Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-22, 14:03   #21
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Hos oss er det forbudt med (ordinære) hunder på byggene. Unntak for servicehunder selvsagt. Det er til og med spesifisert at den enkelte enhet ikke selv kan bestemme unntak fra dette.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 14:03   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Klager over at stadig flere tar med bikkja på jobb. En ligger lydig på kontoret til eieren, men lukter skikkelig bikkje-lukt. En annen tusler rundt, og sitter på fanget ved lunsjbordet. Flere er litt her og der og ut og inn. jeg forholde meg til bikkjer på kontoret?

Klart du ikke må. Man kan ikke ha hund med på jobb hvis det er til plage for andre. Selv har jeg ofte med hunden, hun ligger kun på kontoret med lukket dør og verken lukter eller er til bry. Men får jeg en eneste tilbakemelding på at hun ikke er ønsket der, så må hun selvsagt være hjemme.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 14:04   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Gruffer over kollaps av Inspera, eller et eller annet annet.
Jeg har lyst å gå hjem. Må bare få levert først. + 70 min and counting.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 14:43   #24
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi har av og til hunder på jobben min, men å tusle rundt og sitte på fanget ved bordet er ikke greit altså.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 14:47   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg hadde elsket hunder på jobb og synes det er kjempekoselig når det er hunder i butikker jeg er innom. Men såklart må de kunne oppføre seg og ikke lukte vondt.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:01   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Nei, man må ikke forholde seg til hunder på nærmest fast basis på jobb med mindre vi snakker om førerhund eller servicehund. Men jeg må innrømme at jeg er litt delt der. Jeg fikk nylig spørsmål fra lederen i et lite bofellesskap for utviklingshemmede om jeg kunne ta med min superrolige pensjonerte førerhund som nå bor hos meg på besøk en gang i blant. Jeg er der på besøk uten hund ganske ofte og det har hendt at beboerne har fått hilse på en av hundene mine utendørs, men nå ønsket altså lederen å ha besøk av hund inne i fellesarealene. Dette var avklart med beboere og deres verger, det er bare noen få, så de har god oversikt. Dette gikk dessverre i vasken fordi en av de faste ansatte satte seg totalt på bakbeina. Hun var ærlig på at hun ikke liker hunder og ikke vil ha de på arbeidsplassen sin verken når hun var der eller når hun hadde fri. Ingen allergi, bare «liker ikke og er ikke vant til». Hun laget såpass mye rabalder at prosjektet ble skrinlagt. Jeg tenker at av og til kan man kanskje forvente at voksne gjør noe med sitt dårlige forhold til hunder også. Mulig jeg er naiv eller noe, men jeg tenker altså at man i enkelte tilfeller må kunne forvente at voksne folk kan ta seg sammen såpass at de kan takle en hund i jobbsammenheng i korte perioder og veldig kontrollerte forhold, iallfall når det er viktig for de man faktisk er på jobb for.

Men jeg er enig i at man ikke skal trenge å tåle hund/hunder i fellesarealer på jobb på fast basis.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:04   #27
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Her har en kollega av og til hund med på jobb. Det er avklart med de andre, den verken lukter eller bråker og er stort sett inne på kontoret til eier. Vi har ei her som ikke er så begeistra for hunder, og hun slipper å ha noe med den å gjøre. (Når det er sagt er hunden noe vi har informert om når vi intervjuer folk, så ingen som jobber her ble overrasket over at den av og til er her).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:05   #28
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Hunder på jobb irriterer meg. Spesielt når eier gjentatte ganger fikk beskjed om at noen hadde så kraftig allergi at de måtte gå hjem hvis det skjedde.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:07   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Å sette foten ned for hund på jobb når man har fri selv (og ikke er allergisk), er jo hakket sært da. Jeg synes det er superkoselig med hunden som av og til er her, men det hadde selvfølgelig ikke vært like kult om det var en gneldrebikkje som lukter vondt og/eller sprang rundt i fri dressur og forstyrret i arbeidet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:09   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg elsker hund på jobb, men det er ikke lov hos oss. Det var det før når alle hadde cellekontor, men i nytt bygg med åpent landskap er det jo ganske upraktisk.

Lih-My, det var jo litt rart å ikke ville ha hund på jobb når man har fri? Med mindre man er allergisk selvsagt, men det høres jo ikke sånn ut.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 15:18   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Syns også tilfellet Lhi-My nevner var nokså sært, og jeg er av dem som ikke liker hund. Dvs rolige hunder som blir behandlet som hund er greit, men ikke små pelsdotter som får kline med eieren ved matbordet.

Hund på spiserommet på jobb, er det lov? Mener i forhold til hygiene etc.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 16:03   #32
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Datter 1 sto fast i togkaoset og mista flyet sitt. Og null returmulighet. Æsj.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 16:09   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg har blitt tryglet om å ha med vovven på kontoret en og annen gang, men har sjekket nøye først både om det er greit, og gitt beskjed om at 1) man kan si fra til meg om man har både gode og "bare fordi" grunner til at hun ikke skal være der og 2) si fra til kontorleder som anonymt kan si det videre til meg, dersom de ikke har lyst til å si det ansikt til ansikt. Syns ikke man skal gjøre seg avhengig av å ha med hunden, eller gjøre det til en vane, men er glad vi fortsatt er såpass få at det går an i blant, for både kollegene mine og hunden blir så enormt glade for å treffe hverandre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 16:58   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Klart du ikke må. Man kan ikke ha hund med på jobb hvis det er til plage for andre. Selv har jeg ofte med hunden, hun ligger kun på kontoret med lukket dør og verken lukter eller er til bry. Men får jeg en eneste tilbakemelding på at hun ikke er ønsket der, så må hun selvsagt være hjemme.

Alle hunder lukter jo hund, men det kjenner ikke alle eierne.

Jeg er glad ingen har med hund på jobb hos oss når jeg er der, men nekter man hunder å komme når man ikke er der selv, og det ikke skyldes allergi, da er man teit, rett og slett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 17:22   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg tror terskelen er høy for å si i fra om at man helst ikke vil ha hund på jobb, særlig hvis de fleste andre gir uttrykk for at de synes hunden er så søt og grei. Jeg mener at man ikke kan anta at fordi ingen har sagt noe så synes alle det er greit og jeg synes ikke hunder hører hjemme på en arbeidsplass uansett (servicehunder o.l. er selvsagt alltid greit).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 17:34   #36
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tror terskelen er høy for å si i fra om at man helst ikke vil ha hund på jobb, særlig hvis de fleste andre gir uttrykk for at de synes hunden er så søt og grei. Jeg mener at man ikke kan anta at fordi ingen har sagt noe så synes alle det er greit og jeg synes ikke hunder hører hjemme på en arbeidsplass uansett (servicehunder o.l. er selvsagt alltid greit).

Nettopp, det føles umulig å være den kjipe som sier i fra. Dette, og det faktum at når først en får være der på fast basis, så tar andre det som en selvfølge at de også kan ha med sin nye hund eller en de passer i 4 uker. Man har lagt lista.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 17:48   #37
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Hunder lukter varierende grad av hund.

Hund i felleskontorer synes jeg ikke er ok. Men hund på lukket kontor (gitt at man ikke har allergikere eller folk som er redd for hunder, synes jeg er innafor.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 18:11   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tror terskelen er høy for å si i fra om at man helst ikke vil ha hund på jobb, særlig hvis de fleste andre gir uttrykk for at de synes hunden er så søt og grei. Jeg mener at man ikke kan anta at fordi ingen har sagt noe så synes alle det er greit og jeg synes ikke hunder hører hjemme på en arbeidsplass uansett (servicehunder o.l. er selvsagt alltid greit).

Jepp.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 18:15   #39
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Det hender at jeg har med hund på jobb. En av grunnene til det er at det er førerhund/servicehund i trening. De skal lære seg å være med overalt. En av de andre grunnene er at beboerne på omsorgsboligen og sykehjemmet syns det er stor stas å ha besøk av hund. De lyser opp og plutselig prater en av de som er hardt rammet av demens masse med hunden. Det er utrolig fint å se på. De som ikke ønsker å hilse på hunden slipper. I følge de som bor i omsorgsboligen burde hunden være med på jobb hver dag.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 12-12-22, 18:45   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg er allergisk mot hund (og katt, hest, gris) og hadde definitivt sagt fra om den var med til lunsj.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no