Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 21:03   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tar Vinmonopolet betaling med slikt kort? Jeg trodde ikke at man kunne kjøpe alkohol på kreditt? (Kanskje ikke en relevant problemstilling for deg. )

Ja, de tar kredittkort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:17   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Ta ut penger i minibank ved behov? Er det ikke da en løsning å sette inn penger på kredittkortet og bare ta ut det som ikke innvirker på kreditten ? Det koster jo ingenting hvis det er i utlandet, og i Norge trenger man bare kontanter til svart arbeid…og det støtter jeg ikke.

Jeg klarer virkelig ikke se for meg en situasjon som ikke kan løses ved Vipps, bankoverføring, kredittkort og med lunar kontantkort i bakhånd. Så hvorfor betale for en tjeneste man ikke har bruk for ? Men jeg er åpen for innspill!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:23   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Det er vel bare å gi det et forsøk? Prøv å la være å bruke det vanlige bankkortet en periode. Hvis du klarer deg et par-tre mnd uten ville jeg tenkt det gikk bra å si det opp.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:24   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Jeg tror ikke man får kjøpt flaxlodd på kredittkort, forresten.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:26   #25
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er vel bare å gi det et forsøk? Prøv å la være å bruke det vanlige bankkortet en periode. Hvis du klarer deg et par-tre mnd uten ville jeg tenkt det gikk bra å si det opp.

Jeg har det frem til juni, men jeg er litt kontrollfreak så jeg stoler ikke på meg selv før jeg har gjort skikkelig research.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:26   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Norsk tipping, politiet og fastlege tar ikke kredittkort. Ellers bruker jeg det over alt inkl dagligvare og polet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:29   #27
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Norsk tipping, politiet og fastlege tar ikke kredittkort. Ellers bruker jeg det over alt inkl dagligvare og polet.

Hmmm. Min fastlege sender ut betalingslink, så her stemmer det som sagt ikke. Og på politiet så kan jeg ta en rask overføring via Vipps til lunar kontantkort og betale.
Jeg tror rett og slett at bankkort må slutte å betales for. Norsk tipping er app og da bruker jeg Vipps. Og politiet tar Vipps!!!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:32   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tror ikke man får kjøpt flaxlodd på kredittkort, forresten.

Joda, hvertfall Flax-julekalender.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 22:50   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hmmm. Min fastlege sender ut betalingslink, så her stemmer det som sagt ikke. Og på politiet så kan jeg ta en rask overføring via Vipps til lunar kontantkort og betale.
Jeg tror rett og slett at bankkort må slutte å betales for. Norsk tipping er app og da bruker jeg Vipps. Og politiet tar Vipps!!!

Min Vipps er koblet til kredittkortet. Da funker ikke Vipps hos norsk tipping.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 00:12   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Min Vipps er koblet til kredittkortet. Da funker ikke Vipps hos norsk tipping.

Nei, da må vel Vipps kobles til brukskonto med penger. Og da trenger man ikke bankkort! 😂

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 10:51   #31
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tror ikke man får kjøpt flaxlodd på kredittkort, forresten.

Nei, for jeg prøve å kjøpe julekalendere på matkortet. Det gikk IKKE.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 15:16   #32
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Lunar har jeg aldri hørt om før. Det skal sjekkes ut!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 17:10   #33
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Sist eg sjekka var det veldig dyrt å ta ut kontantar med kredittkort.
Så det er greit å ha eit vanlig bank BankAccept-kort i tilefelle ein har behov for å ta ut kontanter ein sjelden gang.
Men bortsett frå det har ikkje eg behov for anna kort enn kredittkort.
Eg handlar absolutt alt på kreditt, men betalar heile rekninga kvar mnd, så det går aldri renter på beløpet.
Trur faktisk er sparar ein del pengar på det, for fleire av korta har gode bonus- og Cashback-avtaler. Får f.eks. god rabatt på hurtiglading med NAF-mastercard.
Eg har fem ulike kredittkort som eg bytter mellom. Trumf-visa blir brukt på Kiwi, Coop Mastercard på Coop- butikker, Santander på klær og sko etc.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:31   #34
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tar Vinmonopolet betaling med slikt kort? Jeg trodde ikke at man kunne kjøpe alkohol på kreditt? (Kanskje ikke en relevant problemstilling for deg. )

De gjorde det ikke før. Gjør det nå.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:32   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Hvor mye betaler du for debitkortet? Jeg har aldri kommet på at der var der man kunne spare penger, liksom.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:45   #36
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hvor mye betaler du for debitkortet? Jeg har aldri kommet på at der var der man kunne spare penger, liksom.

Koster det ikke rett under 300 i året i de fleste banker? Jeg har alltid tenkt på det som en slags nødvendig utgift, men sitter jo nå med tre og da bli det jo oppunder 900 kroner.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:53   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

295 i årsgebyr. Har nettopp bestilt et.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 14:39   #38
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Jeg har 300 kr i årsavgift og hater å sitte på noe jeg aldri bruker. Har vel ikke vært i minibank siden jeg var i Thailand for 4 -5 år siden. Og i hvilke andre tilfeller må man ha cash i dag? Annet enn til min mor på 92 som tydeligvis ser behovet, men da bruker hun jo sitt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 14:44   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Det er en del av kundeprogrammet i min nåværende bank. Så jeg betaler altså for kundeprogrammet sånn ca akkurat det jeg betalte for bankkortet i den forrige banken, men bankkortet er "inkludert" i dagligbank-pakken...

Så jeg har et bankkort som jeg bruker de gangene rundt 15. (som er forfall på kredittkortet mitt) at jeg har brukt kredittkortet litt vel mye så der ikke er dekning på det. Også er vipps koblet mot det, det var noe kluss når jeg koblet det mot kontoen, for de er mot kontoen INN og mot kort UT virker det som

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 17:01   #40
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må jeg ha bankkort? Holder det med kredittkort?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er en del av kundeprogrammet i min nåværende bank. Så jeg betaler altså for kundeprogrammet sånn ca akkurat det jeg betalte for bankkortet i den forrige banken, men bankkortet er "inkludert" i dagligbank-pakken...

Så jeg har et bankkort som jeg bruker de gangene rundt 15. (som er forfall på kredittkortet mitt) at jeg har brukt kredittkortet litt vel mye så der ikke er dekning på det. Også er vipps koblet mot det, det var noe kluss når jeg koblet det mot kontoen, for de er mot kontoen INN og mot kort UT virker det som

Kundeprogram? Dagligbank-pakke? Kva kostar det, og kva inneholder det?
Eg betalar ingenting i mine to bankar, bortsett frå årsavgift på det eine debit-kortet som eg nesten aldri brukar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no