Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ex on the beach?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-22, 12:42   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ex on the beach?

Tilgi meg om jeg er helt utafor her altså. Men.
Det er ikke ekte? Det er skuespill?
Jeg har aldri sett noe som helst slikt før også trykket jeg på en Facebook video.
Jeg lover å aldri, aldri aldri gjøre det igjen. Men altså. Det er tull?

https://www.facebook.com/7679924749/...geMcAkQal/?d=n

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:07   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

OMG, jeg tror jeg faktisk mistet noen hjerneceller av så se det klippet

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:10   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Jeg vet ikke, men jeg har tenkt det samme om Paradise hotell. Jeg ser noen slike klipp av og til og innser at det er helt ute av kontekst, men det virker veldig iscenesatt.

Men altså, det virker vel? De får oppmerksomhet, samme av hvilken type. Vi diskuterer det jo nå også på FP.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:13   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Det er en verden der ute som er helt og fullstendig ukjent for meg.

Jeg tror ikke at dette er skuespill. Dessverre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:30   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Jeg så første episode avførste sesong fordi en kollega sa at han og kona fant det ekstremt underholdende. Jeg synes bare det var puteflaut og fælt. Jeg tror ikke de tuller eller spiller, men de lever i en verden komplett parallell til min.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:50   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Det er ikke skuespill, men iscenesatt er det jo. Det er skikkelig ræva TV, og de som er med, etablerer seg som influencere etterpå, hvis de ikke allerede er etablert på forhånd. SÅ selger de alt mulig drit (og forvrengte kroppsidealer) til andre ungdommer som de ikke trenger -

jeg mener man kan si fra at man synes det er helt forkastelig.

Jeg så et intervju med to tidligere deltakere som er helt ekstremt kroppsfikserte, fordømmende overfor andre som ikke ser ut som dem, hvor de hevdet sin rett til både å fatshame folk og å hevde at de ikke hadde noe som helst ansvar for at folk ble påvirket av dem. dette er forøvrig et prinsipp som IKKE gjelder når de fakturerer kundene de lager reklame for - da er det visstnok liten tvil om hvor stor påvirkning de faktisk har.

Det er en skikkelig gal og fæl del av verden, det der.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 13:55   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Jeg synes den typen program er så inn i margen puteflaut at jeg tør ikke klikke på linken i HI engang.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 14:15   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er ikke skuespill, men iscenesatt er det jo. Det er skikkelig ræva TV, og de som er med, etablerer seg som influencere etterpå, hvis de ikke allerede er etablert på forhånd. SÅ selger de alt mulig drit (og forvrengte kroppsidealer) til andre ungdommer som de ikke trenger -

jeg mener man kan si fra at man synes det er helt forkastelig.

Jeg så et intervju med to tidligere deltakere som er helt ekstremt kroppsfikserte, fordømmende overfor andre som ikke ser ut som dem, hvor de hevdet sin rett til både å fatshame folk og å hevde at de ikke hadde noe som helst ansvar for at folk ble påvirket av dem. dette er forøvrig et prinsipp som IKKE gjelder når de fakturerer kundene de lager reklame for - da er det visstnok liten tvil om hvor stor påvirkning de faktisk har.

Det er en skikkelig gal og fæl del av verden, det der.


Men hvordan?
Er det en parallell verden? Hvor kommer de fra og hvor drar de etterpå?
Er de egentlig helt vanlige folk som lever ut en innestengt karakter når de kommer på TV? Man kan ikke vokse opp i Norge og tenke at det er slik jeg er og slik skal jeg framstå på tv for det er en glup ting. Og hvem vil assosiere seg med dem? Om jeg solgte en vare eller en tjeneste ville jeg betalt for å SLIPPE å bli assosierte med disse to. Og kanskje mest han fyren. Altså

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 14:21   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men hvordan?
Er det en parallell verden? Hvor kommer de fra og hvor drar de etterpå?
Er de egentlig helt vanlige folk som lever ut en innestengt karakter når de kommer på TV? Man kan ikke vokse opp i Norge og tenke at det er slik jeg er og slik skal jeg framstå på tv for det er en glup ting. Og hvem vil assosiere seg med dem? Om jeg solgte en vare eller en tjeneste ville jeg betalt for å SLIPPE å bli assosierte med disse to. Og kanskje mest han fyren. Altså

Ja, en slags parallell verden, ja.

Men de lever jo der ute. de er på Snap, Tiktok og Insta. Mange av dem får betalt for å reklamere for alle mulig dritt. De blir invitert med på andre realityprogrammer som Farmen kjendis, Skal vi danse, Bloggerne og gud vet hva annet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 14:53   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ex on the beach?

Jeg tror det er sånt man får til ved å velge veldig spesifikke personligheter og tilby en del alkohol. Og i tillegg er det nok personer som er ute etter å få mest mulig skjermtid og vet at det er lettere å få dersom man til en viss grad går litt over sine egne og andres grenser. Fordi dess mer oppmerksomhet de får, dess større sjanse til å få mer følgere i sosiale medier eller sjanser for andre tv-oppdrag.

Jeg tror nok også at dette er folk som ikke nødvendigvis tenker så veldig langt frem og har en livsstil der man ikke trenger å bry seg så mye om hva sjefen syns om en. Type influencer, utelivsbransjen, egne nettbutikker osv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 15:46   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ex on the beach?

At det finnes noen relativt få raringer som vil delta, forundrer meg ikke, men at det finnes mange nok som faktisk vil se på dritten år etter år, er i grunnen verre. Jeg har damer på min alder i min bekjentskapskrets som synes dette er verdt å bruke tid på. De samme damene elsker også Farmen og kan snakke timesvis om hvem som krangler med hvem der inne. Jeg fatter ikke at noen synes noe av dette er verdt å prioritere når man tross alt lever et temmelig kort liv.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 15:46   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ex on the beach?

I 71 grader nord er en skikkelig ok, så merkelig å se han slik.

De spiller vel på rollene sine når de deltar i slike program. Helt blåst er de neppe, for de klarer jo å både tjene penger og bli "berømte".

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-22, 15:58   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

At det finnes noen relativt få raringer som vil delta, forundrer meg ikke, men at det finnes mange nok som faktisk vil se på dritten år etter år, er i grunnen verre. Jeg har damer på min alder i min bekjentskapskrets som synes dette er verdt å bruke tid på. De samme damene elsker også Farmen og kan snakke timesvis om hvem som krangler med hvem der inne. Jeg fatter ikke at noen synes noe av dette er verdt å prioritere når man tross alt lever et temmelig kort liv.

Begrepet guilty pleasure kan kanskje gi deg et hint? Det gir dem vel kanskje noe på et eller annet nivå, må alt være så høyverdig?

Jeg ser ikke på ex on the beach, men lenge så jeg på Luksusfellen fordi jeg følte meg så velsignet normal. Jeg antar det er litt samme mekanisme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 16:37   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

At det finnes noen relativt få raringer som vil delta, forundrer meg ikke, men at det finnes mange nok som faktisk vil se på dritten år etter år, er i grunnen verre. Jeg har damer på min alder i min bekjentskapskrets som synes dette er verdt å bruke tid på. De samme damene elsker også Farmen og kan snakke timesvis om hvem som krangler med hvem der inne. Jeg fatter ikke at noen synes noe av dette er verdt å prioritere når man tross alt lever et temmelig kort liv.

Hvem skal bestemme hva som er verdt å bruke tiden sin på?
Hvorfor bruke tiden sin på å se nyheter? Livet er for kort til å bekymre seg for ting du ikke kan gjøre noe med.
Hvorfor bruke den kostbare tiden din på foreldreportalen?
Hvorfor møte venner?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 17:17   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ex on the beach?

Jeg tror ikke det er direkte skuespill, men jeg er helt sikker på at de som deltar i alle realityserier blir instruert i større eller mindre grad. Det er jo ikke ment å være ekte, det er ment å skape seertall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 17:37   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ex on the beach?

Det er kreativ klipping og fokus på det mest ekstreme som gir seertall. Det er jo ikke drama HELE tiden, men det er (visst) det folk vil se. Forøvrig enig med Trøtt som sier at hver og en selv må få lov til å se hva de vil. Noen ganger ønsker man å koble helt av til en verden som er ekstremt fjern fra sin egen, om det nå er Kardashians eller Ex on the Beach eller Farmen eller en enkel serie. Jeg har selv erfart at man kan bli engasjert selv i de mest idiotiske realityserier hvis man begynner å se på dem. Det er sånn de er laget. Og vil man bruke noen timer på det, er det vel helt greit. Selv om jeg prøver å la være å bruke andres tid til å fortelle om sånt - for det er ikke noe gøy å høre på når man ikke ser på det selv, noe som vel gjelder de fleste ting man ser på TV.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 17:55   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Haha, må le litt av "sjokk og vantro", og kjenner meg igjen fra første gang jeg ramlet inn i en episode av Paradise hotel, tror jeg det var. Det er virkelig en helt galemattias-verden, og første gang man ser det, så er det som å oppleve et helt parallelt univers.

Jeg tror mye av appellen til programmene er nettopp den sjokk-effekten, og både casting, og coaching de får underveis, og hvordan rammene er lagt opp, hvilke konkurranser, hvilke belønninger, alkoholservering, hva som blir valgt vist frem, alt det er satt sammen for å lage den der -effekten du beskriver.

Men at det finnes folk som ER så stappteit kørka som det som vises frem, det tror jeg er ganske reelt. Det hender jo man havner bak disse bertene på t-banen. De FINNES jo.


Det er mange unge som ser på dette, nettopp ut fra den der "haha, SE SÅ DUST!"-greia.


Ja, og så alt det Pøblis sa, om hele industrien.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-22, 17:56   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

I 71 grader nord er en skikkelig ok, så merkelig å se han slik.

De spiller vel på rollene sine når de deltar i slike program. Helt blåst er de neppe, for de klarer jo å både tjene penger og bli "berømte".

Jeg har jo ikke sett ham i Ex on the beach, men heeelt normalt er det jo ikke å pusse tennene hvor mange ganger i løpet av døgnet. Og spraytanne og bleke tennene før en fjelltur. Ser også en del egoistiske tendenser, men det kan vi nok skrive på kontoen "ung".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:10   #19
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ex on the beach?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og spraytanne og bleke tennene før en fjelltur.

Tja. Hvis det er "71 grader nord" du tenker på, så er det definitivt ikke bare "en fjelltur". Det er i minst like stor grad en eksponering på TV. Jeg forstår godt at man i en slik situasjon (spesielt om man i stor grad lever av utseendet sitt) ønsker å framstå så bra som mulig - for en eller annen definisjon av "så bra som mulig". Det er nok av andre ting å "ta" disse influenserne for.

De to influenserne omtalt i HI opptrer også i dette programmet (ca 17,5 minutter ut i programmet) fra NRKs "Norske beefer".

Jeg syns ikke de framstår som så veldig smarte og oppegående der heller, egentlig, og her må man tross alt anta at de ikke er verken dritings eller så alt for mye instruert i hva de skal si.

Mest av alt føler jeg at de er - som du også skriver Karamell - nettopp "ung". Ung og uten noe livserfaring å kunne skryte av. De ser ut til å ha holdningen om at det er de som har forstått noe, og at alle andre rundt er dumme.

Jeg syns denne kommentaren sier alt:

"Men det er utrolig mye jobb rundt det. Vi må trene og spise sunt hver dag. Vi kan ikke drikke hver dag. Det er mye jobb de ikke vet om."

(Og så syns jeg at Erik Sæther framstod som overraskende sympatisk i den episoden. Han er i alle fall mye mer i kontakt med den normale verdenen enn det influenserne er.)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 18:55   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ex on the beach?

Erik Sæter har vel en utdannelse, tror jeg. Googlet nå: statsvitenskap, ser det ut til.
Jeg har ikke sett noen av Beefene, men fikk med meg at komiker Maria Stavang reagerte veldig på noe han sa om kosthold.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no