Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ble du fridd til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 09:11   #21
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Samt snikfotograf i buskene - jeg fikk se bildene da vi giftet oss. Veldig hyggelig.

(Litt skummelt med de bildene da, det er åtte år siden nå, og jeg har enda ikke sett filmen fotografen tok...)

Øh, hvordan feiret dere egentlig forlovelsen, hvis de bildene er så skumle?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:26   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Maz: helt enig!!

Min mann fridde forøvrig hjemme i stua, med ring og champagne, på bursdagen min. Deretter dro vi på restaurant.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:30   #23
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg fridde.
På E6'en i bilen på vei hjem fra en middag.
Ett par dager etter kjøpte vi ringer og 1,5 år senere hadde vi surprisebryllup.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:00   #24
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg er ikke av de som spyr av romantikk, og syntes det var nydelig når mannen gikk på kne og fridde med 12 røde roser og en nydelig gave .

Vi hadde et fantastisk bryllup med familie og en stor vennegjeng 3 mnd senere.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:28   #25
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi er midt i mellom kald beregning og romatisk fjas.

Da vi hadde vært kjærester i et par dager og skulle ha en alvorsprat om hva vi dreiv med før vi fortalte det til familien, sa vi noe sånt som : "Dette går bare an hvis vi gifter oss og får barn og alt det der etterhvert." Også var vi enige om det. Derfor trengtes aldri noe skikkelig frieri. Vi gikk og plukket ut ringer sammen et år seinere, uten at vi hadde snakket noe særlig om det. Men mannen gikk og hentet dem uten meg, og overrasket med et romatisk frieri på kne på en vakker utflukt han hadde tatt meg med på. Jeg sa selvfølgelig "Ja" (eller "Jada") også spiste vi røde epler og klina.
Etterpå dro vi hjem og ringte og fortalte det til familien. Så unnfanget vi Try og gikk ut og spiste sushi.

Så mye romatikk kan jeg tåle. Hvis han hadde satt fakler i hjerteform, dekket stien med roseblader og tatt med seg tre felespillere ville jeg nok hatt store problemer med å holde meg alvorlig, men jeg hadde nok giftet meg med ham allikvel.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:40   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.811
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen spurte meg like etter at storebror ble født. Han hadde nok sett for seg en mer normal fødsel, men det ble KS og jeg var gsnske omtåket da han spurte. Men jeg husker det, så vidt! Ingen roser og ingen ring. Vi pukket ut ringer en stund etter vi kom hjem fra sykehuset.

Jeg har bestandig ment at man bør gifte seg innen rimelig tid etter forlovelsen og heldigvis var mannen enig. Vi giftet oss da storebror var 10 måneder.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:45   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen fridde til meg på en restaurant i Henningsvær (Lofoten), det eneste måltidet i løpet av de 14 dagene vi var på tur som ikke var pizza eller hermetikk på primus. Han spurte etter hovedretten og jeg ble veldig overrasket . Akkurat passe romantisk for meg.

Natten etter var noe mindre romantisk, vi bodde i et minitelt, jeg var gravid og hadde soppinfeksjon. Men jada, alt i alt et veldig hyggelig minne. Vi giftet oss 16 måneder senere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:52   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

At vi ville gifte oss var underforstått. En dag fant vi en fremgangsmåte som ikke laget for mye styr.

Jeg synes det er trist når frieriet og selve brylluppet får så mye fokus. Det er jo ekteskapet som bør være i fokus. Desverre så er det ofte slik at de store romantiske greiene ikke akkurat øker oddsene.

Helt enig. Skjønner ikke at folk (for det gjelder mange) utsetter og utsetter et bryllup fordi de enten ikke har råd til drømmebryllupet eller fordi frieriet må toppe alt annet som noensinne er blitt gjort av andre. Litt trist.

For meg var selve ekteskapet det viktigste, spesielt siden vi skulle bli foreldre. Jeg ville ha alt det økonomiske i orden (for meg er dette KJEMPEviktig og jeg skjønner ikke at folk tør å leve som samboere uten noen form for kontrakt og testamente), og vi skulle jo gifte oss en gang uansett og da kunne vi like godt gjøre det før vi ble foreldre slik at alt det økonomiske var i orden fra begynnelsen av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:56   #29
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg liker romantikk, jeg. Mannen fridde ved å sette seg på knærne med røde roser, romantisk musikk i bakgrunnen og vekket meg. Veldig koselig, men ikke akkurat overraskende, siden jeg hadde mast en del på forhånd.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:59   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg sa; Nå synes jeg at det er på tide at vi gifter oss. Ok, sa han.

Samme her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:01   #31
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi hadde egentlig ikke tenkt å gifte oss i det hele tatt, men etter å ha fått barn, fant vi ut at det var enklere å gifte seg enn å skrive/tinglyse en samboerkontrakt. Han fridde til meg på sin egen bursdag og sa at det var bare én ting han ønsket seg, og det var meg.

Ungene var 1,5 år og 3 mnd da vi giftet oss. Yngstejenta ble født 1,5 år senere og er den eneste som ikke er født utenfor ekteskap.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:17   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Og for å ha sagt det. Hvis mannen hadde fridd, hadde jeg foretrukket rolige og romantiske omgivelser, eller det enkleste er ofte det beste. Jeg og han på en restaurant eller på Rema for den saks skyld. Hopping fra fallskjerm og andre krampeaktige forsøk er ikke helt meg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:43   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen og jeg var enige om å forlove oss. Det formelle frieriet/forlovelsen hadde vi på en resturant i Stockholm. Jeg liker ikke for mye dill og dall, og det gjør ikke mannen heller, og mens vi satt der og hadde fin middag med vin og stearinlys på bordet og vi kjente at øyeblikket nærmet seg, ble jeg redd han skulle finne på å gå ned på kne eller annet "fjolleri". Og så klarte jeg å lire av meg et snerpete: "Gjør det riktig da..." Tror nesten den teite følelsen etter å ha sagt noe så dumt huskes bedre enn selve frieriet - som foregikk uten kneling og rosenrøde ord, men med ring på fingeren og passe jordnær romantikk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:46   #34
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Stakkars mannfolk...hvis de vet at kjæresten har skyhøye krav om enten romatikk eller dramatikk, er det ikke rart om de aldri frir - det er min umiddelbare tanke her. Etterfulgt av; hvorfor ikke ta saken i egne hender og fri selv...
Har mennene lyst til å finne på noe er jo det kjempeflott, men jeg har ikke sansen for at det stilles mer eller mindre tvangskrav til dem...
Jeg er vel kanskje litt kjedelig, men for meg er ikke frieriet eller bryllupet det viktige - setter stor pris på litt romantikk og dramatikk i hverdagen jeg, både planlagt og overraskelser

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:48   #35
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Med sjampis i den slitte Ikea-sofaen jeg hadde arvet av eksen. Ringen kom etterpå, og sofaen ble også byttet ut kort tid etterpå

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:51   #36
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi skulle på shopping til København med danskebåten og jeg skjønte ikke hvorfor mannen styret slik med å finne en bra restaurant å spise lunsj på mens vi var der... Jeg ble veldig overasket når han fridde for det hadde ikke vært i tankene mine, selv om vi hadde snakket litt om barn og bryllup før dette. Vi forlovet oss i 2003 og giftet oss i 2005.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 11:57   #37
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Vi visste vi ville ha barn og var enige i at vi like så godt kunne gifte oss først. Det var altså aldri noe skikkelig frieri. Vi er romantiske av oss, men ikke så veldig når det kommer til typiske friertradisjoner eller bryllupsgreier.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:19   #38
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ble fridd til i en litt rusten Mercedes stasjonsvogn. Det var på julaften, og bilen var liksom det eneste fristedet vi hadde. Jeg måtte lukke øynene og hvis jeg ikke husker feil var det noen telys plassert her og der. Jeg var 20 år gammel og han 21. Det var veldig koselig.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:29   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ble fridd til hjemme, på julaften, med champagne i glasset, diamantring og flybilletter til Miami. Det var en stor overraskelse, og virkelig romantisk.

Jeg synes selvfølgelig det er komisk at noen kan tro det romantiske frieriet eller drømmebryllupet fjerner fokuset fra selve ekteskapet. Det er da slettes ikke vanskelig å fokusere på begge deler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:32   #40
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Øh, hvordan feiret dere egentlig forlovelsen, hvis de bildene er så skumle?

Så spennende var det ikke - det var eplecider, engangsgrill og pølser.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no