Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tanker rundt fyrverkeri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke løsning for fyrverkeri
Totalforbud 35 27,34%
Felles kontrollert oppskytning 70 54,69%
Lasershow 17 13,28%
Slik som i dag 6 4,69%
Mer liberale regler? 0 0%
Et forslag jeg har glemt 0 0%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-22, 12:00   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanker rundt fyrverkeri?

Dagen for fyrverkeri er straks her

Og debatten er som vanlig helt uten folkeskikk
Hva tenker FP?
Totalforbud?
Forbud for «folk flest?
Felles oppskytning i byer og tettsted?
Lasershow?
Slik som i dag?
Mer liberale regler?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:03   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg vipper mellom totalforbud og en felles oppskytning med en som har vært på kurs og som står ansvarlig.
Hvemsomhelst kan ta kurset men det bør være såpass høy terskel at ikke «alle» tar det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:06   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Siden du hadde lasershow som et valg så gikk jeg for det.

Men jeg er mellom totaltforbud og en felles greie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:09   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg synes fellesfyrverkeri er en god løsning, det blir praktisert i byen her. Jeg synes det er en stor fordel å slippe ravende fulle mennesker som skyter opp i øst og vest.

Det kunne ikke falle meg inn å bruke penger på det selv, det preger nok svaret.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:19   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg er for totalforbud av fyrverkeri. Men gjerne lasershow som alternativ. Felles oppskyting er uansett bedre enn fri flyt, men fortsatt ikke særlig vennlig for dyr og miljø.

Kjøper ikke fyrverkeri selv, men ser på felles oppskyting om jeg er i nærheten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:20   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg synes det godt kunne vært forbudt for "hvermannsen", og at det i stedet var felles oppskytninger. Vi har det her, borettslag/sameie spleiser på fyrverkeri som sendes opp av en person med riktig kursing. Enklere, tryggere, billigere og finere enn om alle ordner sitt eget.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:22   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Felles oppskyting, og ikke mulighet for Gud og hvermann til å kjøpe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:26   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:28   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Felles oppskyting, og ikke mulighet for Gud og hvermann til å kjøpe.

Der er jeg også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:33   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg svarte akseptabelt i kontrollerte former, men er nok svært nær totalforbud .

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:35   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg synes jo det er vakkert, morsomt og en glede å se fyrverkeri på nyttårsaften. Men vi har en livredd hund og med tanke på alle redde og panikkslagne dyr ute i naturen og hos oss mennesker ønsker jeg totalforbud. Valgte lasershow fa dette muligens kan være et godt alternativ.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:51   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.870
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg er også enig i at felles oppskyting hadde vært det beste. Hvis alle skal få sende opp synes jeg tidsrommet burde snevres kraftig inn. Det er ingen som helst grunn til at det skal være lov å sende fyrverkeri allerede fra kl 18, det fører bare til at mange dyr er livredde i timesvis. Det burde vært lov bare mellom 23 og 01.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:53   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Enten totalforbud eller felles, kontrollert oppskyting. Lasershow tror jeg ikke jeg hadde giddet å se på. Er det ikke noe som eksploderer kan det være det samme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:57   #14
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.720
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Felles oppskyting, og ikke mulighet for Gud og hvermann til å kjøpe.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:57   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg vipper mellom totalforbud og en felles oppskytning med en som har vært på kurs og som står ansvarlig.
Hvemsomhelst kan ta kurset men det bør være såpass høy terskel at ikke «alle» tar det.

Her er jeg også. Egentlig er jeg for totalforbud, for det er en helt meningsløs forsøpling og støyforurensning. Men samtidig synes jeg, helt egoistisk, at det også er en vakker markering av årsskiftet. Jeg hadde savnet det hvis det ble borte. Jeg savner til og med pinneraketter, men vil selvfølgelig ikke ha det tilbake.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 12:59   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Felles er et kompromiss som gir noe til de fleste. Det kan være et skritt på veien mot totalforbud. Det pleier smelle store deler av romjula. Tror ikke jeg har hørt noe foreløpig, det er positivt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 13:01   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.720
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Her har det smelt noen ettermiddager/kvelder etter salget av fyrverkeri åpnet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 13:07   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg er nyttåtsgrinch og tenker at fyrverkeri er idioti. Skremmer dyr, skremmer mennesker som har vært utsatt for krig, og er sykt dyrt. Kan like gjerne tenne fyr på pengene i stedet.

Lasershow hørtes jo gøy ut da.

Men seriøst. Tradisjoner er til for å brytes. Vi trenger ikke nyttårsraketter.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 13:26   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Totalforbud er min klare mening.
Å sende millioner av kroner til himmels er helt sanseløst vanvittig i min verden.
Fellesfyrverkeri fra utdannede personer er jo fint å se på, men stadig like hodeløst økonomisk.

I min kommune skjerper alle tjenesteutøvere inn på alle tjenester, mens man sponser felles fyrverkeri med store pengesummer. Crazy is what crazy does!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-22, 13:31   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tanker rundt fyrverkeri?

Jeg liker egoistisk sett å se på det.
Jeg synes det er dyrt, forsøplende og dessuten idiotisk at fylle folk skal fyre opp.
Jeg ville savne det om det ble borte, for det et jo pent. Kjekt. Koselig. Nydelig.
Men også skremmende for dyr og skadeskutte mennesker. Det skader hvert år fulle folk som gjør noe dumt, eller uskyldige som var for nær fylle folk som gjør noe dumt. Det får dyr til å rømme og skaper trøbbel.

Jeg er altså egentlig mot. I alle fall for hvermannsen, felles kan være tryggere, men er jo da altså reelt sett ikke for meg (grenser for hvor langt vi er villig til å kjøre for et felles opplegg. For langt sånn det er nå) og fortsatt dyrt og forsøplende. Dog, de må vel også rye opp etter seg og driver ikke på hele romjula slik naboer her åpenbart startet med i går.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no