Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rot – eller ikke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 17:38   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Rot – eller ikke

Beskriv din stue og kjøkken i skrivende stund....jeg feiger ut og tør ikke..

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:43   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot....eller ikke...

Stue= rot (holder på å skru sammen en Ikea-pult til vesla. Står også fire poser med diverse rot etter rydding på kjøkkenet. En skal på loftet og tre skal hardt og brutalt kastes. Mye smårot også...
Kjøkken= Særdeles ryddig! (har ryddet i en stor roteskuff og et kjøkkenskap i dag

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:46   #3
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rot....eller ikke...

Rot over alt. Alle kan herved sammenligne seg med meg og føle seg litt eller mye bedre enn meg

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 17:50   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Ryddig, rent og pent over alt. Strøkent.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:07   #5
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rot....eller ikke...

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Rot over alt. Alle kan herved sammenligne seg med meg og føle seg litt eller mye bedre enn meg

he he jeg innser etter å ha lest diskusjonen her, og vasketråden at vi har en lang vei å gå og store problemer

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:01   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.094
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Skal vi se.
Stua: salongbordet er pyntet med en vannflaske, 2 neglelakker, en tom tyggispakke, en bok og fjernkontroll. Sofaen preges av en refleksvest, 2 Ipad, en barneveske, neglefil, trøye. 3 bøker, et skrin, monopolpenger, hårbånd, notisbok, lekemobil, 2 penner, et håndkle og pledd. *har diger sofa*

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:11   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.070
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Tja, jeg er bortreist nå, men ca. sånn: Noen reine, sammenbrettede klær i sofaen på vei til skapet eller skuffen sin, en balje med reine, ikke sammenbrettede klær, leker og bøker på gulvet, smuler under veslas tripptrapp dersom mannen ikke har rukket å støvsuge enda, en kommode med veldig lite rettvinklet rot oppå (:knegg), og sikkert en ulldress, lue og et par votter i sofaen eller på stuebordet. Fjernkontroller strategisk plassert utenfor rekkevidde for en liten snuppe. Ikke veldig rotete, ikke veldig ryddig. Sånn passe.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:13   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Leker på gulvet. Og noen skolebøker. Ellers ryddig. Dog ikke rent. Trenger støvsugng for andre gang i dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:36   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

leker over store deler av gulvet, (minsten er i en lekeverden akkurat nå, så vidt jeg tørr å trå over han/lekene for å gå på do) et par glass på stuebordet, tre av mine pensumbøker i sofaen, kjøkkenbordet har noen ark og skriv/post på seg... kjøkkenbenkene har jeg ryddet i sted faktisk. jøss..

her er det faktisk ryddig i dag.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:13   #10
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Ryddig, som det pleier å være. Kjøkkenet blir flittig brukt så det er ofte endel oppvask - som er vasket opp riktignok men står til tørk og gulvet kunne nok vært renere innimellom :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:13   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Bomba...
Har byttet laminat på kjøkkenet og i innergangen. Driver og maler listermog skal male sokkelfronter senere i dag.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:27   #12
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Skal vi se.

Stua, spisebord overfylt med diverse hobbymateriell. Panduro ville fått en tåre i øyekroken. Men det er lite rettvinklet og lag på lag. Dette ser jeg ikke på som rot, det kan godt stå framme.
Stuebord 1, ikke tørket ennå, klisset, fjernkontroller. div leker.
Tv sofa, fleecepleddene jeg har lagt over for å beskytte trekket er dratt halvt av.
"Finsofa" forholdsvis bra, putene sammenklemte. Stuebord div leker, blad, reklamer, hestehov, vannkanne til blomster.
Stuegulv, ikke bra, vi kan se gulvet noen steder men det er ikke rent.

Kjøkken: Pga lite skapplass må frokostblanding og saftflasker stå framme. De er for høye for å få plass. Aviser. Kakaopulver boks siden frokost og noe mere på benken. Den korte benken er utgravningsområde med rotebolle og lag over rotebollen. Nederst er det snart fossiler.
Gulvet ikke helt rent nei. Kjøleskapet innvendig ganske rent, men det ser jo ingen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:34   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.394
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Jeg har en unnskyldning, vi flytter til fredag.

Stua:
En kurv med vaskemidler på tv-benken, en kurv sengetøy på gulvet, en pose med rør som fulgte med da vi byttet vask et sted, tre sekker og en gjenbrukspose slengende, fire verandastolputer, 3 par sko midt på gulvet og en ytterjakke.

Kjøkkenet;
Ikke vasket av bordet etter maten, 4 vannglass står igjen, og på hjørnet av bordet ligger det litt rot som ble ryddet vekk før vi spiste. Kjøkkenbenken; to esker som tilhører brødristeren og eggkokeren, 6 vinglass, halve barskapet, og en gedigen haug med uidentifisert rot, det aner meg at det ligger noe påskepynt og en DS der iallfall, og sikkert noe post, viktige papirer og litt sånt.

Sånn ellers er det minst 3 antrekk som bare ligger slengt rundtforbi, inkludert en sommerhatt som vi definitivt ikke har bruk for i dag. Støvsugeren ligger utover, og noen mellomleggspapir synes jeg også at jeg ser.

Søppelposen er på vei ut fra søppelbøtta til søppeldunken, så den har fått mellomstasjon på kjøkkengulvet.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 18:35   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Det er så rotete at eg ikkje orkar å vera der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 21:49   #15
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Opprinnelig lagt inn av ingen, her.

Det er så rotete at eg ikkje orkar å vera der.

Samme her. Og nå går jeg og legger meg. Like rotete på soverommet, badet og gangen oppe.
HELDIGVIS har poden bursdag og svigerfamilien kommer til helga, ergo må vi rydde og vaske.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 21:59   #16
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Samme her. Og nå går jeg og legger meg. Like rotete på soverommet, badet og gangen oppe.
HELDIGVIS har poden bursdag og svigerfamilien kommer til helga, ergo må vi rydde og vaske.

Jepp, er i samme situasjon, men svigermor kommer på fredag for å vaske vinduene mine, så jeg må ha ferdgvasket til da.... gud forby vinduene mine er møkkete når søsteren hennes kommer på besøk.... Så imorgen må jeg bære rundt på en snart treåring som ikke vil sysselsette seg selv samtidig som jeg må rydde opp i altfor mye rot OG vaske her...og satse på at hunden min snart er frisk av diare og oppkast... lykken er...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:24   #17
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Kjøkken: Tom melkepakke, smoothieglass på kjøkkenbenken. Blender med vann i oppvaskkummen. På spisebordet ligger ei kokebok, bolig liv, en karaffel og ei ketchupflaske. Ikke rot på gulvet. Stue: Ei (rein) bambitruse på bordet, hårklipe, penn, plan fra barnehagen. To bøker som skal til biblioteket og en sydvest som er for liten. Ellers ok, men støvsuging trengs.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:28   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Kjøkken rent og ryddig etter middagen, oppvaskmaskinen på. Mange aviser, blader, bøker og en Rubiks kube på stuebordet. En bunke med klær som skal brettes inne på pc-rommet. Ellers ganske ryddig. Det ble vasket på fredag og nå begynner det å bli litt ruskende, men ikke nok til at vi gidder å støvsuge før fredag når det er vaskedag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:28   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Stue/kjøkken (åpen) er som vanlig i grunn.

Sofagruppa med bord inneholder boka jeg holder på å lese.
Kjøkkenbordet inneholder min Mac og dagens aviser.

Ellers er det på benken ei skål med frukt, to lysestaker og noen få papirer.

Forholdsvis ryddig.. som vanlig

Jeg liker rett og slett ikke å ha det rotete rundt meg… og er ganske nøye på å ha rutiner (og plass) til å kunne ha det ryddig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 19:31   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.644
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rot – eller ikke

Stua, vel, leker strødd over store deler av gulvet. Spisestua ikke ille, lekekroken, vel mye kasser.

Kjøkkenet er ryddigere enn det har vært på eviglenge, men litt oppvask som sto til tørk bør settes bort, og oppvasken etter middagen er visst ikke helt ferdig.

Ja, også en diger søppelsekk midt på kjøkkengulvet da... V går ikke opp i bossset med en og en pose lenger, vi samler i sekker. Ja, og går opp med en sekk for dagen altså.

Vi flytter, så her er det pakking, rydding, kasting og vasking i alle kanter og bauger.

Hele huset er litt preget av at vi har fjernet en del møbler, og ikke nødvendigvis alt som var inni eller oppå dem. Men alt i alt er huset likevel ryddigere og luftigere enn det har vært på den tiden vi har bodd her, tror jeg.

Spørr meg om et par tre uker, da skal det skinne her, tenker jeg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no