Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Allergener i brødene på Meny

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 19:52   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allergener i brødene på Meny

På veldig mange av brødene på Meny står det nederst
Allergener: Nøtter, soya, egg osv. - også på de brødene der nøtter ikke er nevnt lenger oppe.

Betyr det det samme som "kan inneholde spor av nøtter", så kan sønnen min spise dem. Men det har jeg ikke klart å få noe sikkert svar på i butikken.

Noen som vet?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:55   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

Jeg vet ikke, men jeg vet at de skrive det dersom det er med som ingrediens i brødet, så jeg antar at det er fordi de er bakt i samme bakeri og de kanskje ikke har vasket ned hele bakeriet i mellom. Jeg hadde spurt dem i Menybutikken om de visste eller kunne undersøke for meg for å være sikker.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:57   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

Jeg ville tro det. Mange av brødene er produsert utenfra, blant annet United Bakery. Du kan jo ta kontakt med dem?

Mener at jeg leste en gang at man er nødt å skrive på den "helgarderingen" når man ikke baker brødene i helt separate rom; så lenge deigene/utbakingen skjer i samme luften kan man teoretisk få disse "sporene".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:16   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

De blir vel podusert i de samme beholdere og på samme produksjonslinje, så de kan i teorien inneholde litt nøtter.

Jeg har bl.a kjøpt kaptein sabeltannbrød, hvor det var to forskjellige deiger i brødet, noe man ikke merket/så, før man begynte å skjære opp brødet.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:57   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

Jeg har spurt i butikken, men følte meg ikke overbevist om at de var helt sikre på det de svarte på. Vil nødig risikere sånt som denne leppa igjen - sånn så det ut da vi oppdaget at han ikke tålte nøtter. Bildet er tatt etter at han fikk adrenalin og kortison, så den var først mye verre og gikk helt opp til nesa, sprakk og blødde...

Jeg får gå litt hardere inn på Meny-personalet, og be om å fakta på bordet. De må jo vite sånt.


Sist redigert av Filifjonka : 27-08-09 kl 19:08.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:57   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har bl.a kjøpt kaptein sabeltannbrød, hvor det var to forskjellige deiger i brødet, noe man ikke merket/så, før man begynte å skjære opp brødet.

Skummelt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 20:58   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

Au, det så IKKE godt ut! Skjønner at du ikke tar noen sjanser!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 17:22   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allergener i brødene på Meny

I dag fikk jeg snakket med en på Meny som kunne svare ordentlig. Hvis det ikke står nøtter i ingredienslisten, bare under allergener nederst, så betyr det det samme som "kan inneholde spor av nøtter". Og det tåler jo heldigvis sønnen min.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no