Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om krigen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-22, 13:15   #21
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg kjenner at eg er litt redd for russisk sabotasje mot norske olje/gass installasjonar. Både i Nordsjøen og på land. Her i Bergen bur vi jo ganske nærmt både Kollsnes og Mongstad. Det er allereie registrert auka droneaktivitet...
Og kva blir eigentlig motreaksjonen frå Norge dersom Russland gjer noko sånt?

Vedum og Støre vil nok si:
"Vi følger nøye med på situasjonen og avventer. "

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 13:22   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg leste en skummel artikkel på Aftenposten idag (abo) og hva som er mulige scenarier etter Putins tale som kommer i ettermiddag. Jeg syntes dette er dritskummelt.
Deler ikke linken siden det er abonnement artikkel.

Det var vel den som Agenten linket til;

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Denne kommentaren er noe av det mer dystre jeg har lest på lenge, anbefales forsåvidt ikke (men den fikk meg på preppe-sporet ihvertfall)
https://www.aftenposten.no/meninger/...aa-dystert-vis

Det er ganske bekymringsverdig med økt droneaktivitet, og sabotasjen i Østersjøen. Hva sjansen er for at Russland saboterer rørledningen mellom Norge og Storbritannia feks, er jo umulig å si. Vi vet jo ikke hensikten med sabotasjen, eller hvem det er som står bak, selv om det er mye som peker i retning av Russland.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 13:24   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg kjenner at eg er litt redd for russisk sabotasje mot norske olje/gass installasjonar. Både i Nordsjøen og på land. Her i Bergen bur vi jo ganske nærmt både Kollsnes og Mongstad. Det er allereie registrert auka droneaktivitet...
Og kva blir eigentlig motreaksjonen frå Norge dersom Russland gjer noko sånt?

Jeg tror nok at vi vil se en motreaksjon om noe sånt skal skje. For dette handler ikke bare om Norge. Dette handler om et Europa som vil fryse gjennom vinteren dersom flere energikilder kuttes/strupes.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 14:19   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

På starten av nittitallet var jeg i Litauen, vinteren etter at Sovjet hadde falt. I den lille byen jeg var i fortalte de at energianlegget deres sto på russisk side av grensa, så om vinteren "moret" russerne seg med å skru av strømmen, for at litauerne skulle ønske seg tilbake til Sovjetdagene, da de faktisk hadde strøm. Slår meg at russerne egentlig kjører samme taktikk nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 15:31   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg syntes og det er skummelt og irriterende når foresatte på Oslo Vest får beskjed om å ta med jodtabletter på høstferie. Hva med resten av Oslo? Ække så nøye med dem lizzom...

https://www.nettavisen.no/jod-tablet.../s/5-95-675472

Det er en stående anbefaling som bydelsoverlegen her valgte å presisere nå, men kommunelegen bekrefter at det er et råd som gjelder alle.

Sitat:

Smittevernoverlege i Oslo kommune, Frode Hagen, stiller seg bak oppfordringen til bydelsoverlegen i Vestre Aker.

– Oppfordringen er en påminnelse om at det er anbefalt at målgruppene har jod-tabletter hjemme, og at det er lurt å ha med seg disse tablettene på reise. Dette er nasjonale anbefalinger. Jod-tabletter skal kun tas etter råd fra myndighetene der du oppholder deg, skriver Hagen i en e-post til Nettavisen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 15:32   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Vedum og Støre vil nok si:
"Vi følger nøye med på situasjonen og avventer. "

Den grårøde regjeringens "jeg ville ikke brukt de ordene".

Ellers så følger jeg med, men prøver også å tenke på at det skjedde mye rart "halvvarmt" under den kalde krigen også, som vi bare aldri fikk vite om. Og håpe det beste,

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 15:55   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Sitat:

Nato er dypt bekymret over skadene som er påført gassrørledningene Nord Stream 1 og 2 i Østersjøen, skriver alliansen i en pressemelding.

– All tilgjengelig informasjon tyder på at dette er et resultat av bevisste, hensynsløse og uansvarlige sabotasjehandlinger. Disse lekkasjene forårsaker risiko for frakt og betydelig miljøskade, heter det i meldingen.

– Ethvert bevisst angrep mot alliertes kritiske infrastruktur vil bli møtt med en samlet og bestemt respons

Nato støtter undersøkelsene som pågår for å fastslå opprinnelsen til skadene.

– Vi som allierte har forpliktet oss til å forberede oss på, avskrekke og forsvare oss mot tvangsbruk av energi og andre hybride taktikker fra statlige og ikke-statlige aktører, skriver Nato.

Nrk nå. Jeg prøver å ikke få hetta. Men jeg må innrømme at jeg synes det er ubehagelig at to av barna er borte i helgen. Og det bekymrer meg mer og mer at en skal i militæret over jul.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 16:00   #28
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Ellers så følger jeg med, men prøver også å tenke på at det skjedde mye rart "halvvarmt" under den kalde krigen også, som vi bare aldri fikk vite om. Og håpe det beste,

Ja. Jeg kjenner selv på at dette ikke er en situasjon der mest mulig løpende informasjon har noen positiv funksjon for verken meg selv eller noen andre egentlig. Vi kan ikke gjøre noe fra eller til og må stole på at se myndighetene vi har valgt og de som er ansatt til å passe på oss gjør sitt aller beste. Men det vi kan gjøre er selvsagt å være vare for både desinformasjon og skremselspropaganda, og å ha et minimum av egenberedskap. Jeg synes dette er et bra tidspunkt å fylle opp vanndunkene hjemme på, lade powerbanken og sjekke at man har batterier til radioen. Det hjelper ikke mot atomkrig, men det kan hjelpe om brorparten av befolkninga klarer seg selv en dag eller to hvis vi blir utsatt for samfunnssabotasje. Eller bare uflaks.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 16:03   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Følger med, men har bestemt meg for at leveregelen «tar man sorgene på forskudd får man dem bare to ganger» passer aldeles utmerket mht krig og fred og politikk og sånn nå. Det er ikke noe jeg får gjort med verdenssituasjonen nå uansett, ut over å bidra økonomisk til organisasjoner som støtter dem som er rammet av krigen, og ikke «bare» bekymringen for krigen.

Blond innstilling, I know, men jeg har nok av andre bekymringer i livet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 17:07   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er en stående anbefaling som bydelsoverlegen her valgte å presisere nå, men kommunelegen bekrefter at det er et råd som gjelder alle.


Så egentlig sier du at jeg BØR sende med ungene jodix på speidertur i helga?

Tenkte epipen paracet, Seretide, ventolin, aerius, laktase og movicol, fordelt over de to ungene, skulle holde.... Men med siste nytt fra putin er ejg mest fristet til å gi etter for guttungens brå (men ventet. Det er jo den gutten det er) "vil ikke likevel" og holde dem hjemme..

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 17:38   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det var vel den som Agenten linket til;

.

Nei, det er denne:

https://www.aftenposten.no/verden/i/...r-han-til-fest

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 17:45   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Jeg har pakket med Jodix til poden og nevøen til helgens danskebåttur. J

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 18:23   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Jeg sendte speiderene uten. De er en time herfra, jeg kan reise til dem med det innen den tide de må ta det om det trengs. (Men hadde jeg vært speriderleder hadde jeg trolig hatt med en boks...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 19:35   #34
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Ungene skal være hjemme alene i tre dager i ferien. Jrg var ikke særlig bekymret for det før jeg leser i denne tråden.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 19:44   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg sendte speiderene uten. De er en time herfra, jeg kan reise til dem med det innen den tide de må ta det om det trengs. (Men hadde jeg vært speriderleder hadde jeg trolig hatt med en boks...)

Poenget med Jodix er at man skal ta dem dersom man risikerer å puste inn radioaktiv luft, og derfor skal man også holde seg innendørs. Så blir det anbefalt at man tar Jodix kan du ikke kjøre for å levere dem, vel?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 19:58   #36
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Poenget med Jodix er at man skal ta dem dersom man risikerer å puste inn radioaktiv luft, og derfor skal man også holde seg innendørs. Så blir det anbefalt at man tar Jodix kan du ikke kjøre for å levere dem, vel?

Hvis hun er over 40, er det minimal risiko for senskade ved eksponering for radioaktivt jod. Men jeg vil nesten tippe at speideren har det med, jeg?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 20:00   #37
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Og vi har ikke en gang Jodix. Men vet at exen til samboeren har en hel eske, så tenker det løser seg.

Men innser at det har ikke vært noe snakk om avlastningsboligen og Jodix. På skolen har vi jo skrevet under opptil flere ganger føler jeg. Men altså ikke boligen.

Jeg tror ikke jeg orker å være DEN mora og etterspørre. De har vel såpass få unger der i slengen, at de rekker å ta en telefon.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 20:02   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Jeg er 43 og derved selv for gammel til at det har så mye å si har jeg forstått, og kommunens anbefaling er jo egentlig at de har på skolen, inntreffer det når de er hjemme og man ikke har kan man komme på visse steder i kommunen og hente så da burde jeg jo kunne kjøre også. Men egentlig anser jeg risikoen for at de skal trenge det i helga som minimal, og at om det reelt er sånn at de burde hatt det der så burde speideren som har med seg 10 unger fra 5 til 9 klasse ha med seg en boks da.

Og ungene er på TELTtur, så de blir vel helst bare kjørt HJEM da, for å være på telttur i slike situasjoner er vel ikke så lurt uansett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 20:20   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis hun er over 40, er det minimal risiko for senskade ved eksponering for radioaktivt jod. Men jeg vil nesten tippe at speideren har det med, jeg?

Ja, jeg trodde Malama og jeg har like gamle. Men uansett er det vel ikke superlurt å gå ut rett etter en ulykke med radioaktivitet?

Unger på telttur må nok kjøres hjem ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-22, 20:50   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om krigen?

Jeg er rimelig gammel jeg, utdatert i forhold til radioaktivitet.

Men ja. Selv om det er et hus der de er på telttur så er det jo ingen blivende sted så de blir nok kjørt hjem (og et altså bare en time herfra) om det mot formodning skulle skje. Så jodix i skapet er sikkert godt bok.

Men jeg velger sims fremfor nyheter i kveld. Alene hjemme er det best. Fått med meg nok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no