Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanker rundt fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke løsning for fyrverkeri
Totalforbud 35 27,34%
Felles kontrollert oppskytning 70 54,69%
Lasershow 17 13,28%
Slik som i dag 6 4,69%
Mer liberale regler? 0 0%
Et forslag jeg har glemt 0 0%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-22, 20:13   #41
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 22:18   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Leste nettopp at neste år blir det to færre salgsdager for fyrverkeri. Men reportasjen viste også en mann fra distriktet som handla for flere titalls tusen! Får håpe det er han som er fellesfyrverkeriet i bygda si, en times kjøring ut fra bysentrum.

Oj, så mange fordommer som dukker opp i hodet mitt når jeg leser sånt. Sikkert litt slemt, men jeg ser nøyaktig for meg typen. Er forresten for totalforbud og synes fyrverkeri er pent å se på, men blodharry å støtte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 23:32   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg heller mer og mer mot totalforbud for hvermannsen, og noe felles som meget gjerne kan være laser og droner eller noe annet som helst da er hakket mer fornuftig med tanke på økonomi og miljø.

Men holder i alle fall enn så lenge ett unntak for stjerneskudd, det kjøper vi til ungene (og samler dem sammen og kaster når de er kalde, ja!) de kostnaden synes jeg er mer forsvarlig, med færre nuller i.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 09:27   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Vingler mellom totalforbud og felles fyrverkeri. Det minste man burde gjøre er ihvertfall å begrense tiden det er lov å skyte opp fyrverkeri til en kort periode rundt midnatt 31 desember. Jeg tenker i hovedsak på dyrene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 09:42   #45
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fyrverkeri er altså bare helt vanvittig ugreit på mange områder. Miljø, dyreliv, støy, skadepotensiale osv, det fins kun et positivt aspekt ved det, og det er at det er pent å se på. Jeg synes hundre prosent at de negative sidene slår det ned i støvlene, og håper noen voksne snart setter et totalforbud, og la oss heller leke med laser og droner.



Jeg hadde livredd hund og vettskremt asylsøker fra Afghanistan i hus en nyttårsaften. Det var ikke noe særlig å være vitne til. Og nå har vi fått nye krigsrammede flyktninger til landet, som sikkert ikke er så happy for at det smeller i tide og utide.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 10:47   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Svarte felles oppskyting, men egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Har aldri hatt noen som helst interesse av å se på det, langt mindre sende det opp.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 11:52   #47
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Har aldri likt fyrverkeri annet enn på lang avstand. Det er helt greit for meg med totalforbud. Jeg bryr meg veldig lite om fyrverkeri, så ingen stor greie for meg om det forsvinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 12:15   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg syns ikke fyrverkeri er noe mer harry enn annet folk bruker penger på. Det er jo noe som har lange tradisjoner verden rundt. Jeg syns fyrverkeri kan være både flott og gøy. Men selvfølgelig ikke på bekostning av mennesker og dyr. Men at folk syns det har stas har jeg null problem med å se, og det er mange andre ting folk driver med jeg heller har fordommer mot gitt. Fyrverkeri på nyttårsaften slik det er nå syns jeg er ganske kjedelig, jeg liker bedre de offentlige der alt er timet og designet til en helhet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 12:18   #49
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud og lasershow eller noe annet festlig. Fyrverkeri er dyrt og unødvendig spør du meg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 15:00   #50
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Gjerne totalforbud, eller kun profesjonelle, organisert gjennom kommunen, og ferdig på 15 min.

Ikke bare dyr som synes det er skremmende. Min 8 åring var livredd i fjor. Hun lå mellom oss i senga hele natta og ble like skremt for hvert nytt smell gjennom natta. Vi sa da at vi i år ikke skulle være hjemme nyttårsaften. Men nå blir vi kanskje hjemme likevel grunnet sykdom hos de vi skulle til (som bor "på bygda"), og sykehusinnleggelse i nær familie slik at vi ikke vil være så langt hjemmefra. Så jeg gruer meg veldig. Har ikke sagt til henne ennå at vi trolig blir hjemme. Hun trenger ikke grue seg i 2 døgn. Julaften måtte vi overtale henne lenge at det var trygt å legge seg. Vi bruker jo ikke ordet aften så mye, så jeg tror hun forveksler julaften og nyttårsaften.

Jeg har heller aldri vært særlig glad i fyrverkeri. Ble redd da fyrverkeri landet rett bak meg på 4. juli i USA da jeg var 8-10 år

Heldigvis har det løst seg nå. Barn nr 1 skulle ikke feire med oss likevel. Barn nr 2 og 3 blir hos sin far på Vestlandet siden de opprinnelige planene ble avlyst. Da ble vi bare 3 igjen, og da samboer snakket med sin mor i dag så halveis ble vi invitert/inviterte oss selv dit. Svigerfar er dessverre fortsatt på sykehuset, så ekstrarommet han har brukt nå som han har vært syk er ledig. De bor landlig til, så minsten kan sove uten å være redd.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 15:45   #51
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Så bra, Svanen. Min snart-tiåring var også veldig redd i fjor, men ikke årene før, så krysser fingrene for at det går bedre nå. Vi har ikke noe lett tilgjengelig sted med mindre bråk (uten å kjøre 10 timer på vinterføre ), heldigvis varer det ikke så lenge her, som regel. Det verste er jo de der som sender opp i tre-firetiden når det har vært rolig noen timer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 18:12   #52
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg er barnslig glad i fyrverkeri, og synes det er svært stemningsfullt å se på ved årets slutt. Vi hadde eget fyrverkeri noen år, men har droppet det de siste årene av litt forskjellige årsaker, både mer og mindre høyverdige. Jeg stemmer for felles oppskyting.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 18:32   #53
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

..... Det verste er jo de der som sender opp i tre-firetiden når det har vært rolig noen timer.

Det er det som er problemet, at det er spredt utover ettermiddag og til langt, langt på natta. Vet aldri når neste kommer.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 18:40   #54
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg synes det er så puteflaut pinlig at Høyre og Fremskrittspartiet i Oslo gjør fyrverkeri på nyttårsaften til en politisk sak.

Jeg er hjemme hos skremt katt den kvelden, og synes det er flere gode argumenter for å droppe fyrverkeri, samme hvor fint det er å se på.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-22, 23:14   #55
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Vi er hundepassere for en liten tass som er hos oss og matmor ca halvt om halvt. Vi har han nå for femte gang i nyttårshelga og det er så fælt å se hvor livredd han er. Han ligger innerst i hjørnet under frøknas seng fra første raketten skytes opp tidlig på ettermiddagen til godt utpå natta. Jeg ligger på gulvet nær han mye av nyttårsaften for å prøve å berolige, men føler meg helt hjelpeløs. Så jeg heier på totalforbud, jeg synes fyrverkeri er helt meningsløst.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 00:37   #56
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg er ambivalent. jeg liker å se på fyrverkeri. På Island er det stort sett idrett og frivillige som får inntektene fra dette, men jeg har hund som er redd og jeg har en i nær familie som har blitt skadet av raketter. Så jeg tenker noe i offentlig regi er veien å gå.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 01:19   #57
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg liker å se på fyrverkeri, men stemte for totalforbud. Bruker ikke penger på det selv, og synes det er helt sprøtt å bruke så mye ressurser på noe som forsøpler, bråker, sender fjørti mennesker på sykehus med tildels alvorlige og livsvarige skader, inkl. tap av syn og amputasjoner. Sånn i tillegg til konsekvenser for tamme og ville dyr, redde folk, og generelt folk som vekkes av sin søvn som skal opp dagen etter, eller kids som folk akkurat har fått til å sovne og denslags.

Var en stund for lasershow, men det er også lysforurensning som er til plage/ skade for ville dyr. Såååeehh. da ble det en stemme til totalforbud.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 01:50   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er nyttåtsgrinch og tenker at fyrverkeri er idioti. Skremmer dyr, skremmer mennesker som har vært utsatt for krig, og er sykt dyrt. Kan like gjerne tenne fyr på pengene i stedet.

Lasershow hørtes jo gøy ut da.

Men seriøst. Tradisjoner er til for å brytes. Vi trenger ikke nyttårsraketter.

Amen.

Og jeg elsker å se på fyrverkeri. Men det er mye som er flott og deilig man overhodet ikke har godt av.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 13:16   #59
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg trenger ikke raketter, og synes nok ulempene er større enn fordelene. Her er det fellesfyrverkeri fra brua mellom kommunene, men siden det sikkert smeller rundtomkring utenom, tror jeg at jeg bør hjem til pus i stedet for å få det med meg.
Stjerneskudd liker jeg, og har kjøpt inn litt til i kveld. Og litt små knallperler, kinaputter o.l. har jeg i grunn lite imot. Mulig det er uansvarlig.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-22, 13:25   #60
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er nyttåtsgrinch og tenker at fyrverkeri er idioti. Skremmer dyr, skremmer mennesker som har vært utsatt for krig, og er sykt dyrt. Kan like gjerne tenne fyr på pengene i stedet.

Lasershow hørtes jo gøy ut da.

Men seriøst. Tradisjoner er til for å brytes. Vi trenger ikke nyttårsraketter.

Dette!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no