Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødbakemaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 19:24   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Brødbakemaskin

Jeg vurderer å kjøpe meg brødbakemaskin fordi jeg er en kløne på å bake brød (les:hater det!) og fordi jeg spiser glutenfritt (hater ENDA mer å bake glutenfritt!!)

Noen som har erfaringer og anbefalinger?

  Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:53   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Vi har en du kan få av oss - bruker den aldri, så den tar bare plass i boden.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:01   #3
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Jeg trodde en brødbakemaskin skulle hjelpe meg, men det endte med at min mor fikk den. Hun sier den er super på glutenfritt brød. Får mer skorpe og slikt..
Husker ikke helt merke da, så er i grunnen like langt

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:10   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Du kan få en av oss også, men Inagh bor nærmere deg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:10   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin

http://www.foreldreportalen.no/forum...%F8dbakemaskin

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 20:17   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Hvis noen vil dele ut en brødbakemaskin til meg, så tar jeg gjerne imot.
Jeg har lenge vurdert å kjøpe en, så jeg iallfall kan lage gode deiger til feks. boller og pizza, det er jo genialt å lage deig i slike maskiner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:16   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Vi er kjempefornøyd med vår, og den brukes hele tiden. Den har to roterer og lager liggende brød, det funker mye bedre enn de med en rotor. Har prøvd begge deler.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:33   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Vi er kjempefornøyd med vår, og den brukes hele tiden. Den har to roterer og lager liggende brød, det funker mye bedre enn de med en rotor. Har prøvd begge deler.

Akkurat som vår, Wilfa BMA 25S.
Den virker fremdeles utmerket etter nesten daglig bruk i 1,5 år.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:50   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin

VIL HA!

Dere som vil gi bort: Send PM!?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:14   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:25   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Vi har en, som støver ned. Etter å ha fått kjøkkenmaskin i hus, med eltekrok er det ingen vei tilbake til høye, rare brød! Det er jo eltingen som er kjip. Ingen sak å velte deigen opp i former og steke i ovnen!

Om noen vil ha den, er det bare komme å hente!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:29   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Send i posten! Ja? Porto betales av meg, selvsagt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:32   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Ja, det kan jeg. Send pm.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 10:29   #14
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi har en, som støver ned. Etter å ha fått kjøkkenmaskin i hus, med eltekrok er det ingen vei tilbake til høye, rare brød! Det er jo eltingen som er kjip. Ingen sak å velte deigen opp i former og steke i ovnen!


Vår gir ikke høye rare brød, men et stort avlangt brød, som et normalt brød.

Jeg synes det er som natt og dag å bruke brødbakemaskin og det å bake brød. Med brødbakemaskinen putter vi bare mel, vann og gjær i maskinen, stiller inn timeren og har nystekt brød om morgenen. Det tar 2 min å ordne til.

Å bake brød blir noe helt annet. Først lage deig, heve den, bake ut og putte i former, etterheve og til slutt steke. Det tar jo hele kvelden, og da må man passe tiden. Også alt griseriet da og skittent utstyr attpå.

Nei brødbakeren er kommet for å bli hos meg.


Sist redigert av Frost : 31-07-07 kl 11:03.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 11:01   #15
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Har hatt vår i over 2 år og bruker den til stadighet. Ikke hver dag men innimellom. Vi har den store fra Kenwood og er kjempefornøyd

Bruker den også til pizza-deig. 45 min så er deigen ferdig

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:12   #16
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi har en du kan få av oss - bruker den aldri, så den tar bare plass i boden.

Du min skjønne! TUSEN takk


  Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:14   #17
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.


Jeg synes det er som natt og dag å bruke brødbakemaskin og det å bake brød. Med brødbakemaskinen putter vi bare mel, vann og gjær i maskinen, stiller inn timeren og har nystekt brød om morgenen. Det tar 2 min å ordne til.

Å bake brød blir noe helt annet. Først lage deig, heve den, bake ut og putte i former, etterheve og til slutt steke. Det tar jo hele kvelden, og da må man passe tiden. Også alt griseriet da og skittent utstyr attpå.


Dette er scenarioet i hodet mitt - mangler bare maskina. (men ikke så mye lenger nå )


Sist redigert av Frantzen : 31-07-07 kl 19:43.
  Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:53   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Vi hadde en, men var ikke fornøyd i det hele tatt. Det blir jo et stort hull i midten av brødet og brødet ble altfor firkantet og stort. Ikke for at fasongen har så mye å si, men fikk så enormt store brødskiver også var det vanskelig å skjære. Tror vår havnet på dynga.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:51   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Wooops - det bare slo meg... Mye mulig vi satte brødmaskina igjen på Sauøya i fjor sommer.

Men om vi har den hjemme, skal du få den, vennen, neste gang vi treffes.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 00:03   #20
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brødbakemaskin

Da blir det spennende å se da

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no