Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin duk til julebordet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-22, 13:43   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin duk til julebordet

Jeg lurer på å uppe gamet litt og investere i en fin duk til spisebordet til julaften. Det har vært traust og kjedelig i mange år her nå. Er det noen som har sett noe fint i det siste, som har litt inspirasjon til hva som kan danne grunnlaget for et skikkelig fint bord til julemiddagen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 13:57   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har kjøpt beige linduk fra Himla. Veldig fornøyd. Stryker den ikke, liker det rustikt.

Synes også at fargen er veldig anvendelig. Alt blir fint på den, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 13:59   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Altså, jeg syns klassikeren fra Georg Jensen i rødt og gull er amazing.
https://www.georgjensen-damask.no/juleduken-red/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 14:03   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, jeg syns klassikeren fra Georg Jensen i rødt og gull er amazing.
https://www.georgjensen-damask.no/juleduken-red/

Jeg har denne, men synes den er rødere enn det som vises på bildet. Jeg har også en hvit damaskduk som brukes en del i julen, synes ofte en hvit duk i god kvalitet er høytidsstemt og fint. Og så har jeg ørten voksjuleduker til mer røffere lag/baking/juleverksted osv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 14:13   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Ja, det er litt mer blått i rødfargen. Ikke at jeg syns det gjør noe. Den finnes i mange ulike farger nå, men jeg syns denne originale er penest.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 14:20   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg er skikkelig misunnelig på svigermor som har den Tallulah linker til. Synes den er helt nydelig, rødfargen og alt. Hun har servietter i samme også.

Selv har jeg en veldig fin (synes jeg) damaskvevd linduk i naturlig gråbeige, som svigerfar kjøpte i gave til oss en gang han var på reise i Russland. Veldig staselig, og samtidig nøytral, slik at det blir lett å pynte. Man står egentlig ganske fritt når det gjelder farger, men det passer veldig fint med tradisjonell pynt i f.eks rødt grønt og natur, eller gull (og like fin med flagg og bjørkekvister på 17 mai, for den saks skyld). Synes alltid det er stas å dekke på med den.

Her er fra i fjor (må uansett begrense bordpynten siden vi må ha plass til fatene med mat, vi setter dem på bordet):


Så jeg kunne godt ha valgt noe lignende selv, hvis jeg skulle gått ut og kjøpt meg en nå. Selv om jeg som sagt synes at den fra Georg Jensen er veldig klassisk og fin, og liksom er Juleduken med stor J. Jeg ville uansett gått for noe klassisk og tradisjonelt. Synes også Ekelund har mye fint.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-12-22 kl 14:30.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 15:02   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har fått den Georg Jensen duken i rødt i gave og gleder meg veldig til å dekke julebord med den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 15:08   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er litt mer blått i rødfargen. Ikke at jeg syns det gjør noe. Den finnes i mange ulike farger nå, men jeg syns denne originale er penest.

Svigermors duk er gammel, og jeg mener den går ganske mye mot rust i fargen, omtrent som på bildet du linker til. Men kanskje det er annerledes farge på de nyeste dukene? Eller kanskje fargen endrer seg litt over tid?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 15:13   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Svigermors duk er gammel, og jeg mener den går ganske mye mot rust i fargen, omtrent som på bildet du linker til. Men kanskje det er annerledes farge på de nyeste dukene? Eller kanskje fargen endrer seg litt over tid?

Mamma har også en eldre av denne, og den er ikke sånn som den som er "deep red", men ørlite rødere enn denne mener jeg å huske. Men det kan jeg være at jeg er påvirket av svigermors, som er "deep-red".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 15:54   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har akkurat kjøpt meg denne. Ville ha hvit fordi jeg vil kunne bruke den i advent også, og da må det passe med lilla lys.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 15:56   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har forresten hvit, dyr damask også. Men den bruker jeg aldri lenger. Liker lin mye bedre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 16:28   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.461
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har en knallrød diger duk i ganske stiv lin-aktig bomull, kjøpt ubrukt på bruktbutikk for 30 kr. Legger en smal løper på midten, så blir det bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 17:53   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg denne. Ville ha hvit fordi jeg vil kunne bruke den i advent også, og da må det passe med lilla lys.

Så nydelig Input! Jeg har også sett på denne duken fra Langkilde & søn (flaggprodusent), i øyeblikk hvor jeg har ønsket meg en "gammeldags" duk med broderi (dvs til spisebordet, har en til stuebordet som min mormor har brodert ). Men er usikker på hvordan jeg skulle pyntet bordet med en slik duk, og om den passer til tallerknene jeg bruker, så jeg lurer på om jeg i stedet skal ønske meg serviettene i samme serie ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 18:00   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg denne. Ville ha hvit fordi jeg vil kunne bruke den i advent også, og da må det passe med lilla lys.

Denne har jeg sett på også. Veldig koselig.

Selv har jeg en duk fra metervare fra Marimekko. Den er i varm julerød farge. Jeg kan ikke finne noe slik hos dem nå, det ser ikke ut til at de har noe julete i år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 18:04   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Georg Jensen sin er veldig fin. Jeg ser på den hvert år. Men litt dyr. Samtidig er det jo noe man bruker i tiår, da …

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 18:24   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg denne. Ville ha hvit fordi jeg vil kunne bruke den i advent også, og da må det passe med lilla lys.

Åh, den var virkelig nydelig!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-22, 19:16   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har akkurat kjøpt meg denne. Ville ha hvit fordi jeg vil kunne bruke den i advent også, og da må det passe med lilla lys.

Denne var utrolig fin!

Jeg synes den til Georg Jensen også er fin, men det blir litt mye spill i den med et fullt dekket bord til at jeg ønsker den selv. Jeg bruker enten hvit lin eller en helrød juleduk. Ønsker jeg litt mer spill så legger jeg på en løper på tvers. Det fine med en hvit duk er at man kan bruke den hele året, og så kan man sprite opp med ulike løpere for variasjon.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 09:28   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Hvit teflonduk fra princessbutikken har jeg, så pynter jeg den alt etter anledning.
Legger farge til med servietter/pynt på bordet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 09:38   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.482
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mamma har også en eldre av denne, og den er ikke sånn som den som er "deep red", men ørlite rødere enn denne mener jeg å huske. Men det kan jeg være at jeg er påvirket av svigermors, som er "deep-red".

den som heter deep red, uten gull, var jo helt super nydelig da

Jeg har duk til jul, hater å stryke den, men ahr vel fått inntil FLERE røde duker til julebord av svigermor oppgjennom årene, den ene med gulldekor som gikk av i vask og ble grå dekor, den jeg bruker er vel egentlig bare rød, men så legger jeg en løper med gulldekor på midten. Hovedutfordringen er å få min mor eller svigermor, som er de som kjøer de fleste dukene mine, til å skjønne ønsket duklengde IKKE betyr at en halvmeter ekstra er greit, jeg har flere duker for er definitivt for lang med en ileggsplate, men akkurat 10 dm for kort til å være kort, men ok til to ileggspalater. Georg Jensen var i det minste bare 10 cm lenger enn de jeg har satt som ønsket lengde, så jeg skal måle opp på bordet hvordan det blir i forhold til endeplassen, som er i bruk både til hverdags og fest og er årsaken til at "og en halvmeter duk i fanget" ikke er stas....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 09:41   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Jeg har denne fra Georg Jensen. Det er den fineste duken jeg noen gang har hatt i hus, helt uavhengig av årstid.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no