Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-16, 11:05   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg trenger noen fine ulltrøyer jeg enten kan bruke under noen lett gjennomsiktige bluser, eller som genser. Jeg husker det var en norsk designduo som lagde noen virkelig fine, litt retro trøyer i ull og silke, men husker ikke hva de het eller vet om de eksisterer lenger. Vet noen hva jeg kan tenke på? Andre fine trøyer?

Jeg har en fra Pierre Robert, men den er verken særlig pen eller har vist seg å være særlig holdbar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 11:43   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.266
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

På Rita i Storgata har de noen helt enkle i ull silke. Deer bra!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 11:50   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg har en langermet svart som jeg syns både er pen og har holdt seg godt lenge, den er ull/silke fra Calida. Ikke noe blonder, men en litt forseggjort halskant likevel. Enig angående Pierre Robert, de er korte og vide og rare i fasongen, løse og blir fort stygge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:00   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Rosemunde har også noen som er fine og varme.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:03   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg fikk en fin sort en med litt blonder på til jul. Den er kjøpt på Change.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:03   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Rosemunde sine er fine, varme og holdbare. Kanskje litt mye blondekant på de, men jeg har ikke sett hele kolleksjonen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:19   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.091
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Calida er de jeg har som har holdt seg lengst. Den jeg har på nå er også fin, holder seg bra og er blonder på, men jeg får ikke sett merket. Den er kjøpt på Vivikes, i hvert fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:40   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

På Sparkjøp har de ull/silke fra Iris (tidligere Eva), som holder seg fint, er tynt, og nøytralt.
Veldig prisgunstig også. Finnes i sort, grå og ullhvit.

Jeg bruker singletene hver dag, og har et par langermet til bruk under bunadskjorta, eller andre tynne bluser.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:42   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.480
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Vera og William du tenker på kanskje?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:44   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Vera og William du tenker på kanskje?

Ja! Finnes de fortsatt mon tro?

Ellers syns jeg Calida hadde noen fine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:46   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.860
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg arvet en trøye i ull/silke(med en liten blonde på) fra Calida av mammaen min for 13 år siden. Den har holdt siden. Helt utrolig kvalitet.
Jeg liker trøyene fra Rosemunde også, de er veldig myke og gode. Og fine.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:57   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg fikk masse herlig ulltøy til bursdagen min. Jeg har ikke rukket å finne ut hvor slitesterkt det er, men jeg liker spesielt godt trøya fra Calida. I tillegg er de fargerike fra Kari Traa veldig gode, men de er så fargesterke at de ikke egner seg like godt under ensfargede plagg. De er i tillegg litt tykkere siden de er i flere farger.

Jeg må innrømme at jeg også er glad i ulltrøyene fra Moods of Norway, men jeg tror nok at det er langt mer min stil enn det er din.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:05   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Ja, av ren trass ville jeg ikke gått med Moods of Norway om jeg så hadde fått det kastet etter meg. De har endel fint altså, det er ikke det. Det er bare min utrolig barnslige innebygde trass mot logoer.

Jeg har masse sportsull, altså, fra Kari Traa, Devold osv. Nå trenger jeg tynt og pent, ikke gøy og tykt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 13:50   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.266
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

På Bogerud på senteret borti gata har de Iris, de harenkle pene trøyer/gensere med pitteliten blondekant.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 14:39   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

På Rita i Storgata har de noen helt enkle i ull silke. Deer bra!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

På Bogerud på senteret borti gata har de Iris, de harenkle pene trøyer/gensere med pitteliten blondekant.

Stikker innom disse på vei hjem i dag, tenker jeg. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Vera og William du tenker på kanskje?

Jeg fant dem på nett, hvor det til og med var litt salg så da bestilte jeg en der. Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 14:46   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.887
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg liker en type med brede stropper over skuldrene fra Pierre Robert. Den har ribbestrikk nederst og er elastisk og lang sånn at den går langt nedover på rompa. Ser at en her skriver at den er kort, men jeg er ikke så høy så den passer fint til meg. Jeg hater sånne korte som glir opp over buksekanten.
Denne.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 14:52   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Jeg vet ikke om jeg tar sjansen på en PR igjen. jeg kjøpte en langermet ulltrøye i høst derifra siden jeg har vært fornøyd med barnetøyet. Men den ble rar og uformelig ved bruk, og den har raknet ved flere av sømmene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 15:02   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.847
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg liker en type med brede stropper over skuldrene fra Pierre Robert. Den har ribbestrikk nederst og er elastisk og lang sånn at den går langt nedover på rompa. Ser at en her skriver at den er kort, men jeg er ikke så høy så den passer fint til meg. Jeg hater sånne korte som glir opp over buksekanten.
Denne.

Denne har jeg, og er ikke fornøyd. Etter første gangs bruk er den kort og vid, og glir bare opp. Nå bruker jeg den bare om natta, hvis jeg fryser, og selv da glir den opp og blir liggende som en pølse rundt livet. Vurderer å stappe den nedi trusa.

Jeg var akkurat en tur på Change og kjøpte en i ull og silke. Veldig deilig å ha på, tynn og fin, men kanskje litt bredere blonde enn jeg hadde ønsket (jeg foretrekker ca 0 cm). Men butikken er rett utafor jobben min, så det var enten den, eller å fortsette å fryse.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 15:49   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

Det er den typen der jeg også mener er kort og vid. Ingen favoritt her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 18:39   #20
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.342
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pene, tynne ulltrøyer - både med lange ermer og uten

På next to nothing har de fine og tynne ull slike trøyer. Jeg pleier å vente på tilbud, for de koster ca 700 kr på fullpris. Selges innimellom til 250 kr på tilbud.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no