Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pynt på julebordet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-22, 11:40   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynt på julebordet

Gi meg inspirasjon til hvordan du pynter julebordet. Jeg tenker både på spisebord sofabord og andre bord.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 12:24   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Samme bilde som i juleduktråden, her er mitt middagsbord fra julaften i fjor.



Mer pynt enn dette kan jeg ikke ha, hvis det skal være plass til maten (vi setter fatene på bordet).

Første juledag pynter jeg annerledes, for da bruker jeg alltid en annen duk. Oransjerød duk med gammelt blokktrykkmønster, som jeg har fått i gave. Pyntes gjerne litt enklere fordi duken gjør så mye utav seg, og det passer godt med svart f.eks. Bruker ofte noen små trær av tre som svigerfar har laget, som er beiset i svart, brun og mørkegrønn. Eksempel fra i fjor:



På sofabordet har jeg som regel bare en enkel lysestake evt lysfat, og en skål med frukt, godteri eller nøtter. Har nemlig en nydelig duk jeg bruker der, som må få komme til sin rett og ikke domineres av pynt ("gammeldags" juleduk brodert av min mormor). Men i praksis er vel dette bordet gjerne "pyntet" med fat med kaker og julegodt, kaffekopper, kortstokker, slitne føtter, bøker, mobiltelefoner, fjernkontroll, kindle ... (ettersom hva som foregår selvsagt, ikke alt dette på en gang )

Flere bord har jeg egentlig ikke, men pynter litt på en lang, lav benk som står under TV-en og går langs omtrent hele den veggen. Der har jeg diverse lys, planter og pepperkakehuset.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-12-22 kl 12:53.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 23:12   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Ikke det beste bildet, men ca sånn pleier vi å ha det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Julebord2.jpg (237,2 KB, 58 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 00:37   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Jeg pynter med hvit duk og granbar lagt som en løper i hele lengden. Jeg lurer ulike lysestaker og telysestaker inn mellom kvistene, blomsterpotter eller vaser med ulike blomster(helst i hvitt), legger på kongler, julekuler, og annen pynt jeg har. Dekker på med dekketallerkner og stoffservietter.
Jeg beholder gjerne den grønne pynten i flere dager, bytter bare blomster, lys og pynten oppå.
En hyggelig dekorasjon er å ta fine røde epler og lage hull til stearinlys oppi dem, kjempehyggelig på bordet, men krever jo at du passer på hele tiden(vurderer å bruke LED-lys i år).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 06:39   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Lurt med de eplene, Drømmedama!
Ang granbar- hvordan sikrer du at det ikke kommer kva e på bordet/evnt duken? Det er jo noe herk å få bort..

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 07:07   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Lurt med de eplene, Drømmedama!
Ang granbar- hvordan sikrer du at det ikke kommer kva e på bordet/evnt duken? Det er jo noe herk å få bort..

Oi, dette har jeg ikke tenkt noe på. Jeg bare legger granbaret utover duken og så har det gått helt fint hittil, jeg har slengt duken i maskinen etterpå og den har blitt helt ren. Kanskje jeg bare har hatt flaks?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 07:52   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Jeg pleier ofte å dekke middagsbord med furukvister eller edelgran som en løper midt på bordet. Fyller på med lysestaker eller telys-lykter og pynt av et eller annet slag. Det varierer litt - enten noen julekuler, noen stjernen av bjørkebark, kanskje kongler og av og til tørkede appesinskiver. Av og til blomster i små vaser eller svibler i lave glass


På sofabordet samler jeg gjerne pynt på et brett. I jula bruker jeg enten et gullfarget brett eller et eikebrett. På det har jeg enten svibel, julerose eller en vase med tulipaner, noen telys-lykter og kanskje litt kongler eller en bunt med kanelstenger

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 08:40   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Hvit duk og rød, arvet løper etter min morfar, så den er gammel. Pynter med Hadeland nisser i glass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 08:45   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynt på julebordet

På sofabordet har jeg en skål i julerødt som jeg fyller med oasis. Her putter jeg oppi svibler, granbar, kanelstenger, vintergrønne kvister fra hagen, kongler, dill og dall.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 15:20   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Miniplanter fra Plantasjen pakket inn papir også fra Plantasjen. Jeg skal potte de om, så jeg gadd ikke å kjøpe potter. Men de har mange fine små potter, og minijulestjerner for mer julestemning.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20221211_150928.jpg (963,7 KB, 42 visninger)
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 15:25   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt på julebordet

Jeg er kjempedårlig på bordpynt. Jeg legger ofte sånne batteri-lyslenker på bordet. Enkelt, kjapt og effektfullt. Skjul batteriboksen med en juleblomst eller noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no