Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo for sensitiv hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 15:33   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjampo for sensitiv hodebunn

Både jeg og mannen min har det jeg vil beskrive som sensitiv hodebunn. Med veldig mange forskjellige sjampoer så begynner det å klø og etterhvert flasse, men hvis jeg finner en god for sensitiv hodebunn, så holdes det under kontroll. Jeg tror ikke egentlig at det er vanlig flass-sjampo jeg trenger, men det er mulig jeg tar feil.

Tidligere har jeg byttet på en del, men alltid funnet tilbake til en fra Redken (hvit med rød skrift). Den finner jeg ikke lenger. Nå bruker jeg en fra Wella som er grei nok, men den er ikke super.

Ginger fra Body Shop fungerer IKKE etter hensikten.

Er det noen som har tilsvarende utfordringer og som har et produkt å anbefale?

(Jeg bruker både sjampo og balsam, men jeg velger balsam etter hvilken sjampo som passer håret.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:35   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Ville prøvd aco fra apoteket.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:36   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Det som har vorte mi redning, har funka i 16-17 år no, er å bruke Vichy Derco ein gong i veka ca. Då toler eg å bruke (nesten) all slags sjampo til dagleg. Balsam skal eg ikkje uttale meg om, det brukar eg sjeldan.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:38   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jeg har sensitiv hodebunn og har brukt eleni og chris sin sensimin? Den funker greit, nå har jeg kjøpt Ohairo https://ohairo.com/ shampo med litt tjære ser det ut som, som jo skal være bra for problembunn. Synes jeg klør mindre kun etter to ganger, så ja - so far, so good.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:42   #5
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Dette er den eneste min hodebunn tåler uten å bli kjøttkake:

https://www.kmshair.com/nb-NO/Produc...druff_Shampoo/

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:45   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Har dere prøvd denne? Det er en lotion fra Aco. Har den selv, men har ikke vært så flink til å bruke den.

https://www.apotek1.no/produkter/aco...atm-up-844060p

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:47   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Den Ellisiv linker til har fungert her. Det aller viktigste for meg er at de ikke inneholder MI. En periode var det nesten umulig å finne sjampo uten, og da ble jeg sår uansett hvor mild den skal være.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 15:56   #8
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jan Thomas Pure shampoo er den jeg bruker for tiden og fungerer overraskende bra for min hodebunn (skal innrømme at jeg var litt skeptisk). Jeg begynner også å klø av feil shampoo og Ginger fra Body Shop var helt krise.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 16:01   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Hvis du er i Danmark, så har Matas en fin og billig serie som man kan kjøpe i større flasker.

https://www.matas.dk/matas-striber-m...hampoo-1000-ml

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 16:07   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jeg sliter også skikkelig med det der, men Wella Invigo Balance Senso Calm funker som bare det for meg. Takk og pris! Men det er kanskje den du alt bruker?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 16:38   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Hos meg funker heller ikke den med ingefær fra Body Shop. Best erfaring med Pure av Jan Thomas og Tea tree shampoo fra Paul Mitchell.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 17:10   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Og der hadde jeg effektivt sørget for at Facebook-ferden min overfylles av sjampo for de med sensitiv hodebunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 17:18   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og der hadde jeg effektivt sørget for at Facebook-ferden min overfylles av sjampo for de med sensitiv hodebunn.



Selv synes jeg det hjelper å bytte type av og til. Nå bruker jeg shampoo-bar fra Alter/native som er mild og uten tilsetningstoffer.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 19:46   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jeg sverger til denne: https://www.blivakker.no/product/377...shampoo-250ml-

Wella balance scalp er den eneste som ikke har begynt å klø etter kort tid. Jeg har vært gjennom mange shampoer. Wella har en hel serie i det merket med balsam og alt annet man kan trenge.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 19:51   #15
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Dette er den eneste min hodebunn tåler uten å bli kjøttkake:

https://www.kmshair.com/nb-NO/Produc...druff_Shampoo/

Denne har vært helt magisk for meg. Og jeg hadde absolutt null tro på den.
For ca 2,5 år siden begynte jeg å få enormt med flass i hodebunnen, men ikke sånt flass jeg har hatt før, mer sånn helt finkornet hvitt. Det har klødd noe helt vanvittig og har vært ganske skjemmende (helt hvitt på alle plagg, synlig i hodebunnen og jeg har klødd meg helt fordervet). Nå er all, absolutt all kløe borte. Det er helt utrolig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 20:10   #16
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jeg tror den Redken du leter etter heter «scalp relief». Den har byttet design. Mener den er på grå tube nå.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 20:18   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Eldste her sliter med sensitiv hodebunn som fort blir flassete og sår, og for han også har KMS headremedy vært god.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:55   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg tror den Redken du leter etter heter «scalp relief». Den har byttet design. Mener den er på grå tube nå.

Så det er den samme? Hvorfor kan den ikke bare ha lik flaske som de andre sjampoene til Redken?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-22, 21:59   #19
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Jeg får kløe og blir sår i hodebunnen av alt jeg har prøvd, unntatt Neutral sin shampo. Billig og bra, selges hos Coop

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 09:19   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjampo for sensitiv hodebunn

Maria Nila, Heal.
https://www.nordicfeel.no/varemerker...head-hair-heal

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no