Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-22, 12:00   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Pengene som samles inn i NRKs TV-aksjon går i år til Leger uten grenser. Dette er en helt fantastisk organisasjon som "er en nøytral og uavhengig medisinsk hjelpeorganisasjon som redder liv og lindrer nød. Vi hjelper dem som trenger det mest – uansett hvem, uansett hvor, uansett hvorfor.".

For første gang på svært mange år har jeg igjen meldt meg som bøssebærer for TV-aksjonen. Unnskyldningene har de siste årene vært mange (og delvis også gode), men nå måtte jeg sparke seg selv bak og melde meg på her: https://blimed.no/bli-boessebaerer/ Og det kan du også gjøre. Bøssebærere trengs! Bli med, du også!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 12:43   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg har gått i mange år, men i år blir det ikke.

For i år har ikke vår kommune bøssebærere, rett og slett.

Kommunen pleier bruke diverse frivillige organisasjoner for å bemanne rodene, korspet mine unger spiller i er et av dem, så da mailen kom for et par mnd siden svarte jeg at jada, vi stiller selvsagt. Med 10 nye spiranter i år har vi jo en godgjeng foreldre å inkludere også, vi sender ut ungene med bøsser, med foreldre på slep da , det er en kjekk og sosial greie, så dette tenkte jeg skulle bli bra.

en måned senere kom svaret, vårt korps var den ENESTE organisasjonen som hadde svart ja til å gå med bøsser, derfor blir det rett og slett ikke bøsser i kommunen i år, bare digitale bøsser.

Skuffende. Det er nesten så jeg vurderer å melde meg i nabokommunen, de trenger sikkert folk.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:00   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Så utrolig skuffende, Malama!

Jeg visste ikke at man i noen kommuner kalte ut skolekorps og andre frivillige organisasjoner for bøssebæring. Selv har jeg kun gått "privat", om man kan si det sånn, og da altså ikke via andre frivillige organisasjoner.

Det var en helt glitrende idé å melde seg i nabokommunen, Malama. Det er vel ofte slik at man støtter mer ved å gå med bøsse, enn ved å gi selv. Folk er mest løsslupne med penger om man faktisk står på døra deres.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:05   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Vi har gått flere ganger, men forrige gang gadd nesten ingen åpne (hørte de var hjemme) og de som var hjemme hadde ikke kontanter. I år står vi derfor over.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 14:11   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har gått flere ganger, men forrige gang gadd nesten ingen åpne (hørte de var hjemme) og de som var hjemme hadde ikke kontanter. I år står vi derfor over.

Neineinei! Ikke gi opp! Jeg tror at det er annerledes i år enn i fjor. Mulig at det bare er ekstrem krampe-optimisme, men med Ukraina-krisen har kanskje folk blitt litt mer omsorgsfulle og kanskje man ser litt lenger enn sin egen nesetipp?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 15:33   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Ja, i fjor var det "har ikke kontakter" eller lukker ikke opp eller den enda mer fantastiske "komme med ei lang lekse om hvorfor en sikke støtter sånne aksjoner (og det var ikke akkurat argumenter verken på egen økonomi eller noe som er gangbar argumentasjon hos folk flest) Der var jeg glad det var MEG som gikk og ikke hadde en unge i front, for det var ikke akkurat pene ord hos den ene...

Så det friser ikke så veldig, men prinsippielt synes jeg at vi burde gå.

Det organsieres på ulike vis i ulike kommuner, å melde seg sånn "privat" til komunnen vår så pleide kommunen da å gi gi beskjed tilden org som hade ansvar for roden at den kom. Der min vigermor bor er hun ansvarlog for deres omrde, og sørger for å ha et nvn pr rode på blokka og det går altså på kjente og bekjente, de som gikk i fjor, og alle hun kan huke tak i. Om noen bruker den lenken i den komunnen får nok hun info fra kommunen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 15:45   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Neineinei! Ikke gi opp! Jeg tror at det er annerledes i år enn i fjor. Mulig at det bare er ekstrem krampe-optimisme, men med Ukraina-krisen har kanskje folk blitt litt mer omsorgsfulle og kanskje man ser litt lenger enn sin egen nesetipp?

Men folk har jo ikke kontanter mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 16:22   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg meldte meg som bøssebærer for lenge siden. Men nå hørte jeg rykter om at de har flere enn de trenger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-22, 16:29   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg har vært bøssebærer mange ganger, men i år har jeg ikke meldt meg.

Mn erfaring er at folk gir masse og at alle åpner.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 08:03   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg ar sluttet å gå. Det er noen son har hatt pengene klare, da gjerne sedler. Så er det en del som finner frem noen mynter. Det er klart det monner, men kjennes mindre og mindre viktig å samle på denne måten. Jeg samlet kanskje 1000,- på min runde.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 08:16   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.889
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men folk har jo ikke kontanter mer.

Man kan vel vippse, men da forsvinner liksom poenget med å gå fra dør til dør....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 08:56   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg skal gå og har gått mange ganger. Jeg opplever selvsagt at mange ikke har kontanter, men en del er forberedt og venter på bøssebærer, mens andre vippser mens man er der. Jeg synes ikke det er bortkastet å gå (kjøre bil for min del, ruten er lang!), selv om det blir mindre cash og mer Vipps. Mange hadde ikke vippset uten at bøssebærerne kom.

Det eneste som plager meg i år, er at det er satt så sent starttidspunkt. Vi får ikke bøssene før halv fire. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg å være ferdig på den tida, men det får jeg ikke gjort noe med.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 09:07   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Man kan vel vippse, men da forsvinner liksom poenget med å gå fra dør til dør....

Nettopp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 09:17   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nettopp.

Jeg gir alltid via vipps nå i moderne tid, det er også sjelden det kommer folk her. Vi bor slik at det ikke kommer unger på Halloween heller.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 10:02   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Har ikke flere kommuner sagt at de i år er heldigitale i tv-aksjonen, at de ikke kommer til å samle inn kontanter? Men en bøssebærer kan jo bære bøssen symbolsk, og spørre om de ønsker å støtte aksjonen med vipps.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 20:03   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg skal gå! Hele familien går. Barna tror det skal være sånn, og selv tenåringene synes det er viktig og hyggelig å gjøre dette. Mange lukker ikke opp, mange har ikke kontanter, men noen har penger og noen vipser og så er det de som har ventet da. Med pengene klare, de som åpner døren før vi rekker å ringe på. De er så verdt det.
Erfaringen min er at det kommer veldig an på ruten vi får, jeg vet hvilke områder i byen de gir mest og hvor de helst ikke lukker opp. Så greia her er å stille opp tidlig i køen på rådhuset for å få de beste rutene.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 20:29   #17
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Jeg er så enig, dette er virkelig en organisasjon jeg støtter med glede. Jeg gir penger hver mnd og skulle gjerne gått med bøsse. Er dessverre ikke hjemme i helgen, så jeg får ikke gått.

Vi har laget digital bøsse på jobb hvor selskapet ga 50 000 og ansatte har til nå satt inn 12000. Håper på mer aktivitet når jeg maser på Slack i morgen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-22, 20:35   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg skal gå! Hele familien går. Barna tror det skal være sånn, og selv tenåringene synes det er viktig og hyggelig å gjøre dette. Mange lukker ikke opp, mange har ikke kontanter, men noen har penger og noen vipser og så er det de som har ventet da. Med pengene klare, de som åpner døren før vi rekker å ringe på. De er så verdt det.
Erfaringen min er at det kommer veldig an på ruten vi får, jeg vet hvilke områder i byen de gir mest og hvor de helst ikke lukker opp. Så greia her er å stille opp tidlig i køen på rådhuset for å få de beste rutene.

Det tror jeg du har rett i, det spørs på hvilken rute.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 17:29   #19
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Har gått med 2011 og 2015 modellen, samt fire venninner av 2011 modellen. Gledelig nok stilte det opp nok bøssebærere til å dekke hele tettstedet, og vi måtte ikke ut på noen runde to. Vel anvendt 1t og 25 min.

Ungene ble veldig glad hver gang det kom fysiske penger i bøssa. De syntes det hørtes fint ut i den tiden hvor man ikke hadde Vipps. Tenk da ble sikkert bøssa skikkelig tung.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-22, 17:58   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøssebære på søndag - dette er en oppfordring!

Klokka er 18. Ingen bøssebærere har vært her. Men jrg vipset tidligere i uka så har støttet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no