Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-22, 07:59   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Ja, finnes det?

Datteren min har hår som lett blir fett, men hun har også noe frizz i håret når det er nyvasket. Hun ønsker seg et produkt hun kan bruke i lengdene for å dempe dette. Jeg trenger derfor noen tips om egnede produkter.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 09:27   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jeg lurer i grunnen fortsatt på dette.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 10:37   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jeg bruker noe hårvannliknende greier fra Aveda, jeg har hår som rekker til ørene. Ikke tungt produkt (men er for å fremheve fall og krøller).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 11:37   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Har hun forsøkt en leave-in balsam?

Jeg gjør dette: vasker håret med shampo, når jeg er er ferdig i dusjen så klemmer jeg vannet ut av håret og så tar jeg litt balsam i hårlengdene. Klemmer ut mer væske og så tar jeg microfiberhåndkle rundt håret. Når håret er litt tørrere så tar jeg gele i røttene, for jeg opplever at det gir kontroll på håret og tørker litt ut så jeg ikke får så fett hår. Tar en mousse for volum i lengdene. (Fiberfoam eller noe fra Eleni og Chris). Så har jeg begynt å bruke hårspray for å få mer struktur i det veldig myke håret mitt, og jeg opplever at dette gir mindre frizz av en eller annen grunn. Jeg bøyer meg forover, sprayer bakhodet, retter meg opp, sprayer forfra, lar det tørke og så grer jeg gjennom håret så det kommer ned.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 12:02   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Denne er billig å teste ut. Kjøpes på Normal.

Vedlagte bilder
Filtype: png leave-in.png (31,5 KB, 32 visninger)
__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 08:35   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Det spørs jo litt hva slags type hår hun har, vanskelig å komme med generelle tips mot frizz. Jeg har tynne hårstrå, ganske krøllete, blir fort mye frizz. Jeg vasker det hver dag, håret blir fort fett. Bruker sjampo og balsam som gir fukt, og kurer én gang i uken (fukt). Så bruker jeg Kerastase leave in som beskytter mot varmebehandling, og som gjør håret mykt. Så føner jeg med Dyson Airwrap, børsten glatter ut håret og fjerner all frizz. Er det fuktig vær ute tar jeg i bittelitt CC-krem fra Caviar og hårspray. Det høres jo massivt ut her, men er egentlig en kjapp rutine altså. Jeg har slitt veldig med håret, særlig høst og vår, med regn. Det holdt ikke for meg å «ta noe i håret etter vask», det måtte liksom et mer gjennomtenkt regime til.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 08:46   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Takk for svar!

Datteren har langt, mykt hår. Ikke framtredende krøller, men mye fall. Tror det spesielt er typ "babyhår" i luggen hun ønsker å dempe.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 12:40   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Omtrent samme hårtype som meg høres det ut. Fukt hjelper mot frizz, i form av balsan eller kur. Jeg bruker produkter beregnet på krøllete hår jeg kjøper hos Normal, og vasker ikke håret mer enn et par ganger i uken. Å vaske det ofte gjør håret mitt fett.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 15:54   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jeg har ca null fall, men mye sånne småhår som stikker ut. Syns redken all soft argan oil er helt topp. Jeg vet ikke om håret blir mer fett av det, mitt vaskes uansett hver dag - men det blir ikke fett samme dag hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 19:01   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 20:25   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jeg mister hår i perioder, som følge av medisiner. Dermed har jeg alltid irriterende mye "babyhår". Denne håroljen fra Shu Uemura er den beste jeg har prøvd. Jeg tar bittebittelitt i hånden, og stryker håndflatene over håret. Babyhåret legger seg fint ned, resultatet blir glatt og jevnt, men uten å tynge håret eller bli fett. Det siste er veldig viktig for meg, ettersom jeg vasker håret mitt sjelden, og denne er mye bedre på det enn alle andre jeg har prøvd. Jeg har også fall/bølger i håret, som jeg ikke vil "tynge" bort.

https://www.blivakker.no/product/har...hair-oil-150ml

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 00:47   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Det finnes "hårmaskara" som man kan bruke til å gre og temme hår som stikker opp fra hestehaler etc. Som denne.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 09:52   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Det har jeg sett hos frisøren min, når jeg tenker meg om. Godt tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 10:54   #14
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anti frizz-produkt for hår som lett blir fett?

Jeg bruker gele med lett eller medium hold.
Jeg har langt, krøllete og veldig frizzy hår. Er helt avhengig av gele. Hvis den ikke er tyntflytende blander jeg den selv med vann i hendene før jeg har det i håret. Lar håret tørke i fred og klemmer ut stivheten fra geleen etter håret har blitt helt tørt. Evt føner med diffuser.

Datteren min har bølgete hår som også blir frizzy, hun bruker samme geleen og har fått et nytt hår-liv.

Kan feks prøve denne som selges billig på Normal.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no