Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vegg til vegg-teppe

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-23, 09:32   #1
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vegg til vegg-teppe

Vi skal flytte, og i den forbindelse har vi to døtre som mest av alt ønsker seg vegg til vegg-teppe på rommene sine. Jeg har lest meg fram til at det er enkelt å montere, og enkelt å demontere når det viser seg at de ikke liker det lenger. Har prøvd å finne ut hvilke butikker som har slikt inne, men har så langt funnet flest nettbutikker. Fargerike kan kanskje ha. Men fins det flere i Trondheimsområdet? Og spørsmål 2, er det noen her som har erfaring med dette, både mtp å legge det, men også inneklima/renhold osv?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:25   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.825
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Jeg har ikke hatt vegg-til-vegg-teppe siden oppveksten, men vi fikk laget et teppe til å ha under spisebordet av et vegg-til-vegg-teppe. Altså man tok en bit av tepperullen og laget pene kanter på, så stoffet har jeg nå vel 20 års erfaring med. Det er ekstremt holdbart, greit å rengjøre med tepperensemaskin og greit å støvsuge og det har holdt seg pent i alle de årene. Så jeg kan ikke svare på alle spørsmålene du hadde, men renhold ville jegi hvert fall ikke vært redd for.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:37   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Jeg vil jo tro at musum tepper er en kurrant plass å starte?
(de har verdens dårligste hjemmeside, men butikken har masse utvalg da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:55   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Det sies at slike tepper ikke er så dårlig for inneklimaet som man tidligere skulle ha det til. Glatte golv virvler opp mer støv enn tepper. Jeg vil tro at jevnlig støvsuging er mer enn godt nok for å ha et godt inneklima. Og så er kvaliteten på tepper en helt annen enn på 70-tallet.

Jeg ville ikke vært redd for det. Men jeg har ingen erfaring selv. Har dog lekt litt med tanken på å ha det på soverommet vårt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 10:56   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg vil jo tro at musum tepper er en kurrant plass å starte?
(de har verdens dårligste hjemmeside, men butikken har masse utvalg da)

Så dårlig at de ikke dukket opp når jeg googlet. Takk, da har vi iallefall 2 butikker å oppsøke.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 11:34   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Jeg hadde lyst å legge det på soverommet vårt - men jeg ble nedstemt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 22:24   #7
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg hadde lyst å legge det på soverommet vårt - men jeg ble nedstemt.

Kanskje blir jeg overbevist om å legge på vårt soverom også etter runden for å se. Høres unektelig ganske deilig ut.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 08:29   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Vi har på soverommet, lagt for nokre år sidan, og eg er veldig fornøgd. Det er behagelig og med jevn støvsuging har eg aldri opplevd at det er utfordrande mtp inneklima. Tenker det er stor forskjell på å ha det på et "reint" rom som et soverom er kontra stue, gang osv der det er behov for å få vaska golvet.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 08:52   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Jeg vokste opp med vegg-til-vegg-teppe på rommet mitt. (Jeg tror vi hadde det på alle soverom.) Jeg husker det som veldig behagelig.

Men så var det visst en skikkelig dødare for inneklimaet. Uten at jeg husker det i noen særlig grad selv. Men jeg har da heller hatt noen problemer med luftveiene.

Jeg kjenner at jeg godt kunne tenkt meg det på soverommet igjen. Både i forhold til komfort og lyd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 13:03   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegg til vegg-teppe

Vi kastet ut et vegg-til-vegg-teppe fra soverommet da vi flyttet inn, og det ble en solid støvsky. Men jeg vet jo ikke hvor ofte det hadde vært støvsuget på de 30 årene det hadde ligget der.

Det går an å legge teppefliser, da kan man bytte ut enkeltdeler hvis det f.eks. blir flekker.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no