Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korps for voksne - hjelp

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-22, 16:29   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Korps for voksne - hjelp

Ok. Tirsdag skal jeg på første korpsøvelse og er i fullstendig «panic mode». Klarinetten er funnet fram og jeg får lyd og husker de fleste grep, har spilt noen skalaøvelser men ikke så mye. Jeg har aldri spilt i voksenkorps og lurer på hvordan slike korps fungerer. Siden jeg vet det er flere korpsere her, hva pleier dere å gjøre på øvelsene? Hva kan jeg forvente meg? Pleier man å få utdelt noter? Skriver ut selv fra dropbox? Eget notestativ? Mer utstyr jeg trenger? Stor forskjell fra skolekorps (er jo korpsmamma)? Hjelp… Det er såpass skummelt at det kun er mann og hjemmeboende barn og dere som vet at jeg gjør dette.

Og ja, det blir nok en del fake it till you make it i begynnelsen. Og behov for mye øving. Kanskje jeg også skal ta noen timer med spillelærer?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 16:31   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Og snakk om 50-årskrise…

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 16:39   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg har bare korerfaring. Vi pleier å ha faddere til nye medlemmer, som viser rundt og forteller litt om hvordan vi gjør ting. Jeg tenker at de vet at du er ny og de bør jo få deg til å føle deg velkommen, slik at du trives og fortsetter.

Vi får utdelt noter, noen bruker iPad, men de fleste ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 16:39   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Og så håper jeg du får det gøy!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 16:59   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg kjenner bare noen i ett voksenkorps. De har det så mye morro at jeg kan ikke tenke meg at det er det mye skummelt. De spiller alltid i barnetoget og er flinke, så det går ikke på det. Er det dem så er de kjempegreie allle jeg kjenneri alle fall.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 17:06   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Hos oss har korpset notestativ, noter er stort sett digitale og skrives ut fra eget sted på hjemmesiden (med innlogging). De har pause med loddsalg hver øvelse. Hvem som tar med mat og kaffe/kake går på rundgang.
En veldig trivelig gjeng.
Jeg spiller i skolekorpset men har vært korpsenke i voksenkorpset.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 17:37   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Pleier man å få utdelt noter? Ja, vi pleier å få nye noter utdelt. Skriver ut selv fra dropbox? Ja, det gjør vi også. Eget notestativ? Ja, i alle fall i vårt korps. Mer utstyr jeg trenger? De fleste voksenkorps har kaffepause, så kopp kanskje?

Lykke til!

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 17:57   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg spiller i korps. Var skikkelig nervøs første gang, livredd for å spille feil. Det gikk fort over.

I vårt korps har vi notetstativ til alle, men jeg vet at det ikke er sånn hos alle korps her i fjorden. Hvis du har tilgjengelig, kan det kanskje ligge med i sekken i tilfelle?

I mitt korps ville man glatt fått noen instruksjonstimer fra en av de andre musikantene, bare fordi vi blir så glade når noen begynner å spille igjen etter lang pause.

Hos oss blir alltid noter delt ut på ark, og en i hver instrumentgruppe sitter på litt esktranoter.

Har du hatt kontakt med noen i korpset, som vet at du kommer? De burde i tilfelle ha gitt beskjed dersom det var noe spesielt du burde hatt med, men det er ikke sikkert de tenker på alt som er en selvfølge for de. Du må nok sikkert stå for flis selv, i motsetning til de skolekorpsene jeg kjenner til.

Vår øvelse pleier å være omtrent som dette:
- Rigging av utstyr, skravling
- Felles oppvarming, enten skalaer eller noen enkle småsanger
- Spiller gjennom en eller to stykker
- Øver ganske mye på ett stykke
- Pause med kaffe, loddsalg og skravling
- Informasjon fra leder i korpset, det kan være om fremtidige arrangement, osv
- Øver en del på et annet stykke
- Spiller gjennom noen flere stykker, av og til med pirking på deler av disse
- Rydding og hjem. Alle (som klarer) hjelper til med å bære stoler, notestativ og utstyr

Lykke til!! Håper det blir en fin opplevelse. Jeg koser meg med å dra på øvelse hver uke.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 18:07   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Her er det nok omtrent like mange løsninger som det er korps. Hos oss må alle skrive ut noter selv og ha med eget notestativ. Lykke til!

Hilsen «Begynt og sluttet seks ganger»

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 18:11   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg blir tatt imot på tirsdag og gruppeleder for treblås har fått beskjed. De opererer med prøveperiode sånn å at jeg vet hva det går i før jeg forplikter meg. Og i den perioden deltar jeg ikke på opptredener osv. Det er et ganske proft korps med mange spilleoppdrag. Jeg kunne valgt et annet korps, men de har så stygge uniformer.

Må kjøpe marsjhefte og noteklype, samt gode sko. Men det tar jeg etter hvert. Har tørket støv av notestativet, kjøpt ny instrumentkasse og instrumentstativ. Og sele. Det burde jeg hatt sist jeg spilte også for jeg har en svakhet i tommelleddet. Puh.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 18:12   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her er det nok omtrent like mange løsninger som det er korps. Hos oss må alle skrive ut noter selv og ha med eget notestativ. Lykke til!

Hilsen «Begynt og sluttet seks ganger»

Jeg vet det sikkert er forskjellig. Men med manges erfaringer blir det kanskje litt mindre skummelt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 19:24   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Husk blyant. Alltid lurt å notere litt underveis på øvelsen. Jeg har gul markeringstusj også.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 15:44   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg må bare inn og heie og juble, så stas! Jeg har spilt i korps nesten sammenhengende siden jeg var ti år, og har nylig begynt å spille på et høyere nivå igjen, både hva angår aktiviteter og spilleferdigheter, utrolig morsom hobby å drive med!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 18:12   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Ca. 1 time til oppmøte. Frynsete jeg? Neida…

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 18:17   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 18:23   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp



Det går bra!

Skriv senere hvordan det gikk, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:47   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Jeg gleder meg til å høre hvordan det har gått.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 23:14   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Det var fantastisk moro. Jeg ble møtt i døra, introdusert til gruppeleder, plassert mellom et par andre erfarne og fikk til å spille flere noter enn jeg hadde trodd. I tilligg kjenner jeg en av trombonene. Vi spilte et år i samme korps det året han var russ og jeg fikk første året på vgs. Så det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort dette før. Og er kjempeglad for at jeg turte å velge det korpset jeg hadde lyst til (i og med at det er et ganske profilert korps).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 23:23   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Så gøy! Fint med en hobby. Burde selv tatt opp spillingen igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 23:23   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korps for voksne - hjelp

Så kult! Da er det bare å se fremover, og glede seg til å nyte tilværelsen som korpsmusikant igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no