Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanker rundt fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke løsning for fyrverkeri
Totalforbud 35 27,34%
Felles kontrollert oppskytning 70 54,69%
Lasershow 17 13,28%
Slik som i dag 6 4,69%
Mer liberale regler? 0 0%
Et forslag jeg har glemt 0 0%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-22, 13:58   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg stemte lasershow. Jeg er for totalforbud, men synes det er fint med en felles greie.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 14:15   #22
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Felles er helt greit

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 14:19   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Felles oppskyting, og ikke mulighet for Gud og hvermann til å kjøpe.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 14:20   #24
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg bruker ikke penger på fyrverkeri og er totalt uinteressert i det. Jeg synes ikke offentlige myndigheter skal bruke penger på slikt, så for min del kan de gjerne forby hele greia.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 14:46   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Tromsø har hatt Fjellfyrverkeriet i flere tiår og jeg syns det funker fint. Frivillig organisasjon med sertifiserte folk, firmaer og privatpersoner gir penger.
Selvsagt er det mange som likevel må kjøpe sitt eget og fyre opp - også der man har superutsikt til fellesfyrverkeriet som er hundre ganger flottere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 14:52   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Forbud for privatpersoner, men greit med felles oppskyting. Jeg kan ikke fordra smellene som kommer i hytt og pine hele nyttårsaften. For ikke å snakke om når Dustedaniel finner en pakke raketter som ble glemt rundt midnatt og skyter dem opp kl 3.00 i grisefylla.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 15:12   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg svarte felles oppskyting, men var veldig nært til å svare lasershow. Privat oppskyting klarer jeg ikke lenger å forsvare. Det er for mye som kan gå galt og litt for ofte gjør det. Dessuten nolo sin Dustedaniel.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 15:21   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.358
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Totalforbud.

Her er jeg også.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 15:48   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud. Kjør offentlig lasershow eller noe som ikke skader eller skremmer dyr og mennesker.

Fyrverkeri er idiotisk. Og dritharry.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 15:56   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg synes det er på høy tid med totalforbud for privatpersoner. Det koster vilt mye penger, og det er alltid noen som kvestes for livet på grunn av uvettig fyrverkeribruk. I tillegg er det skadelig og skremmende for både husdyr, kjæledyr og ville dyr.


Gjerne fellesfyrverkeri - eller allerhelst laser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 16:19   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Leste nettopp at neste år blir det to færre salgsdager for fyrverkeri. Men reportasjen viste også en mann fra distriktet som handla for flere titalls tusen! Får håpe det er han som er fellesfyrverkeriet i bygda si, en times kjøring ut fra bysentrum.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 16:20   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Fyrverkeri er altså bare helt vanvittig ugreit på mange områder. Miljø, dyreliv, støy, skadepotensiale osv, det fins kun et positivt aspekt ved det, og det er at det er pent å se på. Jeg synes hundre prosent at de negative sidene slår det ned i støvlene, og håper noen voksne snart setter et totalforbud, og la oss heller leke med laser og droner.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 16:25   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud for privatpersoner, i hvert fall. Og synes det virker spennende å teste lasershow eller lignende i stedet, det må jo være billigere og bedre på alle vis? Vi ser på det "lokale" her som jo er privatpersoner, men hadde klart oss fint uten. Sender aldri opp selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 16:31   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Allerede ved Milleniumsskiftet gjorde jo Jean Michel Jarre en grandios konsert der han brukte laser på pyramidene.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 17:45   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

For min del kan gjerne fyrverkeri totalforbys.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 17:59   #36
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Eg synast at felles er fint, sjølv om det er lite tilgjengelig for folk flest når ein bur i krikar og krokar langt frå sentrum her og der. Men slik er det no berre, ein får ikkje med seg alt i livet. (Med mindre ein set seg i bilen osv. Opp til kvar og ein.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 18:26   #37
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Gjerne totalforbud, eller kun profesjonelle, organisert gjennom kommunen, og ferdig på 15 min.

Ikke bare dyr som synes det er skremmende. Min 8 åring var livredd i fjor. Hun lå mellom oss i senga hele natta og ble like skremt for hvert nytt smell gjennom natta. Vi sa da at vi i år ikke skulle være hjemme nyttårsaften. Men nå blir vi kanskje hjemme likevel grunnet sykdom hos de vi skulle til (som bor "på bygda"), og sykehusinnleggelse i nær familie slik at vi ikke vil være så langt hjemmefra. Så jeg gruer meg veldig. Har ikke sagt til henne ennå at vi trolig blir hjemme. Hun trenger ikke grue seg i 2 døgn. Julaften måtte vi overtale henne lenge at det var trygt å legge seg. Vi bruker jo ikke ordet aften så mye, så jeg tror hun forveksler julaften og nyttårsaften.

Jeg har heller aldri vært særlig glad i fyrverkeri. Ble redd da fyrverkeri landet rett bak meg på 4. juli i USA da jeg var 8-10 år

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 18:34   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Kun fellesoppskytning midnatt, som den på Kristiansten festning i Trondheim. Ser ut til å fungere bra. Kunne godt vært en spleis for de som er interesserte, tilsvarende det folk bruker privat.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 18:55   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg liker å se på organisert fyrverkeri og har også god og trygg utsikt fra leiligheten til fyrverkeri som andre skyter opp privat i Frognerparken på nyttårsaften. Jeg innrømmer at jeg liker å se på sistnevnte også. Men samtidig har jeg en hund som er litt redd, så jeg heller nok til forbud for private og kun organisert akkurat ti minutter rundt midnatt.


Sist redigert av liefje : 29-12-22 kl 19:04.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 19:03   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Leste nettopp at neste år blir det to færre salgsdager for fyrverkeri. Men reportasjen viste også en mann fra distriktet som handla for flere titalls tusen! Får håpe det er han som er fellesfyrverkeriet i bygda si, en times kjøring ut fra bysentrum.

Det er helt ufattelig at folk gidder det. Ofte får man jo ikke sett det ordentlig engang fordi det regner/sludder/snør. Også er søppelmengden dagen etterpå helt hinsides. Det er egentlig utrolig at det er lov.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no