Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dekkhotell for nybegynnere ...?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 13:24   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg ser det er flere rundt her som tilbyr dekkhotell. Dere som har erfaring, er det spesielle tjenester jeg ønsker at de tilbyr? Hva er rett pris for en sesong?

Jeg ønsker å kunne slippe å tenke på dekk overhodet. Altså at når dekkene er skiftet så er jeg trygg på at de funker en sesong og har rett lufttrykk og hva som ellers må gjøres. Og at jeg får beskjed om når de må skiftes til nye, uten å være redd for å bli lurt.

Jada, jeg kan skifte selv, men kan ikke styre med det også akkurat nå..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 13:29   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Jeg har, mener det koster 1200 inkludert omlegging? Husker ikke. Har time på fredag, kan oppdatere da. De gjør alt det du nevner, men det kan jo hende man må etterfylle luft i løpet av sesongen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 13:32   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Vi betaler også ca 1200 per sesong og de gjør det du her sier. Velg gjerne noen som har peiling på dekk, ikke det billigste på hjørnet som drives av hvemsomhelst. Betal med kort, større sjanse for at det ikke er svart inntjening.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 13:36   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

For prissammenligning så betaler jeg 400 kr når jeg får skiftet hjul hos verksted. De sier også i fra om det er på tide med bytte, sjekker riktig trykk etc. Jeg vasker over hjulene selv.

Litt avhengig om de tilbyr mer enn oppbevaring og to skift i året synes jeg ikke pris under 1500 høres urimelig ut.

Jeg har plass til hjulene hjemme (3 meter unna parkeringsplass), men hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg hatt dekkhotell.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 13:45   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Jeg har brukt MittDekkhotell. Opplever dem som profesjonelle og seriøse, men de er ikke spesielt billige. Du må sjekke at boltene ikke har løsnet når du har kjørt 5 mil etter dekkbytte, og muligens også etterfylle luft i løpet av sesongen. Utover det er det ikke så mye å tenke på.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 14:00   #6
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Me hadde dekkhotell, dei var ca 1100 pr sesong inkl skift.
Det som irriterte mest var vel at dei bytta dekk og sa ikkje i frå før neste sesong at dekka dei hadde hatt på lager var slitt og måtte byttast, og når eg blir irritert så gjer eg ting sjølv istaden.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 14:08   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Jeg har dekkhotell til tråsykkelen min. 150 i året. Så betaler jeg for service når de legger om dekkene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 14:11   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Eg har betalt 1500 kr. pr. sesong for dette. Eg har primært betalt for å slippe tunge løft og spare plass, men synes det er god bonus å slippe å forholde meg til lufttrykk og slitasje på dekk. Ein får automatisk varsel på sms viss dei finn feil og har punkteringsforsikring inkludert.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 14:31   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Vi hadde det i ganske mange år - de som kostet litt reklamerte med at de hadde dekkene lagret inne - noe som angiveligvis er bra for dekkene - Vi betalte ca 900 per sesong. Endte opp med at det tok lengre tid å reservere time, sitte og vente og sånn enn å faktisk bytte dekkene selv - men nå er det jo mannen og eldstesønnen i huset som tar jobben, så det er lett for meg å si da.....

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 14:34   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere..?

Ser ut som om det er ein del regionale forskjeller i pris her.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:18   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg har dekkhotell, enkelt å få time for dekkskift, får beskjed om det trengs nye dekk. Betaler 800 for hvert skift, så 1600 i året.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:24   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg betalte 1200 da jeg fikk lagt om på fredag. Da vasker de dekkene og går over dem, og ringer meg opp med en gang hvis de er slitt så jeg kan avtale evt. utbytting ved neste dekkskift.

De fikser lufttrykket, men det må man jo gjerne justere flere ganger i løpet av en sesong uansett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:40   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg sluttet med dekkhotell nå, da prisen hadde økt til 1800, pr sesong, så 3600 inkl to skift og oppbevaring for ett dekksett. Når jeg takket nei til avtalen tok de likegreit 750 for dekkskiftet. Avbefaler Mitt Dekkhotell veldig.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 16:01   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg gikk tilfeldigvis forbi et sted med dekkhotell i stad. Kunne fått skiftet dekk der og da, men siden jeg manglet både dekkene og bilen så fikk jeg time senere i uka. Uansett en fleksibilitet jeg setter pris på!

De skulle ha 390 for dekkstift og 1590 for hotell, pr sesong. Jeg får se an hvor pes jeg syns det er å lempe hjulene over i bagasjerommet før jeg bestemmer meg. Jeg har plass til dem i garasjen, så hvis de uansett sjekker slitasje og lufttrykk ved vanlig dekkskift, så er vel oppbevaringen knapt verdt prisen.

Takk for svar, dere!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 18:01   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

De vasker dekkene også, for å være rettferdig.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 20:45   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Har betalt ca 900 pr gang, da er det lagring, vasking og bytte dekk. Nå økes prisen til ca 1100 kr pr halvår.
Bruker samme sted som vi bruker på jobb, de er proffe og ligger 5 minutter hjemmefra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 20:57   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

800 et eller annet her hos et dekkfirma. Det er skift og lagring.
De ringte i august og sa at vinterdekkene sang på siste verset. Kunne kjørt en sesong til.
Tok meg inn asap da jeg trodde jeg hadde punktert. Dvs det var ikke flatt altså. Tok 10 min.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 26-10-22 kl 16:07.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 15:17   #18
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg har dekkhotell. Betaler 850,- pr sesong. De vasker hjulene, men jeg vet ikke om de sier fra når de er slitt. Mine har bare gått hhv 2 og 1 sesong,blir sesong 2 på vinterdekkene nå.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 15:32   #19
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Vi har dekkhotell, og benytter noen som gir oss lavere pris fordi vi jobber der vi jobber. Ikke veldig mye lavere, men de ligger også nært jobb. Mannen som styrer med dette, men kan det være rundt 1100,- i året tro? Dekkskift, vask, oppbevaring, melding om vi må ha nye dekk og gjerne gode tilbud på nytt dekksett. Med stor SUV kommer de greit ut i pris med litt rabatter.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 16:35   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekkhotell for nybegynnere ...?

Jeg har også god erfaring med MittDekkhotell. De gjør alt det du skriver uten at man må si eller gjøre noe mer enn å bestille time og kjøre dit.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no