Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanker rundt fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke løsning for fyrverkeri
Totalforbud 35 27,34%
Felles kontrollert oppskytning 70 54,69%
Lasershow 17 13,28%
Slik som i dag 6 4,69%
Mer liberale regler? 0 0%
Et forslag jeg har glemt 0 0%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-23, 15:21   #101
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det var påtagelig mindre fyrverkeri her i år enn det pleier. Fint for dyra og miljøet.

Min omplasseringskatt lå uberørt på yndlingsplassen sin, men det stakkars dyret har jo vært ute mang en vinternatt før. Omplasseringshunden var tidligere et nervevrak, nå er han lugn. Min forrige boxer lot seg ikke affisere et sekund.

Avfyring i hytt og gevær utenom midnatt er et styr, det er en akrobatisk øvelse å være på tur med allerede vintersprek og sprelsk hest når det fyres av rett ved helt ut av det blå.

Jeg vokste opp med to boxere i hus, og de var også helt uberørt av fyrverkeri og tordenvær og den slags lyder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-23, 15:26   #102
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Her var det jevnt og trutt utover kvelden, men akkurat det rundt midnatt synes jeg varte kortere enn tidligere. Mannen mener vi sa det samme i fjor, da. Året før var det mindre på grunn av nærheten til Gjerdrum. Så var det selvsagt noen som skjøt opp rundt to og vekket minsten, men hun sovnet heldigvis igjen. Ingen av oss gadd å se så mye på fyrverkeriet da, vi var midt i en film. Det er klink is der hvor de fleste pleier å skyte opp, så mulig det dempet det litt. Det førte også til at noen skjøt opp rett utenfor huset vårt, på parkeringsplass med masse biler. Schmart. Gikk bra, men føltes som om det ble skutt opp rett i veggen vår.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-23, 16:02   #103
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har dere hørt noe om det ble fyrt av mindre i år enn tidligere?

Merkbart mindre fyrverkeri der vi bor iallefall. Det meste ble skutt opp mellom 2350 og 0010.

Og enkelte tidligere oppskytninger rundt kl 19-20. Resten av tiden var det relativt stille.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 10:15   #104
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Apan: I en stor snap-gruppe jeg er med så jeg at det var flere som skøyt opp i flere omganger i løpet av kvelden, fordi ungene maste/kjedet seg.

Det synes jeg virkelig er helt hårreisende. Hva med å finne på noe annet med dem? Snakk om enkel løsning.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 10:16   #105
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes helt ærlig at små barn ikke er grunn god nok til å tillate fyrverkeri fra kl 18. De har et helt liv til å se fyrverkeri ved midnatt og kan fint vente noen år for å oppleve det. Hvis det absolutt skal være tillatt for hvermannsen synes jeg det bør begrenses til bare tiden akkurat rundt midnatt. Her begynte de aller første rundt 15-16.

Enig. Vi fyrer ikke opp noe lenger, men da vi gjorde det, ventet vi til midnatt. Fram til barna var våkne så lenge, ble det ingen avfyring. Det gikk bra det også. Stjerneskudd er et godt alternativ.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 10:25   #106
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Herlighet. De gangene vi har vært på mannens hjemsted på nyttårsaften (som vil si de aller fleste årene) har mannen kjøpt inn og fyrt opp raketter (et lite sted, så det er ikke så mye der, og ikke noe offentlig). Vi har aldri skutt opp raketter tidligere på kvelden for ungenes skyld. Heller ikke da de var veldig små, og sovnet før midnatt. Det har det aldri vært behov for, vi har alltid klart å aktivisere dem. Jeg tror ikke de engang har tenkt over muligheten å fyre opp raketter før midnatt, mer enn de har sett på det som et alternativ å åpne julegaver før julaften. Det er rett og slett ikke slik man gjør det. De kan selvsagt ha mast og spurt "Er det lenge igjen til midnatt nå?" en del ganger, men ikke mast om å sende opp raketter. Stjerneskudd har vi også bare tent på ved midnatt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 10:42   #107
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Mine unger har faktisk heller blitt tatt opp ved midtnatt enn at vi har skutt opp tidligere.

Dels fordi de våknet, og etterhvert fordi de ville det. Og ganske tidlig begynt å være våken til midtnatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 16:10   #108
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det jeg så var i Frognerparken som er akkurat utenfor ring 2.

Aha. Jeg tenker ikke på Frognerparken som Frogner.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 18:33   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Det jeg så var innafor, det er alltid masse fyrverkeri innafor også. Det er ikke akkurat det som følges opp av politiet på nyttårsaften.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-23, 22:28   #110
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Nei, jeg fulgte dem på Twitter og de hadde sin fulle hyre med andre ting. Oppskyting av fyrverkeri inne på T-baner og stasjoner og sånn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no