Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 17:03   #1
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Jeg har et bilde jeg vurderer å bruke som julekort, men kunne tenkt meg å limt på en julenisselue eller to. Kanskje. Men hvordan gjør jeg det? Har photoshop, men er flaut dårlig på bruken.

Noen som kan tenke seg å finne fra en teskje og fortelle meg hvordan?

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 17:14   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Her finner du Dingbats (symboler) som du laster ned lett på maskinen din. De blir lagt til sammen med skrifttypene du har i ps og kan brukes oppå bildene.

En måte å gjøre det på..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 17:19   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Jeg pleier å bruke tegneverktøy og gjøre det på frihånd i photoshop. Da bruker jeg airbrushverktøyet for å lage luekant og dusk og penselverktøy for å lage selve luen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 17:32   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Eller så åpner du bildet i ps og nisselua i et nytt lag. (windows - layers). Markerer området rundt lua og sletter dette. cmd+x (mac). Og så kan du endre str og vinkel på lua. (Edit - free transform).

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 18:57   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Er du sikker på at bildet ikke er finest uten nisseluer?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 19:18   #6
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan sette nisseluer inn i et bilde?

Takk for tips! Jeg skal teste litt når jeg kommer hjem i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er du sikker på at bildet ikke er finest uten nisseluer?

Det er meget godt mulig, kanskje til og med mest sannsynlig, men jeg fikk for meg at jeg hadde lyst å teste for å se hvordan det blir seende ut.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bilde, julekort, nisselue, redigering

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no