Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-22, 09:43   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Dobbeltpost

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:45   #42
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg har nok såpass liten tiltro til mennesker at jeg tenker at de som bruker disse tjenestene bryr seg katta om det kalles kvinnehelse eller ei, og at vi som hisser oss opp (jeg er en av dem som blir provosert), uansett aldri hadde brukt klinikken, og bare bidrar til å skape blest om den. Så jeg tror det er en bevisst mediestrategi bak omtalen, bak bruken av tre pene frontfigurer, og at noen ler hele veien til banken over at media tok agnet.

Jeg blir absolutt ikke lei meg om jeg tar feil, strategien slår feil og klinikken ikke overlever altså. Absolutt ikke. Dette er et typisk tilfelle hvor jeg svært gjerne vil ta feil. Men meg bekjent er det vel reklamefolk bak denne klinikken, så jeg tipper at alt er nøye planlagt. Og det gjør det om mulig enda mer provoserende og kritikkverdig.

Og puteflaut for Pia Tjelta og co. Ikke helt sikker på at de tre var like innforstått med at det skulle bli så mye negativt fokus å være gallionsfigurer. Men at mannfolka bak var klar over det, det tviler jeg ikke på.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:49   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Nå setter du jo opp totalt falske motsetninger, Mildfrid. Det er jo ikke sånn at "tjener penger = strategien var planlagt" "sa noe som slo feil ut = går konk".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:53   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg tenker bare at jeg hadde forventet dette av Vanessa Rudjord og Synnøve Skarbo som aldri har vært annet enn to pene fjoller, men jeg er så skuffet over at Pia Tjelta er med på dette. Hun er jo, i mine øyne, en seriøs skuespiller, med en hederlig karriere.

Ellers så er jeg litt sånn, whatever, men glad for at det er så mange som engasjerer seg mot humbug og lureri forkledd som helsetjenester.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:00   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg leate da at Forsang (mannen til Vanessa) og Ronningen var investorer i dette?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:01   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Fillers er stoff som legges under huden for å fylle ut steder der man vil ha mer "fett" under. Ofte lepper, hake og kinnben for å forme dem, men også under steder der man har rynker for å glatte dem ut.

At, takk! Jeg ser 20 år eldre ut etter kreftbehandling, har fått masse ekstra rynker. Men det får bare være.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:03   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg leate da at Forsang (mannen til Vanessa) og Ronningen var investorer i dette?

Ja, de sitter i styret og har garantert bladd opp pengene. Men det er altså de tre damene som står som 50% eiere. Og selvsagt er ikke de lurt, de er voksne damer alle tre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:07   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Falske motsetninger? Jeg satte ting på spissen med «ler hele veien til banken» og «går konk». Jeg trodde det var underforstått.

Jeg mener bare at jeg tror at dette er en bevisst mediestrategi og at jeg ikke tror den slo feil ut, fordi jeg tror de potensielle kundene, som nå vet om klinikken på grunn av den massive omtalen i media og på sosiale medier, gir katta i om det fremstilles - feilaktig - som «kvinnehelse».

Men jeg håper jo at jeg tar feil og at det får negative konsekvenser og at du har rett i at strategien var feil og at det var negativ reklame som føre til færre kunder og mindre suksess.

Jeg tror at for de tre damene var dette en skrape i lakken og sosialt ekstremt lite smart. Men for selve klinikken (som de bare er gallionsfigurer for), tror jeg ikke dette skadet økonomisk.

Men som sagt. Jeg blir ikke sur om det viser seg at jeg tok feil og at mediestrategien var feil.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:17   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

OK, jeg prøver igjen.

Enig i at kundegruppa ikke blir påvirket av dette.
Enig i at det var kalkulert å bruke ordet "kvinnehelse".
Jeg tror disse damene mener at "estetisk kosmetikk" også ER kvinnehelse, og at det er viktig å føle seg estetisk bra og det hjelper denne klinikken med.
Tror ikke det var kalkulert og tatt høyde for den negative konsekvensen det fikk for Rudjord/Skarbø/Tjelta. Nettopp fordi de tror på det selv.
At en strategi slår feil ut for frontfigurene personlig er ikke det samme som at den slår feil ut for klinikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:32   #50
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, jeg prøver igjen.

Enig i at kundegruppa ikke blir påvirket av dette.
Enig i at det var kalkulert å bruke ordet "kvinnehelse".
Jeg tror disse damene mener at "estetisk kosmetikk" også ER kvinnehelse, og at det er viktig å føle seg estetisk bra og det hjelper denne klinikken med.
Tror ikke det var kalkulert og tatt høyde for den negative konsekvensen det fikk for Rudjord/Skarbø/Tjelta. Nettopp fordi de tror på det selv.
At en strategi slår feil ut for frontfigurene personlig er ikke det samme som at den slår feil ut for klinikken.

Ah. Da forstår jeg. Og er delvis uenig. Jeg tror det var kalkulert mediastrategi og at man var veldig klar over at det ville bli ramaskrik av å bruke «kvinnehelse» om fettsuging og rynkefjerning. Fra folka bak i alle fall, det er ikke amatører som lanserer dette. Disse har startet selskaper før. Om de tre damene selv mener at «estetisk kosmetikk» er kvinnehelse kan du nok ha rett i. Men mannfolka bak visste nok dette veldig godt. Det er virkelig ingen som starter en sånn klinikk ut av godhet og omsorg for kvinner. Dette handler om å tjene penger på kvinner (jada, jeg vet jeg ikke forteller deg noe du ikke vet nå. ). Ergo går man over lik for å få omtale. Ved å bare ha tre kjente fjes som front får man litt omtale. Ved å provosere på seg «halve Norge», får man masse.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:38   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er virkelig ingen som starter en sånn klinikk ut av godhet og omsorg for kvinner. Dette handler om å tjene penger på kvinner (jada, jeg vet jeg ikke forteller deg noe du ikke vet nå. ).

Ja, helt enig. Men jeg tror ikke damene er uskyldige gallionsfigurer, og jeg er litt irritert på alle som fronter det (sier ikke at du gjør det altså, bare generelt) på samme måte som de tror Märtha er lurt av Durek.

Og på samme måte som jeg tror Märtha tror på humbugen, så tror jeg at disse damene på et vis tror på produktet de selger. Ikke av omsorg, men i en warped "Fordi du fortjener det"-priviligert virkelighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:59   #52
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, helt enig. Men jeg tror ikke damene er uskyldige gallionsfigurer, og jeg er litt irritert på alle som fronter det (sier ikke at du gjør det altså, bare generelt) på samme måte som de tror Märtha er lurt av Durek.

Og på samme måte som jeg tror Märtha tror på humbugen, så tror jeg at disse damene på et vis tror på produktet de selger. Ikke av omsorg, men i en warped "Fordi du fortjener det"-priviligert virkelighet.

Jeg tror ikke de bare er gallionsfigurer, de er ikke dumme damer som ikke vet hav de gjør. Men de er ikke i styret, de har ikke daglig leder, og det er styret og daglig leder som bestemmer strategiske valg for en bedrift, inkludert markedsføring. Så når de sier det de gjør, er det fordi noen har bestemt at det er en smart ting å si.

Men. De er voksne, selvstendige, tenkende mennesker, som aktivt kan velge om de vil være med på dette og støtte det. Og det har de gjort. Så de er langt fra uskyldige og sikkert heller ikke blåøyde. Om de til fulle har forstått hvor mye kritikk dette skulle gi, kan alltids diskuteres. Men synd på dem er det heller ikke.

Og det er fullt mulig at de tror at de gjør kvinner en tjeneste med å gjøre dem «vakrere», men jeg klarer liksom ikke helt å kjøpe at de er så blåste at de tror det er noe som er politisk korrekt å mene høyt og offentlig. Märtha Stiller liksom i en helt annen klasse, når man tror på engler og sjamaner har man forlatt virkelighetens verden for lenge siden. Og hun har jo levd litt på siden av vanlige folk alltid. Det har ikke Nomi-damene.

Uansett. Jeg er 100% enig i at det er ekstremt tragisk å kalle dette kvinnehelse. Og det irriterer meg grenseløst at dette i det hele tatt debateres. Og jeg kan også forstå at man føler for å si i mot. Jeg blir bare sur av at noen tjener penger på diskusjonen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 11:03   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

De pengene hadde de tjent uansett, og kan ikke gjøre at man lar være å si i fra. Jeg syns debatten er viktig, og bør ikke la seg stoppe av at man egentlig syns klinikken og deres bakmenn burde ta seg en bolle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 11:25   #54
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Debatten er viktig. Enig i det. Jeg irriterer meg fremdeles grenseløst over at noen tjener penger på den. Skulle ønske det var kollektiv enighet om å utsette den to-tre uker og så tatt den uavhengig av denne salongen.

Men ok. Kommer det fokus på kvinnehelse generelt som et resultat av dette, så er det nesten verd det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 11:31   #55
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Håpløst. Helt håpløst. Denne reaksjonen syns jeg er en god en:

https://www.spleis.no/project/234157...VIDg&fs=e&s=cl

(Er det innafor å dele Spleis her?)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 12:14   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da jeg gikk på steroider jevnlig i fjor som en del av kreftbehandling, ble jeg litt rundere i kjakene og så mye glattere ut. Det var nesten litt pinlig, for jeg tenkte at folk kanskje trodde jeg hadde tatt fillers. Når har dette gått tilbake, og jeg er tilbake til å se ganske dratt ut. Det er nesten å foretrekke.

Ja, vi har alle forskjellige preferanser. Du og jeg foretrekker å være litt dratt fremfor å se ut som vi har fylt på noe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 12:47   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg tror ikke massiviteten i responsen, all den tid den svært raskt tippet over i (veldig enkel) latterliggjøring, var beregnet. Disse ferdes i litt usunne bobler hvor "heia deg, flinka!" er en sedvanlig respons uavhengig av hva som faktisk kommuniseres, og som de middelaldrende kvinnene de er har de nok heller ikke like touch med trendbildet selv om de er hot shit på Elles julebord. (Og selv om det gjerne er en morsom idé om at Oslovestkantkvinner 40 + er trendledende. )

Når det er sagt gjelder jo det også for kundegruppen de sikter på, så den økonomiske risikoen er kanskje ikke særlig stor.

Jeg blir selv førti om et halvt år, noe både ansikt og kropp bærer preg av, men har beholdt prinsippene fra tyveårene med god margin og synes Pia, Vanessa og hva nå enn hun siste heter i det minste bidrar til å gjøre meg enda mer sikker på at jeg foretrekker å beholde et snev stolthet i aldringen, i forhold til deres smådesperate "JEG VIL VÆRE EN JAGUAR!"-attitude.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 12:55   #58
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

For egen del syns jeg det blir ekstra komisk å legge ambisjonsnivået på Jaguar , siden jeg har vært Rent-a-wreck stort sett hele livet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 13:02   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Og hvis man skal bilnerde litt så er det altså da de originale eldre Jaguarene som er de vakreste. Altså de hvor man gnikker litt på lakken og smører setene med lærbalsam, men ikke begynner å bytte ut speil og lykter, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 13:34   #60
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg leate da at Forsang (mannen til Vanessa) og Ronningen var investorer i dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, de sitter i styret og har garantert bladd opp pengene. Men det er altså de tre damene som står som 50% eiere. Og selvsagt er ikke de lurt, de er voksne damer alle tre.

Det er ingen motsetning mellom at dei eig ein del sjølv og har "eksterne" (eller inngifte) investorer i tillegg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no