Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du en høflig bilist?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-22, 11:52   #101
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Lukeparkering er ganske enkelt når man er nær nok bilen man skal rygge inn bak, har riktig vinkel og gjør det sakte.

Tror det er noe med å vite når man er nær nok og hva som er riktig vinkel som gjør at det er mange som ikke synes det er så enkelt

Jeg lukeparkerer og synes jeg er ganske flink, men jeg kan ikke forklare hva det er som gjør at jeg får det til.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 12:05   #102
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Tror det er noe med å vite når man er nær nok og hva som er riktig vinkel som gjør at det er mange som ikke synes det er så enkelt

Jeg lukeparkerer og synes jeg er ganske flink, men jeg kan ikke forklare hva det er som gjør at jeg får det til.

På samme måte som jeg lukeparkerer uten å være flink, og overhodet ikke skjønner hvorfor jeg alltid ender på halv tolv en halvmeter fra fortauskanten!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 12:17   #103
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Jeg lærte i sin tid at når du rygger inn (alltid rygge!) så skal du rette opp når du ser halvparten av enden på bilen bak i bakvinduet. Det funker.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 12:20   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Jeg lærte aldri å ryggeparkere da jeg tok kjøretimer. Det var ikke et tema. Jeg fikk det på oppkjøringen, og skjønte ikke bæra. Jeg klarte det selvsagt ikke, men sensor mente det var noe jeg kunne øve på ved behov, så jeg sto likevel. Og så vips, gikk det 34 år og jeg har ennå ikke lært det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 12:27   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Jeg så en snutt om dette på insta i går, faktisk. Den var forklart sånn at et barn skulle kunne forstå det: "Først skal ØRENE til bilen være ved siden av ørene til den andre bilen, da legger du hardt over, til du ser høyre (eller var det venstre?) ØYET til bilen bak deg." Så var det noe med tennene også, men det har jeg glemt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 13:17   #106
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Jeg lurer på hvorfor det anses som høflig å slippe inn biler som kommer fra sideveier inn på forkjørsveier. Det blir jo enda lenger kø for de som er på forkjørsveien, og enda flere som kjører sideveiene for å slippe køen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 13:29   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg lurer på hvorfor det anses som høflig å slippe inn biler som kommer fra sideveier inn på forkjørsveier. Det blir jo enda lenger kø for de som er på forkjørsveien, og enda flere som kjører sideveiene for å slippe køen.

Det er jo høflig når det er så mye kø at det er kul umulig for den som kommer fra sideveien å komme innpå på annet vis.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 13:32   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Og det vanligste er vel ikke at de som er på sideveiene har kjørt "snarvei" - de fleste er vel folk som kommer fra hus og butikker langs e sideveiene, og så må komme seg ut på en stappfull vei. Skal de vente til det blir ledig, så kan det jo ta timesvis. Og da er alternativet ofte lyskryss. Som øker køen for alle involverte. Så høflig sameksistens er i alles interesse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 13:35   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Før E16 ble lagt om der jeg bor, var vi som bodde der, skikkelig schtøkk på fredager og søndager. Å skulle ta bilen noe sted da, var nærmest umulig, for vi hadde null sjans til å komme oss ut på hovedveien med mindre noen forbarmet seg over oss. Hadde ingenting å gjøre med at vi "snek oss inn".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 14:02   #110
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er jo høflig når det er så mye kø at det er kul umulig for den som kommer fra sideveien å komme innpå på annet vis.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Før E16 ble lagt om der jeg bor, var vi som bodde der, skikkelig schtøkk på fredager og søndager. Å skulle ta bilen noe sted da, var nærmest umulig, for vi hadde null sjans til å komme oss ut på hovedveien med mindre noen forbarmet seg over oss. Hadde ingenting å gjøre med at vi "snek oss inn".

Her jeg kjører er det lyskryss - så det vil være mellomrom hvor man kan kjøre inn fra sideveiene, men når noen da stopper for å slippe inn biler, så vil færre biler komme gjennom lyskrysset, og køene på hovedveiene blir lenger enn det de hadde trengt å være.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 14:09   #111
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Ingen lyskryss der jeg bor. Så da er man helt avhengig av at noen forbarmer seg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 14:12   #112
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en høflig bilist?

Man kan faktisk bli bøtlagt for å kjøre for sent, så noen ganger er det dem som kjører for sent sin feil at det foretas uansvarlige forbikjøringer. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om dem som holder fartsgrensen. Men trailersjåfører, campingbiler osv som konstant ligger 20-30 km under fartsgrensen i bakker eller når det er litt svinger, for så å speede til fartsgrensen på alle rette strekninger kan brenne i helvete. Det hensynsfulle er å slippe folk forbi når man har laget en kø på 20-30 biler bak seg. Hilsen pendlet mellom Stavanger og Kristiansand jevnlig i et års tid.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no