Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-23, 21:41   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Jeg hadde tenkt å strikke en superenkel «firkantgenser» med striper, dobbelt, tynt garn og pinne 10 til datteren (i 80-tallspasteller og pusegarn). Men så nevnte hun at hun heller kunne tenke seg en cardigan. Noen som enten hsr en superenkel guide, eller lenke til en åpen oppskrift?

Noe a la dette?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 22:23   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Hva med Hverdagsfin jakke i Tinde pelsullgarn fra Hillesvåg?

Det er en enkel jakke i fantastisk garn. Ikke gratis oppskrift, da, men jeg synes oppskriftsforfattere også skal ha betalt.
De har et utvalg av Tinde på Heimen Husfliden på Glasmagasinet, ellers bestiller jeg fra nettsiden til Hillesvåg.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 23:37   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

PetitKnit skriver veldig gode oppskrifter, og denne har enkleste vanskelighetsgrad. Striper kan man jo legge inn som man vil. https://www.petiteknit.com/no/collec...unky-edition-5

Du må betale for denne oppskriften, men hun er en skikkelig god designer/strikkeoppskriftforfatter, så jeg synes hun fortjener å få betalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 23:53   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Skappel? Den har til og med jeg strikket.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 00:01   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Oliviajakken ligger som garnpakke diverse steder, og Tjorven.no har laget sin egen oppskrift som de selger:

https://tjorven.no/blog/post/mohairjakker-du-vil-elske/

Ellers tenker jeg man fint kan strikke en jakke på egendesignet mønster ved å regne mål og strikkefasthet. Det er ikke en særlig vanskelig modell å konstruere.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 00:02   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Camilla Phil sin dandelion cardigan da?
https://www.camillapihl.no/2019/03/2...rikkeopskrift/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 07:22   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Jeg støtter Tjorvens forslag og argumenter for å betale noen små kroner for digital oppskrift.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 09:11   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Jeg har strikket to Sorbet Cardigan. Den er ikke vanskelig. Men jeg gjorde litt om på oppskriften, jeg strikket som genser for å unngå annenhver rad vrang, og så klippet jeg den opp til jakke.

https://millefrydknitwear.dk/product...cardigan-norsk

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:19   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Kan du bruke denne oppskriften?

https://d1h7lbx774o0bo.cloudfront.ne..._Oppskrift.pdf

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:23   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

PetitKnit skriver veldig gode oppskrifter, og denne har enkleste vanskelighetsgrad. Striper kan man jo legge inn som man vil. https://www.petiteknit.com/no/collec...unky-edition-5

Du må betale for denne oppskriften, men hun er en skikkelig god designer/strikkeoppskriftforfatter, så jeg synes hun fortjener å få betalt.

Skulle foreslå denne. Den er veldig fin og enkel å strikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 12:32   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Oliviajakken ligger som garnpakke diverse steder, og Tjorven.no har laget sin egen oppskrift som de selger:

https://tjorven.no/blog/post/mohairjakker-du-vil-elske/

Ellers tenker jeg man fint kan strikke en jakke på egendesignet mønster ved å regne mål og strikkefasthet. Det er ikke en særlig vanskelig modell å konstruere.

Denne var super!

Det er ikke det at jeg ikke vil betale for oppskrifter, altså, men jeg hadde kjøpt garnet, og syns ofte oppskriftene kommer med garn. Er litt rookie her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 13:13   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Jeg synes Petiteknit-oppskriftene er gode, men at fasongene har en tendens til å være både litt for korte og litt for brede. Det har ikke så mye å si for chunky gensere, men cardigans med knappestolper kan bli litt pussige da. (Mener å huske at Polydatteren og min kroppsfasong har noen fellestrekk.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 13:18   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har strikket to Sorbet Cardigan. Den er ikke vanskelig. Men jeg gjorde litt om på oppskriften, jeg strikket som genser for å unngå annenhver rad vrang, og så klippet jeg den opp til jakke.

https://millefrydknitwear.dk/product...cardigan-norsk

Den strikket "alle" på jobben min for to-tre år siden, og jeg innbiller meg at ikke alle var sånn superstrikkere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 14:02   #14
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Hva med denne? Bare avslutt med ribbkanter og strikk litt lengre enn oppskriften?

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10708&cid=1

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 14:49   #15
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan strikke verdens enkleste cardigan?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes Petiteknit-oppskriftene er gode, men at fasongene har en tendens til å være både litt for korte og litt for brede. Det har ikke så mye å si for chunky gensere, men cardigans med knappestolper kan bli litt pussige da. (Mener å huske at Polydatteren og min kroppsfasong har noen fellestrekk.)

Enig her, jeg og flere jeg kjenner har strikket Novise cardigan, og ingen av oss var særlig heldige med resultatet.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no