Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 00:47   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jåle og jåle, fant ikke noe mer passende underforum.

Men seriøst, det går omtrent ikke an å finne denne deoen lenger. Eller, det GÅR ikke an å finne den mer. Ikke engang på mitt siste håp: Europris.

Det er jo den eneste deoen som virker!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 08:55   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg kan ikke finne sånne dry-greier lenger.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 08:56   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Det ser ut som de kanskje har på Sparkjøp, kanskje verdt en titt (og hamstring) om det er en butikk der du bor?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 08:59   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det ser ut som de kanskje har på Sparkjøp, kanskje verdt en titt (og hamstring) om det er en butikk der du bor?

Jeg så det på nettet, men takk! Jeg skal sjekke Sparkjøp.

Hva søren skal jeg bruke når jeg ikke finner denne mer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:03   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg brukte den før, men syntes den satt merker inne i klærne. Da byttet jeg til denne som også fungerer helt greit. Den blir ikke veldig fuktig under armen:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:07   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg er i alle fall fornøyd med Nivea Dry Comfort, men løsningen er kanskje bare å prøve seg gjennom det som finnes på markedet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:17   #7
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg sverger til Clinique antiperspirant.

Fåes flere steder på nett, men du får 3-pack på taxfree.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:37   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Litt googling fikk meg til å mistenke at den er kommet i ny versjon, som heter Extra Effective.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 09:41   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Spør Orkla kundeservice

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 10:17   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Spør Orkla kundeservice

Ja, tenkte jeg skulle det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 10:25   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Har mailet Orkla nå.

Takk for tips dere andre!

Har prøvd så mange i årenes løp, men jeg synes de fleste ikke tørker ordentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 10:35   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg savner også denne, alle de liknende jeg har funnet lukter sterkt/fælt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 11:34   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg kan ikke finne sånne dry-greier lenger.

Jeg bruker Sterilan Oxygen Dry og den kjøper jeg på Rema. Den kom riktignok i ny forpakning ifjor, men er like god.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 12:10   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg bruker Sterilan Oxygen Dry og den kjøper jeg på Rema. Den kom riktignok i ny forpakning ifjor, men er like god.

Jeg synes den første utgaven av den nye var helt pyton - så beinhard at jeg nesten fikk skrubbsår under armene. Elsket den gamle, så jeg hadde kjøpt opp alle restpartier jeg kunne finne. Det ble sorg da alle var borte. Til slutt klagde jeg til Orkla/Lilleborg. Kopierer inn svaret jeg fikk, for det var litt interessant for oss som sverger til deo-stifter (som Optimal Dry riktignok ikke er/var). Dette forklarer også hvorfor Normal plutselig var rensket for alle former for stifter:

Opprinnelig lagt inn av Orkla

Vi beklager så mye at du ikke er fornøyd med den nyeste varianten av Sterilan Oxygen Dry.

Vi har endret litt på oppskriften, blant annet parfymen, og fjernet en ingrediens som de fleste andre stickprodusenter bruker, men som ikke er bra for miljøet. Ingrediensen heter Cyclopentasiloxane eller D5 på folkemunne. Dette er en miljøversting, men det er også denne ingrediensen som har gjort sticken så myk.

Vi håper at du kan prøve den litt til med tanke på miljøet! Et tips er å bruke litt tid med påføringen, dra den opp og ned et par ganger ekstra. Den bør smelte ved normal kroppstemperatur, men det er ikke like synlig at man får påført produkt fordi den ikke er like hvit som tidligere, men det får man!
Produktene skal være like gode på svettereduksjon.

Samtidig har vi fått veldig mange tilbakemeldinger fra dere forbrukere om at dere ikke er fornøyd med endringen vi har gjort og at sticken har blitt for tørr og hard. Dette har vi hørt på og vi jobber med å endre formuleringen slik at den skal bli mykere og mer lik den gamle. Dette er noe vi faktisk tester ut i disse dager.

Vi selger fortsatt den nye varianten med rosa kork og den kan kjøpes i COOP-butikkene Extra, Mega og Obs, samt Rema 1000 og Oda. Håper du kan få tak i den.

Da jeg gikk i butikken neste gang, hadde faktisk den nye og mykere varianten kommet i handelen, og den funker utmerket. Halleluja! Den nye er merket med et blått klistremerke på korken.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 12:49   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes den første utgaven av den nye var helt pyton - så beinhard at jeg nesten fikk skrubbsår under armene. Elsket den gamle, så jeg hadde kjøpt opp alle restpartier jeg kunne finne. Det ble sorg da alle var borte. Til slutt klagde jeg til Orkla/Lilleborg. Kopierer inn svaret jeg fikk, for det var litt interessant for oss som sverger til deo-stifter (som Optimal Dry riktignok ikke er/var). Dette forklarer også hvorfor Normal plutselig var rensket for alle former for stifter:


Da jeg gikk i butikken neste gang, hadde faktisk den nye og mykere varianten kommet i handelen, og den funker utmerket. Halleluja! Den nye er merket med et blått klistremerke på korken.

Dette var interessant, fordi Eldste og jeg var sikre på at det hadde kommet noen dårlige parti i starten rett og slett fordi den var så hard, men vips så var det rettet opp og vi tenkte ikke mer over det. Nå er den finfin og like god som før Bra at de tar ansvar og fjerner ting som ikke burde være i de.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 13:41   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Jeg syns lukta av den nye versjonen var alt for sterk og hadde egentlig gitt opp Sterilan Dry, men de har kanskje endret parfymen nå? Eller så har jeg blitt vant til den nye lukta?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 13:48   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Orkla svarer at den har gått ut av produksjon.

Har vært en snartur innom Sparkjøp. De hadde den ikke, selv om de skulle ha den inne. Men jeg kjøpte en som lignet, den heter Sterilan 72+ og har nøyaktig samme farge på emballasjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:24   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg brukte den før, men syntes den satt merker inne i klærne. Da byttet jeg til denne som også fungerer helt greit. Den blir ikke veldig fuktig under armen:

Bruker den grønne. Kjøper på Normal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:44   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Men de tørker? Sant? Hater å ikke være helt tørr under armene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-22, 10:10   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Sterilan Optimal Dry gått ut av produksjon?

Faen altså. Jeg kjøpte den som ligner, samme farge, men som heter 72+, eller noe sånt. Har brukt den en ukes tid. Den virker forsåvidt godt, men jeg blir mer og mer sår under armene, og nå er jeg skikkelig rød og svir. Må slutte med den.

Den bruker lang tid på å tørke også. Fatter ikke at denne liksom skal være bedre enn Optimal Dry.


Gidder ikke melde tilbake til Orkla/Lilleborg. Uansett hva jeg skriver til dem, enten det er vaskemidler eller såpe, så svarer de det samme: «Synd du ikke liker det, men det gjør alle andre.» Eller en variant av dette. Når det gjelder vaskemidler, skulle jeg gjerne boikottet dem dersom jeg fant et alternativ. Men det var en digresjon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no