Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Harry og Meghan

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-23, 15:23   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Harry og Meghan

Er det noen som vil mene noe om alt som nå skrives og sendes om og av Prins Harry og Meghan Markle?

Jeg har akkurat sett ferdig den 6 episoder lange Netflix-serien. Må innrømme at jeg tok det som sesong 6 av The Crown, og det var absolutt ikke vanskelig å trekke paralleller og gjøre tolkninger ut fra den fiktive versjonen av kongefamilien som eksisterer der. Den viktigste konklusjonen var vel at jeg fortsatt mener at monarkiet er en dårlig løsning for alle parter, og aller mest for de kongelige selv. Men sånn ut over det så tenker jeg at det ikke virker usannsynlig at både Meghans rase og det at hun var en helt alminnelig relativt progressiv ung amerikansk kvinne med egne meninger skapte friksjon og utfordringer som det britiske monarkiet som institusjon var dårlig skikket til å håndtere.

Så er det klart at det er snakk om to ekstremt priviligerte mennesker som sitter i en forgylt glassboble og som forteller sin historie helt ensidig. På en måte som er såpass effektiv at man blir "frivillig hjernevasket" som det vel ble beskrevet i Aftenposten.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 15:28   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg er enig med deg i at det var litt sesong 6 av The Crown, og Harry sammenlikner jo veldig Meghan med moren Diana. Sånn sett skulle en kanskje tro at kongefamilien hadde lært av hva som skjedde med Diana, men det er kanskje for mye å forlange i en slik institusjon og så tett på, selv om det er noen år siden Diana døde. Det er jo skikkelig hjerteskjærende å tenke på hvordan Harry og også kronprinsen må ha blitt preget av skilsmissen og dødsfallet til Diana. Klart det gjør noe med dem, og sikkert har vært veldig vanskelig å bearbeide og snakke om.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 15:39   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg orket bare å se halvannen episode av "dokumentaren". Det blir for ensidig for meg, men jøss. Det kan godt hende de har rett. Jeg blir bare litt kvalm av at det tas i offentligheten så grundig.

Britiske medier er skikkelig ille. Jeg skjønner derfor godt at de hadde et behov for å flykte fra akkurat det. Jeg klarer bare ikke å følge med på alt som dras opp i ulike medier.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 15:47   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg orket bare å se halvannen episode av "dokumentaren". Det blir for ensidig for meg, men jøss. Det kan godt hende de har rett. Jeg blir bare litt kvalm av at det tas i offentligheten så grundig.

Britiske medier er skikkelig ille. Jeg skjønner derfor godt at de hadde et behov for å flykte fra akkurat det. Jeg klarer bare ikke å følge med på alt som dras opp i ulike medier.

Det er jo ikke en dokumentar. Jeg synes det fremstår som et velregissert partsinnlegg med innslag av autofiksjon.

Men jeg tror, på bakgrunn av å ha sett serien, at det nettopp er å prøve å justere eller modifisere det offentlige bildet av seg selv som er hele poenget deres. Det kan liksom ikke løses ved å ha en privat samtale innad i familien (de hevder jo også at det ikke har vært rom for sånne samtaler, hvorvidt det stemmer er jo vanskelig å vurdere). Det er ikke vanskelig å forstå behovet for en sånn justering. Om det virker er jo en helt annen sak.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 15:48   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Neida, men det blir kalt en dokumentar. (kanskje ikke av dem, så nøye har jeg ikke fulgt med). Det er vel mer et reality-konsept.

Jeg kan skjønne behovet for å justere bildet av dem, men Harry har jo levd et helt liv med blodtørstig presse på nakken. Han av alle burde vite at alle sannheter kan vris og vrenges på, jeg tror ikke dette stuntet nødvendigvis gjør at de kommer så mye bedre ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 15:52   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Neida, men det blir kalt en dokumentar. (kanskje ikke av dem, så nøye har jeg ikke fulgt med). Det er vel mer et reality-konsept.

"En fiktiv historie basert på historiske hendelser."

Reality-begrepet blir for meg litt feil, siden jeg assosierer reality-programmer med en iscenesatt kontekst (sett en haug med kjendiser sammen på en gammel gård, eller send dem til Nordkapp, eller la dem konkurrere i hvem som er flinkest til å stå i 90-grader lenge). Men kjendiseri-media er det jo definitivt.

Og ja, ser at Netflix (dvs de selv) kaller det en docuserie. Det synes jeg ikke det er.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:33   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Er det noen som vil mene noe om alt som nå skrives og sendes om og av Prins Harry og Meghan Markle?

Jeg mener det er helt feil av pressen å la de to få så mye oppmerksomhet. Jeg hadde absolutt respektert den avgjørelsen de har tatt om å ikke være arbeidende kongelige, hvis de hadde trukket seg helt tilbake for å leve et helt annet liv. A la prinsesse Ragnhild, for eksempel. Men de er jo ikke på noen måte interessert i privatlivets fred, de løper jo etter en hver mediamulighet de finner og da faller det jo på sin egen urimelighet å klage på at de forfølges av pressen og alle spådommer om at det kan gå så fryktelig galt med dem. Så jeg synes de skulle ties i hjel.

Jeg er enig i at monarkiet nok kunne diskuteres både lenge og grundig, men de har nå en gang den formen og kutyme er at de ikke uttaler seg til pressen. Så nå blir alt bare hamring og jamring fra den ene sida. Alle de andre kongelige sier ikke noe, men jobber på som normalt. Mer enn normalt siden de to sutrepavene over dammen ikke trekker sin del av lasset. Det kan ingen ta fra den britiske kongefamilien at de står på for landet sitt og gjør mye for å fremme britiske interesser og faktisk fungerer i de rare rollene de en gang har.

Når det er sagt så må jeg si at siste sesong av The Crown fikk meg til å få Diana helt i vrangen. Maken til sutring og sniping og intrigemakeri, samtidig som hun ikke prøvde noe som helst for å bedre situasjonen. Dette er selvfølgelig fiksjon, men hvis bare en brøkdel er sant, er hun virkelig ikke det offeret Harry m.fl. prøver å fremstille henne som.

Jeg skal ikke se Netflix-serien, ei heller skal jeg lese Harrys bok eller noen andre bøker og jeg hopper over alle H&M-artikler for å ikke gi den kulørte pressen noen klikk. Jeg får med meg mer enn nok av overskrifter nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:38   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg sitter med litt småkvalm smak i munnen av alt styret. Greit nok. Forlat det kongelige, lev egne liv så privat man vil, men da kan man ikke samtidig servere den ene undertøyvasken etter den andre til pressen, og så sutre og syte og sympatifiske. For å ta det litt politisk: Æ spyr.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:39   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Ja, jeg mener jo at monarkiet bør avskaffes i sin helhet. Det preger selvsagt mitt syn noe, ikke minst mener jeg det britiske kongehuset er et glitrende eksempel på at det ikke er bra å bli født eller giftet inn i en slik institusjon.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:48   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Må innrømme at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva de to foretar seg og hva som skrives eller framgår i ymse serier. Har ikke fått med meg noe som helst av det, og akter heller ikke å sette meg inn i saken.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:56   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg forstår egentlig godt at de vil ha sin versjon ut. Det er forskjell på å ønske seg bort fra BLODTØRSTIGE DJEVLER, som er det britisk presse er, og på å ønske seg total anonymitet. Jeg tror de kunne levd godt med norsk presse, for eksempel.

Og jeg skjønner godt at de ønsker å adressere den helt syke samrøren mellom slottets enorme apparat, og pressen. Jeg tror vi glemmer å tenke på institusjonen kongehuset, som altså er en megabedrift, når vi tenker på kongefamilien. Og de har en voldsom selvoppholdelsesdrift, tydeligvis.

Nå har jeg slettet Instagram og Tiktok, men begge steder havnet jeg i en periode ned i kaninhull med Will&Kate-stoff (sikkert fordi jeg absolutt elsker looken til Kate, og syns hun er fantastisk å se på, noe algoritmene tydelig plukker opp, selv om jeg aldri har trykt "like" på noe av det ). Men kommentarfeltene der er SYKE når det gjelder Meghan-hat. Og jeg er sikker på at mange av både de fankontoene, og ikke minst, kommentatorene, stammer fra "the firm".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:57   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Må innrømme at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva de to foretar seg og hva som skrives eller framgår i ymse serier. Har ikke fått med meg noe som helst av det, og akter heller ikke å sette meg inn i saken.

Jeg må innrømme at jeg synes det er litt pinlig å demonstrere at jeg tydeligvis bryr meg nok til å ha sett hele serien. Men det var som sagt en fin videreføring av The Crown. Dessuten, til mitt forsvar, ble nysgjerrigheten pirret av to episoder av Aftenpodden hvor innholdet ble diskutert.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 16:59   #13
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

J(sikkert fordi jeg absolutt elsker looken til Kate, og syns hun er fantastisk å se på, noe algoritmene tydelig plukker opp, selv om jeg aldri har trykt "like" på noe av det ).


Det der er ganske skummelt i seg selv. Men jeg vil tro at du må ha likt noe annet som så igjen er koblet til henne.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 17:11   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg blir så provosert, at det antagelig er best jeg tier. Men verden er full av mennesker med virkelig fryktelige familier og store problemer som må håndteres. Helt uten å få fortelle opp og i mente om det hos Oprah, på Netflix og i bøker. Ønsker å leve et liv i ro og fred, my ass.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 17:14   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Det Nenne og Niobe sa

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 17:24   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det der er ganske skummelt i seg selv. Men jeg vil tro at du må ha likt noe annet som så igjen er koblet til henne.

Neida, det holder i massevis at man bare ser hele eller store deler av hver snutt. Kanskje flere ganger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 18:04   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry og Meghan

Jeg mener helt pinlig mye, men nøyer meg i denne omgang å si at monarki selvsagt bør avvikles sånn generelt i alle land. I tillegg til at det er påfallende hvor mange løgner og selvmotsigelser som kommer frem i ulike intervjuer. Og at dette er en side av saken, at jeg ikke tror dette er en særlig forsonende fremferd og at dette er en merkelig måte å få være i fred for pressen på.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 18:18   #18
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry og Meghan

Det som forundrer meg er at Harry og Märtha må ha gjort en utrolig dårlig jobb med å informere sine amerikanske kjærester om hva slags liv de inviterer dem inn i.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 18:20   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry og Meghan

Dette minus det med tiktok, det har jeg aldri hatt.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår egentlig godt at de vil ha sin versjon ut. Det er forskjell på å ønske seg bort fra BLODTØRSTIGE DJEVLER, som er det britisk presse er, og på å ønske seg total anonymitet. Jeg tror de kunne levd godt med norsk presse, for eksempel.

Og jeg skjønner godt at de ønsker å adressere den helt syke samrøren mellom slottets enorme apparat, og pressen. Jeg tror vi glemmer å tenke på institusjonen kongehuset, som altså er en megabedrift, når vi tenker på kongefamilien. Og de har en voldsom selvoppholdelsesdrift, tydeligvis.

Nå har jeg slettet Instagram og Tiktok, men begge steder havnet jeg i en periode ned i kaninhull med Will&Kate-stoff (sikkert fordi jeg absolutt elsker looken til Kate, og syns hun er fantastisk å se på, noe algoritmene tydelig plukker opp, selv om jeg aldri har trykt "like" på noe av det ). Men kommentarfeltene der er SYKE når det gjelder Meghan-hat. Og jeg er sikker på at mange av både de fankontoene, og ikke minst, kommentatorene, stammer fra "the firm".

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-23, 18:25   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry og Meghan

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det som forundrer meg er at Harry og Märtha må ha gjort en utrolig dårlig jobb med å informere sine amerikanske kjærester om hva slags liv de inviterer dem inn i.

Eller så er det ikke utenkelig at amerikanere av en viss prominanse og med særlige personlighetstyper, helt oppriktig tror at de er større enn europeiske kongehus, og tror at unntak alltid gjelder for nettopp dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no