Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-22, 18:07   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Å gå på dørene og selge eller samle inn er min store skrekk, så jeg bidrar heller med penger. Det ringte på mens jeg sto naken på badet, så jeg fikk ikke gitt noe. Men jeg har jo allerede bidratt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:15   #22
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det ringte på mens jeg sto naken på badet, så jeg fikk ikke gitt noe.

Man kan jo ikke gå i dusjen mellom kl. 16 og 18 på den søndagen det er TV-innsamling! Det må du jo forstå.

Vi fikk samlet inn en del penger - kanskje 3000 til sammen? Samt at mange sa de skulle vippse. De aller aller fleste vi ringte på hos var veldig hyggelige, så vi holdt humøret oppe mesteparten av tiden, selv om det var både kaldt og vått. Det var kun helt på slutten at det røynet litt på.

Håper det blir innsamlingsrekord i år, da. Leger uten grenser er min favoritt hva angår veldedige organisasjoner.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:24   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

De var akkurat her. Jeg har ikke hatt kontanter på mange år, faktisk, men slapp dem inn og vippset. Nr 2133 og det kommer opp som første alternativ når man åpner vipps.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:27   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Det kom bøssebærere her også, og jeg hadde faktisk litt kontanter liggende (sånne som ungene har fått og bruker meg som minibank..).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:43   #25
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Har hatt bøssebærer på døren, og vippset mens hun så på.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 18:53   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg tenkte at hvis det kom barn på døra skulle jeg lete frem noen kontanter for syns skyld. Har uansett vipset. Det kom ikke barn, så da ble det med vips.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 19:39   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Vi møtte opp, men ryktet stemte, og det var alt for mange bøssebærere i kommunen. Så vi gikk ikke, men kom oss hjem tidsnok til å få bøssebærer på døra heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 19:52   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg var hjemme hos foreldrene mine og ryddet opp sammen med søsteren min. Da ringte det på døren, og utenfor sto fire småjenter og to mammaer med bøsser. De ble veldig glade både for at jeg vippet og for at søsteren min hadde cash.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 20:09   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Lillebror og jeg gikk!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 23-10-22 kl 21:57.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 20:22   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Minsten og jeg har gått en runde i dag

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 22:10   #31
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Dere som har gått. Har dere stått til folk har fått vippset når de skal vippse? Det føltes litt kleint noen ganger å vente, samtidig synes ungene det var stas å se at det faktisk skjedde (da ble det jo som å få cash i bøssa). Samtidig kunne jo den som blitt ringt på tatt lappen og sagt hade om man ikke ville gjøre det der og da.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 22:12   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Klokka er 18. Ingen bøssebærere har vært her. Men jrg vipset tidligere i uka så har støttet.

Klokka er nå 2215 og fortsatt ingen bøssebærere på døra her. Første gang faktisk. Men har sett på lokal Facebook gruppe at de har etterlyst flere bøssebærere den siste uka.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 23:03   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

I år har jeg ikke gått, men før om årene har jeg gitt dem lappen, og tenkt ferdig med det, men mange ønsker å vise at de har vippset så jeg venter dersom de viser tegn til det.

Her kom ingen i år. Det visste vi jo. Det er bare digitale bøsser her. Så vi ga via spleisen til skolens løpe aksjon, som er satt opp mot tv aksjonen vipps nr, en digital bøsse.

Det viktigste er jo at pengene kommer til formålet, men håper vi får gå med bøsser her på øya neste år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-22, 21:32   #34
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Vi ventet ikke på at folk skulle vippse - da hadde vi ikke kommet gjennom runden på de to timene som var satt av.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 00:06   #35
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Gikk ikke i år og bare et barn var hjemme da de kom, hen fikk en vipps-lapp av bøssebæreren. Synes ikke det er bortkastet å gå selv om man ikke har kontanter. Det at det kommer en på døra kan være det som skal til for at man faktisk går fra tanke til handling.

Takk for innsatsen, alle dere som har gått!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 08:19   #36
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Vi ventet heller ikke på at folk skulle vippse mens vi så på. Men det var en koselig tur i nabolaget.
Vi fikk til og med tilbud om en hund!
"Dåkkar kan få hu-un óg", sa en eldre mann mens han stappet seddelen oppi hullet og en utrolig vofsete hund hoppet rundt beina hans

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 08:34   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Kom ingen på døren hos oss Iår.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no