Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Besteforeldreportalen - babystrikk

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-23, 11:17   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg skal bli bestemor til sommeren. Gleder meg! Og det er en jungel av oppskrifter, har noen prøvd noe de var veldig fornøyd med? Jeg liker best å strikke med ull, men da må det jo bli litt større enn nyfødtstørrelse.

Så langt har jeg strikket et babyteppe og en liten lue av restegarnet.

Petiteknit har mye fint, men kanskje litt enkelt?

Er det noen som har strikket denne? Ser praktisk ut.
https://odaknitwear.com/products/gamache-oda-mini-norsk

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 11:28   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg kan ikke noe om strikking, vil bare si gratulerer! Det å bli bestemor er veldig stort! Mitt første barnebarn ble født helt i slutten av desember.

De fikk et babyteppe av oldemoren til babisen og de bruker det hele døgnet. Ull, mykt, varmt og kløfritt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 11:33   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg har strikket disse små plaggene til en liten, ny som kommer snart. Bruker ull uten superwash til nyfødte også. Oppskriftene er fra Indieblomst og garnet er Isager Highland Wool.

C3788621-8B84-46C8-8379-7F9861D6352A.jpg

Har også strikket mye i PetiteKnit, brukt Sunday og Dobbel Sunday pluss Isager.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 12:16   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg er ikke med i Besteforeldre portalen men som mer eller mindre dagsventende så har jeg en mor som har strikket mye siste halvåret.

Jeg ønsker meg teppe, rompere, gode luer som ikke sklir ned og knesokker. Jeg synes petit knit har mye fint. Har strikket en halv ankersdrakt selv før tvillinggravid hjernen slo inn og rotet til alt.

Lillebjørn lue for eksempel er utrolig skjønn.
Ankers heldrakten synes jeg har fin passform.
Selebukser er praktisk og deilig.

Mamma holder på med to gromgutten Selebukse i str 44 til oss nå som sikkert blir hentesett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 13:27   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Holder på med selmas sovedrakt nå (ingen barnebarnstrikk, gave). Den er visst veldig god.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 16:10   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Kan ingenting om strikking. Gratulerer så mye !

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 16:13   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Gratulerer!
Om du er glad i norsk ull anbefaler jeg Nøstebarn og Pinneguri sine oppskrifter.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 16:22   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg strikket og brukte mye i ren merinoull fra Nøstebarn til mine to som nå er nesten voksne. Bl.a. bodyer og strømpebukser som ble brukt fra nyfødt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 19:51   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg har strikket mye til barnebarn de siste 3 årene, og gjengs er det stor glede over mellomtykke ullplagg.

Petitknit sine oppskrifter slår veldig an, selv om det er enkelt.

Jeg hadde også stor suksess med strikket «bunad», dvs vestfoldmønster. Pendelen har for mange svingt tilbake til at det er morsomt å pynte med.

Samme med balaclava-luer/hetteluer. Det er mer ensfarget som gjelder, mer enn fairisle og tynt garn.

Den du viser til har vært ønske fra flere.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 20:36   #10
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Strikket akkurat Mie hentesett til nevøen min etter ønske fra mammaen.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 13:43   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Jeg strikket off-white raglanjakke til alle mine, og sokker og babytepper og var fornøyd med det Jakken var omtrent sånn

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 13:51   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.459
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Hadde jeg fått en baby til nå, hadde jeg strikket en haug med Lillebrors/Lillesøsters Romper fra PetitKnit. De synes jeg var utrolig praktiske. Jeg er veldig, veldig lat og blir irritert om jeg må kle av mange lag for å skifte bleier, så derfor liker jeg alt som kan åpnes i skrittet. Lillesøster gikk bare i ullundertøy + romper den vinteren hun var 1,5 og jeg skulle ønske jeg hadde "oppdaget" strikking mens hun var baby.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 15:51   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Babyen kommer denne uken og vil da være bitteliten. Jeg trenger tips til gode oppskrifter for de helt små. Noen som har en god oppskrift på sokker/strømper?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 16:58   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Anbefaler boka Myk start av May B Langhelle. Har qtrikket alle oppskriftene flere ganger. Der er det prematursokker også mener jeg. Ligger på Ravelry ser det ut som.

Og gratulerer; hvem av barna venter smått?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 17:10   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Anbefaler boka Myk start av May B Langhelle. Har qtrikket alle oppskriftene flere ganger. Der er det prematursokker også mener jeg. Ligger på Ravelry ser det ut som.

Og gratulerer; hvem av barna venter smått?

Eldste. Blir keisersnitt på svigerdatter i løpet av få dager. Og hun er selvsagt bekymret, også for at de ikke har smått nok tøy.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 18:02   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Indiblomst har noen fine ting.
https://indiblomst.com/collections/frontpage

Og her:
https://lillemiriam.no/collections/l...ovhjerte-jakke

Jeg har strikket jakken, mye annet fint der også.
Lykke til med barnebarn!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 20:21   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Finnes gratis snurresokker for premature. http://hobbykrok.blogspot.com/2011/0...snurr.html?m=1
Det vi fikk og brukte mest var dette settet: https://www.minimodes.no/products/hanni-hentesett

Vi brukte det hele tiden i starten. Trist når der nå er for lite. Så mange leger og sykepleiere som lurte på oppskriften ��

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-23, 20:22   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen - babystrikk

Er det gutt har jeg masse prematur klær jeg skal selge. Polarn, ull, newbie osv. Jeg har etter tvillinger så er noen sett. Mine bruker nå 56.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no