Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket kamera har du?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 11:23   #21
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har:

Nikon D70 med 18-70 0g 70-300 linse <- Superfornøyd
Nikon F50 (noen som vil ha?)
Fujifilm Finepix F30
Sony Mini-DV videokamera som begynner og dra på årene..

+ et par gamle digitale kompaktkameraer som jeg ikke husker betegnelsen på.

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:00   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Jeg har et Nikon D50, som jeg elsker! Jeg har to objektiver, et 18-55 og et 55-200.
Siste kursdag i dag for å lære kameraet bedre å kjenne.

Vi har også et Ixus 700, som dreper alle bildene med røde øyne og alt for sterk blitz (vi bruker det bare på fest), og et Minolta Dimage 7, som fungerte helt ypperlig, helt til det en dag ikke ville lese minnekort eller noe, og tok kvelden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:09   #23
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har Nikon coolpix 3700, et gammelt digitalt kompaktkamera og Canon Eos 350D med sigma 18 - 200mm objektiv.

Lilleleo: Så utrolig lurt å gå på kurs med kameraet. Jeg bruker stort sett bare autoprogrammet, så det hadde helt klart vært noe for meg. Syns du det har vært bra? Og hva har du lært?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:44   #24
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Lilleleo: Så utrolig lurt å gå på kurs med kameraet. Jeg bruker stort sett bare autoprogrammet, så det hadde helt klart vært noe for meg. Syns du det har vært bra? Og hva har du lært?

Jeg er veldig fornøyd med fotokurset!
Han som har det, har jobbet på Japan Photo her i Bergen i åresvis,
og har veldig god ekspertise innen området.
Vi har lært å bruke de forskjellige funkjsonene, altså alt utenom Auto-funksjonen og sånt.

Jeg er veldig foto-interessert, og ønsker å lære meg å ta den typen bilder som Jane tar, så nå er jeg et skritt nærmere.
Det eneste jeg mangler nå egentlig, er et stativ og en stoor blitz, for å få mykere lys.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 15:35   #25
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Dette har jeg. Veldig fornøyd.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 15:36   #26
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Canon EOS 350D.

Vi også!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:31   #27
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har:

  • Nikon D50 (samme som Vanilja visst, bare i helsort)
  • Sony Cybershot P150

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:38   #28
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilket kamera har du?

Cannon ixus v3 som ikke blir brukt.
Og Cannon EOS 350D som nesten blir daglig brukt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:44   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har et HP-kamera som driver oss fra vettet, så i morgen håper jeg at vi eier dette:


Sist redigert av Chanett : 24-05-07 kl 06:53.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:16   #30
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Canon EOS 400D

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:26   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Har canon ixus 500 mpxl. Jeg syns det er bra, men noen ganger blir bildene utrolig rare og kjeeeempe lyse.
Ønsker meg et canon 350D

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:42   #32
Junimor
*ammeomtåket*
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 21
Junimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har et Canon EOS 350D og et Canon D IXUS 700.
Må jo ha et til "hvert sitt bruk" slik de anbefalte i testingen av kameraer på NRK.
(ja, det var mitt argument til sambo. )

__________________
Bære- og kosemamma til Snuppa'02, Knotten'07 og lille Englejenta fd.'06
Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det. ~ Engelsk ordtak
Junimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:46   #33
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har Canon Digital Ixus 65.

Er ikke spesielt opptatt av kamera, og dette funker til vårt behov. Er spesielt fornøyd med den store skjermen på et såpass lite kamera. Veldig ok!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:48   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

1 stk Canon EOS 300 D,
1 stk Canon A700,
1 stk. Fujifilm 401,
1 stk. Canon A400

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 08:15   #35
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Canon Ixus 40 (Kompakt)
Nikon D40 (Speilrefleks) med objektivene: 55-200 mm og 18-50 mm
Nikomat (Nikon fra 1967 - analogt) med objektivene: 50, 200 og fisheye

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 08:36   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Fujifilm Finepix F30 .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:13   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Vi har Canon Eos 300, speilreflekskamera og Canon Eos 350D som er et digitalt speilreflekskamera. Vi har ikke annet enn objektivet som er 18-55 mm tror jeg det er på noen av dem, men har kjøpt en veldig bra blits i tillegg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:04   #38
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Canon EOS 350D med to objektiver.
Nikon Coolpix 950

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:13   #39
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Canon Powershot s70.

Det har jeg og.

Og en speilrefleks kamera fra "gammeldager" sånn med 135 film. Bruker det til spes ting.
har ikke råd å investere i speilrefleks dig.kamera. Så s70en holder til daglig bruk

Men svigerfar har et sånt dyrt canon speilrefleks dig. kamera så vi kan låne om det er noe spes vi skal.
Har har en hel haug med linser til den.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:21   #40
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket kamera har du?

Har Canon EOS 300d med to egne objektiver (og så låner jeg to fra jobben...). Dette blir naturlig nok mye og mest brukt.

Jeg har også et gammelt Canon analogt speilreflekskamera.

Og så har jeg Canon Ixus v2 - gammelt og godt, er ekstremt fornøyd med det kameraet.

I tillegg har jeg et 60 år gammelt Kodak Brownie som jeg leker meg med innimellom. Det er mellomformat og bruker 120 film.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no