Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-23, 21:11   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Etter en periode med mye sykdom og innetid har huden min i ansiktet blitt tørr og rar og klør mer enn tidligere. Jeg har egentlig aldri hatt utfordringer med huden, men nå er den liksom tørr samtidig som krem bare blir liggende litt sånn utenpå og ikke trekker skikkelig inn. Huden føles også mer urein, og jeg har hatt typ to kviser i mitt liv, så det er litt irriterende å få dem når jeg er 47.

Jeg mistenker at det også kan skyldes bytte av ansiktskrem, jeg fikk noen fra Korres til bursdagen som jo virker helt topp, men kanskje jeg ikke tåler dem?

Jeg prøver med skrubb og fuktighetsmasker og ymse greier, men jeg får liksom ikke has på dette. Tips og råd tas mot med stor takk - hva gjør du med tørr hud og gjerne anbefaling på produkter!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:18   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Lurer på det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:41   #3
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Ansiktshuden min føles tørr og stram før jeg får smurt meg med La Roche-Posays Toleriane Dermallergo Cream om morgenen, og med nattkremen om kvelden.
Dette er krem som virker beroligende på huden min.

Jeg pleier å kjøpe noen av dem når de er på tilbud, men de er drøye. Jeg bruker to sprut per smøring.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:43   #4
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg dobbeltrenser; først med oljerens og så med vanlig rensekrem. Synes produktene synker mer inn da. Bruker toner, serum/ øyenkrem og så fet krem (for tiden embryolisse lait concentre). Har også brukt olje over det om natten, men har ikke merket at det har noen effekt på tørrheten. Da er det bedre om jeg bruker nattmaske - for eksempel den med avokado fra Origins.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:49   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg bruker ulik rens, syre, nattkrem og serum og har gått helt over til CeraVe dagkrem, i krukke. Rr aldri tørr eller stram i huden mer.
Bonusen er at den også er billig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:51   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg bruker denne kremen fra Avene når huden er veldig tørr.

https://www.vitusapotek.no/hudpleie/...-40ml/p/989911

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 21:53   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

En eller annen form for peeling, og en hudkrem du er sikker på at du tåler?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 22:28   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Tenåringen med tørr hud og acne sverger til CeraVe, både rens og dagkrem.

For meg som har fått tørre kinn, nese og panne som voksen etter å hatt fet hud siden ungdommen, så holder det med denne https://www.garnier.no/hudpleie/natu...8h-moisturizer.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 22:30   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Huff, får ikke det til med de rimelige variantene dere anbefaler, jeg. Har prøv CerRaVe og litt annet. Nå er jeg tilbake på Clarings nattkrem, dagkrem, og serum. Kjøpt til en liten formue da det var 25% på alt. Disse holder det i sjakk.

Kanskje jeg ikke har prøvd de rette variantene av de rimeligere?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 22:36   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg kan anbefale og også spraye huden med fuktighetsspray før man smører med krem. Det metter huden med fuktighet. Jeg bruker La Roche Posay sin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 22:59   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Takk, dere! LaRoche Posay har jeg noen produkter fra, og når jeg tenker meg om var huden bedre da jeg brukte serum og kremer derfra. Fuktighetsspray høres også lurt ut. Jeg tar peeling ganske jevnlig og har også en peelingmaske som en skal sove med, men det er jo ikke gitt at produktene er riktige for meg.

Acne vil jeg ikke si at jeg har altså, det er ikke rare greiene, jeg er nok mest bortskjemt. Det verste er at det klør og føles tørt og oljete samtidig, på en måte. Grådig god forklaring.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 23:06   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Jeg gir også kremene fra LaRoche Posay +1
Nå bruker jeg den som heter hyalu b5. Veldig drøy og trekker godt inn i tørr vinterhud.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 23:13   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Hyalurinsyre før krem, jeg tar fra L’Oréal på sånn lulla glassflaske, funker fint for meg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 23:14   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Drikke nok vann har også en god effekt på tørr hud.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 23:17   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

En av mine favoritter til tørr hud er faktisk denne Den svir ikke, og virker raskt.

Origins sin nattmaske er også veldig god. Jeg har tørr og litt rød og sensitiv hud, som lett kan bli knusktørr over natten.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 00:01   #16
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Tenåringen med tørr hud og acne sverger til CeraVe, både rens og dagkrem.

For meg som har fått tørre kinn, nese og panne som voksen etter å hatt fet hud siden ungdommen, så holder det med denne https://www.garnier.no/hudpleie/natu...8h-moisturizer.

Tomt for CeRaVe overalt, det trender på tiktok. Fikk tak i noe rensemiddel men dagkrem har jeg ikke funnet.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 09:05   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Tomt for CeRaVe overalt, det trender på tiktok. Fikk tak i noe rensemiddel men dagkrem har jeg ikke funnet.

Synes jeg så merket på apoteket på Sirkus i går, men er ikke helt sikker, for jeg så etter min favoritt fra LRP, nemlig Effaclar H (tomt).

Min 20-åring med acne, men tørr hud liker veldig godt de fra COSRX (søk på snail kit). Jeg liker de også. Uparfymerte og gode, men mye dyrere enn CeraVE, da (han liker de også). 17-åringen burde bruke han også, men har ikke kommet dit i livet at han synes sånt er viktig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 09:11   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Drikke nok vann har også en god effekt på tørr hud.

Det gjør jeg definitivt. Har vært dårlig på hudpleie innimellom, men vann, der er jeg god.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 10:21   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

The Ordinary Buffet pluss den med Hyaluronsyre, peeling fra Dermalogica.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-23, 12:01   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hud i ansiktet - gi meg dine beste tips!

Mitt beste tips er eigentleg bare å vente på våren … Synes ingenting hjelper på denne tida av året og får alltid den kjensla av tørr og oljete samtidig på vinteren.

Nokre dagar utan sminke innimellom gjer at eg kjenner meg mindre oljete. Men framleis like tørr.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no