Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-22, 13:18   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Jeg har skjønt at det ikke alltid er så lett å finne ut alle dingsebomser og greier på nutidens mer og mer fancy biler, og jammen blir man kanskje så vant til at den gjør alt av seg selv, så man glemmer at innimellom er det den som sitter og hviler hendene på rattet som må ta i et tak også.

... og blinklysene er jo til og med på en manuelt manøvrert hendel utenfor MoroSkjermen, så det er jammen ikke rart at disse går under radaren for den gjennomsnittlige Teslaeier!

Derfor har jeg kopiert inn fra manualen her, dette er da Tesla 3-manualen, men den er overførbar til de fleste tror jeg:

"Blinklys
Blinklysene blinker tre ganger eller kontinuerlig, avhengig av hvor langt opp eller ned du beveger hendelen. Skyv blinklyshendelen lett opp eller ned for en sekvens med tre blink. For et kontinuerlig signal skyver du hendelen helt opp eller ned."

Hendelen ser slik ut, og befinner seg på venstre side av rattet:




Se! Lett som en plett! Og plutselig kan de rundt deg være forberedt på at du skal til venstre og høyre, og for de virkelig avanserte - hvilken avkjørsel du skal ta i rundkjøringen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:23   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Blinklys er ekstrautstyr på tesla. Tror ikke alle har lagt det til som tilvalg, altså.



__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:23   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Ja, det hjelper ikke akkurat på flyten i rundkjøringa hvis sjåføren setter bilen i "fri" i stedet for å skru på blinklys, som mannen min hadde en tendens til i starten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:24   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Til mitt forsvar - tregangerblinken er veldig kort, så ofte tror jeg at jeg har blinket, men det er over før jeg får en snurt for meg. Det tok litt tid å venne seg til å bruke langevarianten.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:28   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Du trenger enten en kopp te eller et stort glass whisky i dag, tror jeg, Mave.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:31   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:33   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Neinei, jeg er blid og fornøyd og synes det er hyggelig å kunne bidra til folkeopplysning, så vi kan unngå trafikkulykker og kanskje også slåsskamper grunnet trafikkignoranse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 14:51   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Siden du tar opp brukerveiledning på Tesla; kan jeg spørre om en ting som jeg har lurt litt på...

Naboen har Tesla og nå når det er mørkt så ser jeg det serlig. Lysene går på innimellom og står på en stund, og så går de av. Når bilen står helt rolig.

Har det noe med lading å gjøre? Tegn på at den er fulladet eller no`?
Er skikkelig nysgjerrig på hvorfor altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 15:24   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Siden du tar opp brukerveiledning på Tesla; kan jeg spørre om en ting som jeg har lurt litt på...

Naboen har Tesla og nå når det er mørkt så ser jeg det serlig. Lysene går på innimellom og står på en stund, og så går de av. Når bilen står helt rolig.

Har det noe med lading å gjøre? Tegn på at den er fulladet eller no`?
Er skikkelig nysgjerrig på hvorfor altså.

Antageligvis fordi de bruker telefonen som nøkkel, og går rundt inne i huset med telefonen. Hvis bilen oppdager telefonen, går lysa på.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 15:33   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Tesla har vel sånn kamera som tar bilde når man går nærme, kanskje det er det som lager lys?

Vi prøvekjørte en tesla, og mannen fant innstillingen som gjør at den lager prompelyd når den blinker. Jeg hadde heller ikke brukt blinklys. Jeg kjøpte en annen bil, prompelyd var en stor del av den beslutningen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 15:41   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 17:29   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Sånn?
https://youtu.be/Bx5-7X756Js

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 17:43   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Jeg har akkurat prøvekjørt en bil langt under Teslaklassen og den utgår antagelig fordi man må manuelt slå av Lane assist hver eneste føkkings gang man starter bilen. Og den Lane-greia var innstilt sånn at den rykket i rattet når man ville bytte felt og dersom det er to felt ønsker den å legge seg midt mellom dem. Meget rart av en liten bybil.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:21   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke



Kan du legge til noko om doble sperrelinjer for folk med dyre biler? Trur særleg dette er eit problem ved kø inn i Sinsenkrysset.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:25   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.



Kan du legge til noko om doble sperrelinjer for folk med dyre biler? Trur særleg dette er eit problem ved kø inn i Sinsenkrysset.

Kjenner jeg får høyt blodtrykk av å lese dette. De som kjører helt frem og presser seg inn de siste metrene før krysset. Dobbel sperrelinje og vel så det. Jeg slipper gjerne inn folk, men må innrømme at etter å ha sittet i sigekø fra Høvik til Sinsenkrysset var det lite velvilje å spore når de frekkasene der kom seilende.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:36   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Det er lite blinklysolje til Teslaer på markede. Det er mangelvare.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:38   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kjenner jeg får høyt blodtrykk av å lese dette. De som kjører helt frem og presser seg inn de siste metrene før krysset. Dobbel sperrelinje og vel så det. Jeg slipper gjerne inn folk, men må innrømme at etter å ha sittet i sigekø fra Høvik til Sinsenkrysset var det lite velvilje å spore når de frekkasene der kom seilende.

Der ligger min sympati for og høflighet mot de som ligger i køen. Jeg vil helst ikke slippe inn frekkaser.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:54   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Her om dagen i bilen: Se, en Tesla som blinker! Jeg: Må ha kjøpt den påkosta utgaven!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 19:25   #19
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke



Jeg har jo ikke råd til en Tesla, så min bil har masse blinklysolje.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 22:02   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til selvhjelp - slik får du Teslaen din til å blinke

Altså, egentlig er jeg litt krenka. Noen Teslakjørere blinker både inn og ut av rundkjøringer, ved feltskifte og i kryss. Så det så.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no