Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lære seg å strikke

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-23, 07:52   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Lære seg å strikke

Bare å inse at starten på 2023 ble annerledes enn forventet. Jeg regner med en sykemeldingsperiode noen uker fremover. Da må jeg ha noe å gjøre. Hvorfor ille lære seg å strikke. Hvor starter jeg? Kan veldig lite. Kan strikke rett og legge opp masker (etter å ha sett på YouTube.). Er strømper greit å strikke? Hvor finner jeg mønster? Hvilke strikkepinner trenger jeg og hvilket garn?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:04   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Jeg ville starta med feks en lue?
Uten allverdens mønster. Da kommer man igang og det går relativt fort.
Ellers er både votter og sokker morsomt å strikke og det finnes ganske enkle oppskrifter å følge. Ellers er det mange gensere på ganske store pinner man kan strikke.

Finnes utrolig mye gratismønster å finne.
Jeg har noen trepinner der man man bytte pinne slik at en wire kan brukes på flere pinner. Litt dyrt men også veldig lettvinte.
Og lær det det som heter magicloop. Det er nyttig så slipper du å bale med strømpepinner.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:16   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Hah, her skal jeg følge med. Jeg er så glad i strikkede plagg, men kan knapt ta i strikkepinner selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:16   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Bare å inse at starten på 2023 ble annerledes enn forventet. Jeg regner med en sykemeldingsperiode noen uker fremover. Da må jeg ha noe å gjøre. Hvorfor ille lære seg å strikke. Hvor starter jeg? Kan veldig lite. Kan strikke rett og legge opp masker (etter å ha sett på YouTube.). Er strømper greit å strikke? Hvor finner jeg mønster? Hvilke strikkepinner trenger jeg og hvilket garn?

Hobbii.no mye lette oppskrifter (og alle andre grader) men sokker syns ikke jeg er enkle grunnet den dumme hælen eks på oppskrift https://hobbii.no/liffey-damesokker

Men skal det være enkelt enkelt er tovet tøfler enkle og det er alltid gøy å ha noe enkelt samtidig som man øver på noe vanskeligere (jeg har en uro jeg hekler på, samtidig med en kurv.. må få ha litt selvtillit også )

Tøffel https://hobbii.no/product/pattern/download?id=1001583

Det her er definert som nybegynner
https://hobbii.no/oppskrifter?filter...d%3ANybegynner

Lue?
https://hobbii.no/product/pattern/download?id=1002313

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:18   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Takk for tips! Kanskje starte med en lue.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:20   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Osloluen fra PetiteKnit er et bra nybegynnervalg med bare rettstrikk på rundpinne. Oppskriftene fra PetiteKnit er gode og detaljerte, og denne lua sitter veldig godt på hodet. Oppskrift får du digitalt her:

https://www.petiteknit.com/no/collec...hair-edition-1

Garn du kan bruke er Filcolana Arwetta sammen med Filcolana Tilia, du strikket altså med dobbel tråd, men det blir neppe noe problem. Rundpinne 40 cm nr 3.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:32   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Du må høre med Camomilla (brukeren på FP). Hun stilte et tilsvarende spørsmål her inne, og nå, noen år senere, så kan hun trylle med pinner. Det er liksom bare å begynne.

Jeg anbefaler også designeren PetiteKnit. Hun skriver veldig gode oppskrifter og lager videoer som forklarer alt som er vanskelig. Hun graderer også etter vanskelighetsgrad, og de enkleste oppskriftene er virkelig enkle (og forklart med teskje).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:51   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Min anbefalinger er også Petiteknit. I tillegg til at oppskriftene er veldig godt skrevet, så ligger det linker til supre opplæringsvideoer på nettsiden hennes

Tovede sitteunderlag er også super nybegynner-strikk. Tykt garn (f.eks Sandnes Fritidsgarn) og kun rette masker frem og tilbake. Jeg ville gått til en garnbutikk og fått hjelp til garn og pinner

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 09:16   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Votter, pulsvarmere lue, hals, sjal og pledd er enkelt. Noen sier at sokker er enkelt, men for meg som sliter med konsentrasjonen er det definitivt ikke det. Vrangbordstrikk er også enkelt. Drops design og Sandnes garn har mange gratisoppskrifter. Og Drops har mange instruksjonsvideoer.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 09:48   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Enig i alt de andre skriver her. Jeg har strikket en stund, men det er først det siste året at jeg har turt å prøve meg på sokker. Jeg anbefaler å starte med noe annet pga hælen, det kan være litt kronglete.

Mitt tips er å finne noe du syns er fint, og som vil bli brukt. Hvis du ikke har noen du kan strikke lue til, går det heller an å velge en av Petite Knits enkle gensere feks.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 13:59   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Jeg anbefaler denne genseren. Videoer tilgjengelig og forståelig oppskrift.
https://www.petiteknit.com/no/produc...39528431681591

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 16:16   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg anbefaler denne genseren. Videoer tilgjengelig og forståelig oppskrift.
https://www.petiteknit.com/no/produc...39528431681591

Enig. En særdeles lettstrikket genser med god oppskrift. Jeg ville strikket den i garnet Kos fra Sandnes Garn. Da blir den vidunderlig myk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 11:45   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære seg å strikke

De gangene jeg får et anfall og lyst til å strikke, så går det i grytekluter og sitteunderlag. Jeg får sjelden sånne anfall da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 12:34   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Jeg anbefaler å strikke noe du har lyst på selv, f.eks. den genseren fra Petiteknit. Ikke start med grytekluter, sitteunderlag osv Mye større motivasjon for å få det ferdig når det er noe du ser for deg å bruke. Bare legg opp og start søk på youtube eller spør noen når du står fast, det er alltids svar å få der ute Lykke til, strikking er gøy.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 15:18   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Usikker på om jeg vil anbefale å begynne med genser. Hvis man aldri har strikket før er det greit å få inn teknikken på noe mindre. Jeg lærte meg å strikke som barn, så husker ikke mye av det. Antar man er raskere oppe og går som voksen. Men for noen år siden lærte jeg meg hekling på YouTube. Skulle hekle lapper til pledd. Men etter en stund så endret jeg størrelse. Jeg heklet mer avslappet så lappene ble merkbart større enn de første. Kjedelig hvis noe lignende skjer midt i en genser.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 16:50   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

En lue strikket på rundpinne er noe av det enkleste jeg kan se for meg. Kan strikkes i bare rettmasker, som da blir glatt på rundpinne, eller ribbestrikk. Det er vanskelig å få en gryteklut (eller noe annet firkantet) jevn i kantene når man er nybegynner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-23, 17:58   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg anbefaler å strikke noe du har lyst på selv, f.eks. den genseren fra Petiteknit. Ikke start med grytekluter, sitteunderlag osv Mye større motivasjon for å få det ferdig når det er noe du ser for deg å bruke. Bare legg opp og start søk på youtube eller spør noen når du står fast, det er alltids svar å få der ute Lykke til, strikking er gøy.

Personlig hadde jeg aldri giddet å strikke ferdig en genser uansett hvor mye jeg hadde lyst på den. Gryteklutene jeg strikket hadde jeg et mål for, det var julegaver og de var overkommelig å få ferdig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-23, 12:04   #18
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg anbefaler også designeren PetiteKnit. Hun skriver veldig gode oppskrifter og lager videoer som forklarer alt som er vanskelig. Hun graderer også etter vanskelighetsgrad, og de enkleste oppskriftene er virkelig enkle (og forklart med teskje).

I et anfall av jeg vet ikke hva bestemte jeg meg for å strikke genseren fra PetiteKnit som det var lenket til over her. Jeg kan virkelig ingenting, og brukte over en time og intens youtube-titting på å legge opp 68 masker. To timer til, og jeg har strikket tre(!) runder med vrangbord(?).

Men det MÅ da være enklere måter å strikke vrang på enn slik hun viser det i videoen her:


(Kilde: youtube.com)


Jeg forstår virkelig ikke noe av dette, og har sett videoen ørti ganger, med nedsatt avspillingshastighet tilogmed. Så teskje-forklaringer fungerer åpenbart ikke på meg. Er det slik dere strikker vrang? Jeg googlet meg frem til en annen måte, med garnet foran pinnen og ikke bak, og jeg tror jeg gjør det riktig, men er ikke sikker. Knotete er det uansett!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-23, 12:11   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Jeg gjør sånn som denne:


Og det er knotete til man har vent seg til det, det synes jeg også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-23, 12:12   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære seg å strikke

Jeg har garnet foran pinnen når jeg strikker vrangt, og synes ofte det er enklere å skjønne teknikkene av bilder med beskrivende tekst i bøker/på nettsider enn av videoer. (Ja, jeg vet at man kan pause videoer, men det er nå sånn lell.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no