Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sendte ungen til stengt barnehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 11:09   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sendte ungen til stengt barnehage

Se her; http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1602932.ece

Jeg kunne helt fint kommet med barna til barnehagen for å oppdaget at det var planleggingsdag, men da hadde jeg tatt med meg ungene hjem igjen, og sikkert forbannet meg selv en smule.

Men i følge politiet er det visstnok ikke uansvarlig å ikke forsikre seg at barnehagen tar i mot barnet. Det er jeg uenig i.

Hva synes du? Er "vi" rungende uenige med politet her, eller er det viktige aspekter jeg har oversett?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:14   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Åh, det er så håpløst som det kan bli. Ingen voksne, ingen andre barn, ikke lys, ingenting? Jah, da hadde jeg nok tenkt "bare gå inn du, mor må løpe!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:17   #3
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg har aldri sendt barna inn porten alene, men i vår barnehage er det i alle fall lys når de har planleggingsdager. De har som regel "planleggingen" i barnehagen.

Men, jeg er uenig med politiet, jeg synes det er uansvarlig!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:21   #4
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg syns det er uansvarlig.
Jeg kunne aldri gått fra mitt barn i barnehagen uten at en av de ansatte hadde tatt imot det.

Men at det går ann å glemme en planleggingsdag er helt greit, men da må en jo ta ungen med igjen og event. finne andre løsninger.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:04   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Men, jeg er uenig med politiet, jeg synes det er uansvarlig!

Det samme synes jeg!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:16   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg hadde ikke gått fra barnet ved en stengt barnehage nei. Det er jo faktisk snakk om en treåring!

Kanskje barnevernet hadde gitt et litt annet svar enn politiet?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:20   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Trodde de fleste følgte barna sine inn til barnehagen jeg da.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:48   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Trodde de fleste følgte barna sine inn til barnehagen jeg da.

Det gjorde jeg bestandig når gutta gikk i barnehagen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:25   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg er uenig med politiet. Det hadde ikke falt meg inn å ikke bli med barnet inn i barnehagen og sørge for at en ansvarlig voksen hadde registrert at barnet var kommet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:29   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Det sto da en femåring? Kanskje barnet ble fulgt av eldre søsken som skulle på skolen. Det sto jo at det ikke var snakk om mer enn noen minutter, og at barnet ble fulgt hjem av søsken. Sannsynligvis bodde de rett i nærheten.
Det trenger liksom ikke være snakk om at en mor eller far har slengt ungen ut fra bilen utenfor barnehagen og stukket av uten å sjekket.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:31   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg hadde aldri gått fra barnet/barna uten å vite at en ansvarlig voksen hadde registrert at barnet/a var kommet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:31   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Jeg tenkte umiddelbart at det var en skrivefeil, og at politiet hadde sagt seg enig i at det var uansvarlig.

Men mht at barnet var alene. Det var en 5-åring? I den barnehagen eldstemann gikk i var det et par av de som bodde nærmest som gikk til og fra barnehagen selv. Kanskje var det en sånn sak? Ungen ble jo fulgt hjem av et søsken, så noe sier meg at dette søskenet kanskje har fulgt ungen, og at de har hengt utenfor en liten stund, før de gikk hjem - stod det ikke at ungen kun hadde vært der i noen få minutter?

På meg virket det på mange måter som en sak som er blåst litt opp.

Forøvrig enig i at det er uansvarlig å ikke undersøke om barnehagen er åpen før man sender ungen dit.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:35   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Det står treåring under bildet og femåring i teksten. Uansett ville jeg aldri latt en femåring gå til barnehagen alene, men alltid fulgt han/hun helt inn.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:34   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Ehm, spesielt når barna er så små, trodde jeg det var vanlig å følge dem helt inn?
Snakke med de ansatte og slikt?
Jeg ville da aldri drømme om å bare sette fra meg ungen på yttersiden...
Dette hørtes underlig ut, spør du meg...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:36   #15
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ehm, spesielt når barna er så små, trodde jeg det var vanlig å følge dem helt inn?
Snakke med de ansatte og slikt?

Helt enig, og i dag som ungene begynner på skolen når de er 5-6 år, er de jo faktisk små helt til de slutter i barnehagen.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:42   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe? Det gjør ihvertfall ikke vi, og en gang hadde vi glemt planleggingsdag så mannen måtte bare snu og ta dem med på jobb.
I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:50   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe? Det gjør ihvertfall ikke vi, og en gang hadde vi glemt planleggingsdag så mannen måtte bare snu og ta dem med på jobb.
I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.

Enig. I og med at søsken her hadde fulgt barnet hjem etter noen minutter, er det vel ikke snakk om at barnet ble etterlatt alene der heller. Det kan virke som om dette søskenet fant ut at det ikke var noen der, og så fulgte barnet hjem.

Forøvrig står det femåring både i tekst og bildetekst.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:54   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Forøvrig står det femåring både i tekst og bildetekst.

Nå gjør det det. For en stund siden sto det treåring, men det har blitt rettet. :spikker:

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:53   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men mht at barnet var alene. Det var en 5-åring? I den barnehagen eldstemann gikk i var det et par av de som bodde nærmest som gikk til og fra barnehagen selv. Kanskje var det en sånn sak? Ungen ble jo fulgt hjem av et søsken, så noe sier meg at dette søskenet kanskje har fulgt ungen, og at de har hengt utenfor en liten stund, før de gikk hjem - stod det ikke at ungen kun hadde vært der i noen få minutter?

På meg virket det på mange måter som en sak som er blåst litt opp.

Forøvrig enig i at det er uansvarlig å ikke undersøke om barnehagen er åpen før man sender ungen dit.

Gikk selv alene til barnehagen når jeg var 5 år, husker jeg ble sendt hjem en dag fordi barnehagen var stengt pga plannleggingsdag. Men de voksne i barnehagen var jo der, og ringte hjem for å sjekke at det var noen jeg kom hjem til.
Men jo man bør jo vite at barnehagen er åpen når man sender ungen inn allene, Og siden ikke politiet synest dette var uannsvarlig tror jeg nok dere er mer i denne hendelsen som ikke det står noe om.

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe?


Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.

Enig.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:54   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sendte ungen til stengt barnehage

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe? Det gjør ihvertfall ikke vi, og en gang hadde vi glemt planleggingsdag så mannen måtte bare snu og ta dem med på jobb.
I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.

Jo, men mannen din snudde og tok dem med på jobb da han oppdaget at barnehagen var stengt.
I dette tilfellet er det snakk om en treåring.
Treåringer setter man ikke bare fra seg sånn, ikke min treåring i alle fall.
Jeg synes ikke så små barn skal bare følges til barnehagen av eldre søsken uten noen form for oppfølging heller, jeg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no