Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 21:13   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg blir vanligvis lite stresset i anl.julen, men "den andre tråden" (vi vet alle hvilken jeg snakker om, ja?) gjør meg litt småurolig. Jeg klarer ikke å la være å kikke innom, og leser til øyet blir stort og vått om alle gavene som var kjøpt allerede tidlig i oktober, sylta som har flesket seg, og alle de andre julegledene. Jeg synes vi som venter med jula til desember fortjener en egen tråd. Er dog litt usikker på hva den bør inneholde...

Gode tips til hvordan man lager jul i en fei?
Bensinstasjoner med godt utvalg som har langåpent julaften?
Hvor man får kjøpt de beste sirupssnippene?
Råd om hva et romjulskort bør inneholde?
Hvor man finner de beste kjøpekalenderene?


Eller skal vi rett og slett være oss selv tro og la være å planlegge innholdet? For det er flere enn jeg som er dårlig på langtidsplanlegging, sant?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:16   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Altså, jeg er i den andre tråden, men jeg er på ingen måte klar for jula. Jeg har som prinsipp å ikke starte skikkelig med juleforberedelser før etter bursdagen min 23. november. Jeg baker ikke, jeg lager ikke julegaver, jeg kjøper all mat i siste liten osv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:18   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg er med. Har såklart ingen forslag.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:18   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Bra, Anne C og Turban Smukk! Jeg var egentlig litt bekymret for om jeg ble alene her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:19   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg vet i hvertfall at det er veldig enkelt å lage rød saus til risengrynsgrøten. Det lærte jeg julaften et år, da jeg oppdaget, ikke altfor lenge før butikkene skulle stenge, at vi hadde glemt å kjøpe saus - og butikkene var utsolgt.

Baker Hansen bruker forresten ha gode julekaker, har jeg hørt noen rykter om.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:20   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Det viktigste er at man ikke må noenting. De har julebakst til salgs på alle kjøpesentre, det er butikker åpne helt til julaften og man velger helt selv hvor mye man gjør utav det. Jeg er av de som føler meg godt forberedt, men nå har jeg svært lav terskel for å føle meg i rute.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:21   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.906
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg hører også til her. I år tenkte vi å bruke store deler av desember på å flytte, så det blir ikke jul før tidligst 23.desember. Julegavene er ikke påbegynt. Men jeg har fortalt vesla om nissen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:22   #8
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

I år er jeg tidlig ute med å bekymre meg over alt som skal gjøres, men jeg har selvfølgelig ikke gjort noe som helst. Men Mannen skal ikke jobbe jualften, og jeg regner med at det blir jul i år også.

Vi drar til syden 7 desember og er tilbake 14 desember, da kommer mamma og pappa på besøk for å vaske og bake litt....
Julegaver? Næsj - vi har jo alt mulig.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:25   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg skjønte ikke helt det med at juleskinkene skulle forene oss. Jaja, det er litt å trimme på, liksom, men... Så sinkete er jeg. Her er det ennå lenge til jul. Jeg har bakt rundstykker, men det er det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:25   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Julegaver i november? Næsj. Tenkt på jula? Såvidt. Vi har avklart at mamma og pappa skal feire julaften hos oss og at vi sannsynligvis skal på hytta i romjula. Og julemiddagen - den fikser mannen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:26   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg vurderer å sende julekort via FB i år. God jul og godt nytt år som status. Vips, ferdig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:27   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.070
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg er definitivt en julesinke, og derfor har jeg holdt meg langt, langt unna den andre tråden. I år skal jeg feire med nesten hele familien min, så jeg antar at de presangene ikke er på plass før den 23.

Julekalenderen til ungene gnager på samvittigheten, men det skjer ikke stort.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:27   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg skjønte ikke helt det med at juleskinkene skulle forene oss. Jaja, det er litt å trimme på, liksom, men... Så sinkete er jeg. Her er det ennå lenge til jul. Jeg har bakt rundstykker, men det er det.

Juleskinka mi tar jeg personlig opp i en annen tråd, men det er selvsagt åpent for alle slags tema.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:29   #14
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg hadde ikke sett den andre tråden jeg. Nå er jeg helt svimmel
Jeg hører til her. Jeg har prøvd meg på pakkekalendere, men det var før vi fikk nr 4. Da jeg regnes ut at 4x24=96 tenkte jeg at dette er fullstendig galskap.
Særlig fordi ungene KLAGDE på mange av gavene. Det var kroken på døra. Nå får de sånne Lego / PetShop / etc. Det funker fint

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:30   #15
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg sender ikke julekort. Dette har selvsagt medført at jeg ikke mottar så mange heller, men det får så være.

Jeg pleier å avspasere lillejulaften og kjøper mesteparten av gavene da, etter å ha tatt en intensivrunde 21. og 22. desember etter jobb. Det fungerer aldeles utmerket når man har liten familie. En av disse dagene drikker jeg vin med venninner og utveksler gaver. Etterpå reiser jeg til foreldrene mine og blir der. Et og annet år baker jeg pepperkaker, og så har jeg et par jule-CD-er og kongerøkelse og noen røde lys som skaper ypperlig førjulsstemning.

Færdi!!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:32   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Melder meg til manglende innsats på julefronten. Det blir jul likevel.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:36   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.403
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg tror at det holder med tanken om julekort. Det kommer jo alltids en ny mulighet neste år?

Pakkekalender er en uting, og det får bli sjokoladekalender i år igjen. Helst en 10-kroners.

Småkaker trenger man ikke, det får man hos andre. En solid boks smågodt er nok. Og en ferdig-eske pepperkaker.

Jeg har i tillegg slutta å "bytte gaver" med endel folk, så i år skal jeg vel kjøpe kanskje 5-6 gaver. Det er overkommelig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:39   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg prøvde meg i den andre tråden, men hører nok helst hjemme her.

Jeg har laget gaveliste da. Foreløpig er det bare en liste med navn, men en liste er en liste. Også har jeg booket barnevakt til diverse julebord. Det er viktig å prioritere riktig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:39   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.307
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Melder meg med glede inn her, og stemmer for det vanlige rushet i desember uten de store planene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:41   #20
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg er en julesinke. Ikke noe er lagd, kjøpt eller bakt.
Mitt tips er å handle på nett. Liker ikke å gå svett som en ovnsbakt gris i butikkene og handle gaver, da er sofaen med en pc og bankkort et mye bedre sted.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no