Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampehjelp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-19, 01:46   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Lampehjelp

Vi er på flyttefot og elektrikeren må ha svar på noen vanskelige spørsmål. Lamper! Hvilke lamper skal jeg ha hvor? Eneste svaret jeg kan gi er hvilken lampe jeg skal ha i boden, syrommet mitt og på vaskerommet, dvs. enkle, litt kjedelige, men praktiske.
Det er noe downlights rundt om for å lyse opp mørke kriker og kroker, men hovedbelysning skal være lamper, jeg ønsker at de skal være "møbel" i enkelte rom og ikke "bare" lys.

Jeg trenger forslag til lamper i:
- Trapperommet, dvs mellom 1 og 2 etg. Fra "hallen" til stue/kjøkken. Denne kan ikke være støvsamler!
- Kjøkken, der skal jeg ha 3 lamper som gir godt lys.
- Over kjøkkenøy
- Over spisebordet
- I "hallen", når man kommer inn i huset kommer man inn i et rom som er 24 kvm, her skal jeg ha en godstol, stort speil og en kommode, den leder til en trapp og ut mot ganger, i gangene er det downlights.

Alle punkter er dimbare. Vi har valgt ganske mørke farger på veggene, men har mange store vinduer. Ikke ett hvitt eller lyst rom, men noe lyse møbler, som skap og oppbevaring, mens sofa og stoler er mørke.

Kriterier: ikke støvsamlere, enkle å rengjøre, ikke bli blendet av pærer. Jeg er ikke minimalistisk, men ikke dingeldangel heller. Jeg liker mye på IKEA, men har ikke funnet noen lamper der.

Designlamper til typ 8.-10.000 utgår.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 02-11-19 kl 01:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no