Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 20:19   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Pynte med flaggermus, ja.
Vi har en i taket i stuen.

Vi har bursdagsbarn i morgen, så her blir det Halloween hele helgen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:21   #22
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kjøp inn snop som dere liker som da evt. kan spares til senre hvis det ikke går så mye.


Ja, spar til besøk.

Jeg har noen stilige masker du kan låne, så du kan bli den-kule-naboen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:23   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Vi debuterte i fjor og her kom det mange på døra, men vi bor i nytt byggefelt med mye barn. Jeg pyntet ikke huset og gjør det heller ikke i år, men har en skål med innpakket godteri. Ungene skal gå selv så en av oss voksne må være ute sammen med de (les: lillebror). Vi gikk kl 18.00 i fjor.

I fjor gikk lillebror mange ganger til de samme husstandene. Hen hev seg med hver eneste gruppe.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:27   #24
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Jålebukken skal fyre opp i et oljefat og grille marshmellow til alle som kommer (han fyrer opp utenfor huset altså). Han har lånt en dødningemaske og skal ha svart hettejakke.

Jeg er litt "anti" så jeg har mest lyst til å gjemme meg på loftet. Han påstår at han skal henge en plakat på utgangsdøra hvor det står "Er på bålet".

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:27   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Her var det ikke noe problem å forklare for de hadde sett det på Små Einsteins. Knask eller knep.

Da det ble mørkt på kvelden her for noen uker siden lurte lillbror på om det snart ble knask eller knep igjen for nå var det mørkt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:33   #26
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Nille har masse halloween-godteri, innpakket og forholdsvis rimelig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:36   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Dette er en ganske stor greie her i nabolaget. Vi pyntet med gresskar og lys i fjor, og Junior og mannen gikk runden, mens jeg delte ut snop. Jeg hadde kjøpt inn til 75! og tenkte det var litt i overkant og ga 2 ting i starten... Jeje, 18.30 vi tomme for godis og måtte slå av lysene for signalisere at vi ikke var med lenger.

I år er vi syke, så jeg vet ikke helt hva vi gjør. Å nyse på 100 barn er ikke så veldig hyggelig gjort.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:40   #28
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jålebukken skal fyre opp i et oljefat og grille marshmellow til alle som kommer (han fyrer opp utenfor huset altså). Han har lånt en dødningemaske og skal ha svart hettejakke.

Jeg er litt "anti" så jeg har mest lyst til å gjemme meg på loftet. Han påstår at han skal henge en plakat på utgangsdøra hvor det står "Er på bålet".

Herlig.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:44   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Jeg har spart på Nille-Halloweenbøttene fra i fjor. Tror jaggu vi har godteri igjen også et sted.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:52   #30
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Jeg begynte i det små med dette. For to år siden tok det totalt av. Og vi har fått skikkelig rykte på oss, her ringer det på i ett hele kvelden både fredag og lørdag. Jeg gir en ting hver til ungene, jeg gir kun til de som har kledd seg ut, og kommer de to ganger så får de andre gangen og.
Kjøper Nille sitt godteri som er pakket inn.

Forøvrig pynter jeg hele trappa. Masse lys i lyktene, hodeskaller, skjelett, hekser o.l hengende ned fra taket over døra. Heksene hyler når ungene nærmer seg. Jeg har så mye pynt, husker ikke hva alt er men jeg overpynter maksimalt.

Gangen blir også pyntet, med gresskar og masse lys i svart og orange. Jeg har egen halloweenbøtte som godteri som skal deles ut ligger i.

Jeg tar rett og slett totalt av, og jeg storkoser meg.
I år blir det halloweenfest her også. For barn og voksne. Vår første.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:55   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Jeg har skjønt av nabogutten at det gjelder å ikke være for raus med godteriet. Han fortalte nemlig at han hadde fått høre om et hus hvor de alltid ga masse godteri, så dit skulle han og alle i klassen hans, og han hadde fått tak i to masker så han skulle gå dit to ganger.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:56   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan i alledager forklarer man denne "høytiden" for ungene?

Mei: Det kommer noen som har kledt seg ut og ringer på for å få godteri
Storebror: Hvorfor det?
Mei: ?

Fordi det er gøy!

Du kan dra sammen litt av den førkristne historien, om alle helgeners dag og de dødes dag:

Kort fortalt, man feirer at sommeren er over og har også en fest med alle de døde, porten mellom de dødes rike og vår verden er nemlig åpen denne dagen, på den måten hedrer man alle som har gått bort. Man må være utkledd for å skremme bort slemme ånder som også har et "fripass" til vår verden denne dagen.

Knask eller knep er egentlig nøyaktig det same som julebukk, noen steder er det vanlig å gi et lite show for godiset man får, andre steder "truer" man med å være litt rampete hvis man ikke får godis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:57   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan i alledager forklarer man denne "høytiden" for ungene?

Mei: Det kommer noen som har kledt seg ut og ringer på for å få godteri
Storebror: Hvorfor det?
Mei: ?

Fordi de vil ha godteri, såklart.

Kan du ikke bare si "fordi det er Halloween"? Det er det man gjør på Halloween, liksom. Og når det er jul, har vi juletre og gaver fordi det er jul.

Poden hadde lært på skolen at i gamle dager feiret de ikke Halloween sånn som nå, med skumle masker og sånt. Da trodde de nemlig at alle de som var døde, kom tilbake denne dagen, og hvis de hadde kledd seg ut med skumle masker, ville de jo ha skremt de døde som kom tilbake!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 21:09   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Det slår meg at vi har et teknisk åproblem, ringeklokke som krever at det trykkes HARDT på den for at den skal lage lyd... Og dertil en ettåring som legger seg sånn rundt 19, og våkner om det ringer på, om de altså trykker hardt nok...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 21:11   #35
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kameltråd: Jeg trenger et crashcourse i Halloween!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan i alledager forklarer man denne "høytiden" for ungene?

Mei: Det kommer noen som har kledt seg ut og ringer på for å få godteri
Storebror: Hvorfor det?
Mei: ?

La ungene kle seg ut de og, gå og samle godteri i bøttene sine. Da skjønner de opplegget kjapt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no