit sist, så jeg overlever nok nå også. Det er bare litt frustrerende når de endrer reglene og en plutselig må fylle ut ekstra skjemaer. Men men, det er bare å få det gjort. :ti uker til termin:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 10:32   #60
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: NAV-Foreldrepermisjon

Det som ER vanskelig, er når man er selvstendig næringsdrivende og NAV ikke skjønner noe som helst av det

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no