Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

5:2-dietten 2016

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-16, 09:00   #21
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 5:2-dietten 2016

Jeg begynte i går, og tenker jeg skal holde på i mai/juni. Det siste året har det sneket seg på noen kg, som rett og slett gjør turtøyet mitt litt i minste laget, og det er uaktuelt å kjøpe nytt i større størrelse og vi skal på turtøysommerferie i år. Jeg spiste liten salatlunsj i går og Salma til middag og thats it.

Hva spiser dere? Samme som familien, bare mindre, eller lager dere noe eget?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:27   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 5:2-dietten 2016

Jeg spiser salat eller skyr til lunsj. To tørre knekkebrød før jeg går fra jobb, og så en fiskekake med grønnsaker eller grønnsaksuppe med litt bønner/pasta i til kvelds. Det hender jeg spiser det samme som familien, men som regel kjører jeg mitt eget løp.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 00:20   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5:2-dietten 2016

Jeg har gått ned 4 kg til nå. 84 kg ---> 79,8. Mål: 70-75 kg? Det går treigt nå, men det syns! Og fastedagene er lettere. Men teller ikke kalorier nøyaktig, tar ting på øyemål, så det er sikkert dager jeg kommer over 500, kanskje bortimot 6-700? Og sluker gjerne en kakebit eller en liten sjokolade de andre dagene.

Har lyst å fortsette på 1-6 etter sommeren. Noen som gjør det??

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-16, 23:54   #24
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5:2-dietten 2016

Gått ned nesten 6 kg. Fastedagene går kjempefint, spiser ikke før kl 12 (vanligvis cottage cheese m. sukkerfritt øko-eplemos & kaneldryss ELLER et par knekkebrød med makrell i tomat på) og en passe posjon middag ca 1630. Kanskje et par riskjeks til kvelds, med sukkerfri eplemos på.

Drikker mye vann, og et par kopper kaffe.

Spiser hva jeg vil resten av uka.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 10:34   #25
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 5:2-dietten 2016

Gått ned 8-9 kg. Dvs er ca 76 kg nå. Absolutt kledelig - og det er overkommelige fastedager. Mandag er nå hovedfastedag, så tar jeg torsdagene innimellom. Dvs stort sett 6:1 nå. Fastedagen drikker jeg vann/sitronvann og kaffe frem til kl 12-13. Da er det gjerne et par knekkebrød m magert pålegg og mye f.eks tomat/paprika. Eller cottage cheese m kanel/eple. Middag blir det bare litt av, grønnsaker og proteiner. Til kvelden evt et knekkebrød el eple.

Kroppen min virker nå veldig positivt innstilt på at mandag er fastedag, dvs ikke spes sulten de dagene. Hjernen klarere og mer beredt. Men jeg er ikke helt strikt, det hender jeg har tatt et drops eller et knekkebrød ekstra. Så jeg er nok på 500-700 mange av fastedagene. Og, føler jeg at vekten er på vei opp, tar jeg fastedag også torsdag.

Må anbefale dette igjen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no