Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-22, 22:02   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten- hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Jeg har ledd meg fillete i dag av hun som posta hun skulle starte opp klinikken estetisk psykiatri i Stavanger. Eller egentlig frisørsalong, men siden håret sitter på hodet, følte hun navnet var innafor

Får mannen din ereksjonsproblemer av rynkene dine, finnes det utrolig mye gøy på vibratofronten.


Haha, jeg var bla den jeg siktet til med memes. Det var vel egentlig en tweet. Og du fikk den av meg på Insta.


Det siste avsnittet ditt. Jeg ler meg fillete av den. Du burde tvitre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 22:33   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er faktisk litt overraska over at det er såpass mange her inne som er open for å fikse på ting. Eg oppfattar folk på FP som ganske sjølvsikre folk som ikkje lar seg styre av skjønnhetsidealer. Det må bety at prosentandelen som er open for dette er ganske mykje høgare utanfor FP og at det nærmast er normalen. Det syns eg er litt trist!
På sikt vil det føre til at vi som ikkje ønsker å fikse på noko vil føle på presset. Det er litt kjipt å vere den einaste i vennegjengen med rynker og grått hår

Hæ, men de fleste sier vel nettopp at de ikke vil endre på ting? Jeg farger øyebryn, men det regner jeg som i en helt annen kategori enn å drive med ikke-invasiv fettreduksjon og reversering av alderstegn, liksom. Mer som å klippe håret.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 23:14   #23
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Den kommentaren til Vanessa Rudjord, rent-a-wrek vs Jaguar, den satt, gitt. Rett i magen. Og plutselig befant jeg meg foran speilet og så på meg selv med et nytt og kritisk blikk. Neida, de får søren ikke pengene mine, men de klarte å tulle med hodet mitt et lite øyeblikk. Og jeg er 55 år og burde vite bedre.
Stakkars stakkars døtrene mine som møter dette presset hele tiden. Det er pokker ikke greit.
Og kvinnehelse? Slutt. Bare slutt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 23:18   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Så to gøyale scrennshots fra Anne Rimmens Inssta nettopp. På de første bildet skriver hun "heia dere! applausemoji. På det andre hyller hun nabo og kollega Kavehs kronikk"du er ikke god nok kvinne!" med "kloke ord". De ligger på Liz Nor sin FB profil.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 23:27   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Det som er så trist er jo at kvinnehelse er sørgelig underforsket og rett og slett neglisjert. Vi får medisiner som er laget for og testet på menn, for kvinners syklus lager sånn krøll i forskningen.

Vi er mer syke og går oftere til lege enn menn, men det er kanskje ikke så rart når vi ikke tas på alvor og når medisinen og behandlingen i verste fall er helt feil?

All PR er ikke god PR. Uansett hvor mye eller lite jeg skal bruke på å «pønte på vraket», så blir ikke ei krone lagt igjen hos den kyniske banden der.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 20-09-22 kl 08:05. Årsak: Masse skrivefeil
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 23:29   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten- hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De tre damene er jo verken daglig leder, styreleder, styremedlem eller har noen aksjemajoritet.

Noen som vet hvilken rolle de skal ha? Kun gallionsfigurer?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 00:57   #27
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten- hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Noen som vet hvilken rolle de skal ha? Kun gallionsfigurer?

Ofte er det jo sånn, inkludert ved oppstart av uteliv. Jeg har sett kjendiser fronte steder som eier, og så eier de 2 %. Jeg synes hele gjengen er flåsete og shallow og skjønner ikke at de har så mange som liker dem. Jeg tror dette har gitt dem god reklame. Og jeg dynes de bruker et ubehagelig språk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 05:12   #28
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg elsker den frihetsfølelsen det gir meg å ikke gi etter for press fra andre. Det være seg media, influensere, mennesker man omgås osv. Gjelder generelt, men særlig med tanke på hvordan andre mener jeg burde se ut. Jeg er så inderlig fornøyd med at jeg ikke trenger alt stæsjet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 06:32   #29
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hæ, men de fleste sier vel nettopp at de ikke vil endre på ting? Jeg farger øyebryn, men det regner jeg som i en helt annen kategori enn å drive med ikke-invasiv fettreduksjon og reversering av alderstegn, liksom. Mer som å klippe håret.

Eg sa ikkje at det var fleirtallet, berre at det var fleire enn eg trudde. Dersom det er 10% på FP som ville tatt Botox, fillers, ansiktsløft eller fjerning av heng dersom det ikkje var så dyrt, er det sikkert 30% ute i den virkelige verden. Og aukande.
Eg kjenner ingen som har tatt Botox-behandling eller ansiktsløft og har tenkt at det er veldig uvanlig blant vanlige folk.
Eg trudde det i hovudsak var vestkant-trofékoner og influencere som holdt på med sånt, men det virker som om det begynner å bli normalisert.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:42   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg kjenner ingen som har tatt Botox-behandling eller ansiktsløft og har tenkt at det er veldig uvanlig blant vanlige folk.
Eg trudde det i hovudsak var vestkant-trofékoner og influencere som holdt på med sånt, men det virker som om det begynner å bli normalisert.

Jeg tror nok garantert du kjenner noen, uten at de flasher det eller uten at du ser det. Ikke nødvendigvis ansiktsløft, men i alle fall botox og fillers. Det er snart like vanlig på bygda som på Oslo vest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:53   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det som er så trist er jo at kvinnehelse er sørgelig underforsket og rett og slett neglisjert. Vi får medisiner som er laget for og testet på menn, for kvinners syklus lager sånn krøll i forskningen.

Vi er mer syke og går oftere til lege enn menn, men det er kanskje ikke så rart når vi ikke tas på alvor og når medisinen og behandlingen i verste fall er helt feil?

All PR er ikke god PR. Uansett hvor mye eller lite jeg skal bruke på å «pønte på vraket», så blir ikke ei krone lagt igjen hos den kyniske banden der.

Enig i alt.

Og jeg mistet nesten all respekt for Pia Tjelta. De to andre har jeg tenkt mitt om for lengst, men Pia hadde jeg høyere tanker om enn som så.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 08:56   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Hva er fillers?

Jeg er for lat for å drive med sånt som må gjentas, som hårfarging og slikt. Men så føler jeg ikke noe reelt behov for det heller. Det er viktig for meg å være slank, og det er 100% pga. utseende (om ikke alternativet er ekstrem fedme). Men jeg bruker ikke sminke, ikke til pent heller lenger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:03   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Fillers og botox er kjempevanlig, også hos veldig unge kvinner. Når "alle" damer mellom 23 og 33 plutselig har samme munn, liksom. Det er ikke like påfallende som før, med duckface og total mangel på ansiktsmimikk, men man kan fortsatt se det (selv om de fleste ikke tror det syns. De bare misforstår hva "syns" betyr. Det er ikke synonym med "ser totally fake ut").

Og som en som jobber med kommunikasjon så er jeg helt uenig i at "all PR er god PR", det er ingen som mener det, det er veldig utdatert, og gjelder bare i noen segmenter. Russelåter, f.eks. Selvsagt hadde de fått oppmerksomhet uten "kvinnehelse" og den teite "jaguar/rentawreck"-kommentaren. De var i et lanseringsintervju i DN, og det hadde de fått uansett, basert på hvem de er (og hvem de er gift med, kan jo onde tunger også mene). Basert på tidligere uttalelser fra Rudjord så tror jeg rett og slett at hun lever i en virkelighet der dette er gangbar mynt, og det ser man jo på kommentarfeltene deres der de heies fram. Uttalelsene er ikke nødvendigvis skadelig for klinikken (de har jo en målgruppe som mener det samme som dem), men for dem som personlig merkevare. Kanskje Pia Tjelta mest, hun har størst fallhøyde. De andre er jo kjent for nautete, ekstremt privilegerte kommentarer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:15   #34
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

En jeg kjenner tok litt i leppene. Det så i og for seg ok ut, men var ikke lov å snakke om pga var hemmelig. Hemmelig??? Man så det jo helt tydelig, ihvertfall vi som kjente henne.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:16   #35
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva er fillers?

Fillers er stoff som legges under huden for å fylle ut steder der man vil ha mer "fett" under. Ofte lepper, hake og kinnben for å forme dem, men også under steder der man har rynker for å glatte dem ut.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:29   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Fillers er stoff som legges under huden for å fylle ut steder der man vil ha mer "fett" under. Ofte lepper, hake og kinnben for å forme dem, men også under steder der man har rynker for å glatte dem ut.

Da jeg gikk på steroider jevnlig i fjor som en del av kreftbehandling, ble jeg litt rundere i kjakene og så mye glattere ut. Det var nesten litt pinlig, for jeg tenkte at folk kanskje trodde jeg hadde tatt fillers. Når har dette gått tilbake, og jeg er tilbake til å se ganske dratt ut. Det er nesten å foretrekke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:33   #37
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Jeg blir som flere andre sur over bruken av ordet kvinnehelse på denne måten, særlig når kvinnehelse, som My påpeker, er nedprioritert fra før. Å slenge fjerning av rynker, kroppshår og fett inn i samme kategori hjelper virkelig ikke saken. Og rent-a-wreck-kommentaren er virkelig helt idiotisk.

Jeg synes på generell basis at det er trist at idealet er å se så ung ut som overhodet mulig og at det som bare er helt vanlige tegn på et levd liv i større og større grad er noe det forventes at man gjør noe med. Å ikke fjerne kroppshår eller å la alderstegn som grå hår og rynker være i fred burde ikke være så uvanlig at det må applauderes og vises fram som noe modig, det burde være helt normalt.


Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fillers og botox er kjempevanlig, også hos veldig unge kvinner. Når "alle" damer mellom 23 og 33 plutselig har samme munn, liksom. Det er ikke like påfallende som før, med duckface og total mangel på ansiktsmimikk, men man kan fortsatt se det (selv om de fleste ikke tror det syns. De bare misforstår hva "syns" betyr. Det er ikke synonym med "ser totally fake ut").

Veldig enig i dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:33   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Kommentaren til Vanessa Rudjord om rent-a-wreck var bare fullstendig tonedøv, kvinnefientlig og bare uintelligent.
Jeg tenker at vi kvinner utsettes for et helt enormt utseendepress, og det er et helt ekstremt fokus på det hos unge. Men også hos min generasjon.

Jeg tenker at å kalle det kvinnehelse var ekstremt idiotisk, all den tid det er smarte, flinke, veltalende og kunnskapsrike folk som faktisk jobber med slik som selvsagt tar til motmæle mot en slik kobling. Jeg mener at det ekstreme utseendefokuset kvinner i alle aldre i mange miljøer utsettes for, er et gigantisk helseproblem.

Jeg er helt enig med Tally i at all pr definitivt IKKE er god pr, og tenker at dette var en gigantisk skivebom. Når det viser seg at det slett ikke er disse tre som starter klinikken og spytter i 40 mill heller, blir jo katastrofen komplett.

Og så håper jeg at Pia Tjelta ser på Nicole Kidman og styrer langt unna injeksjoner og rynkefjerning.

Jeg har folk i min nærhet som har gjort greier, og det synes og det er forstyrrende med folk som mangler mimikk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 20-09-22 kl 09:43.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:37   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har folk i min nærhet som har gjort greier, og det synes og det er forstyrrende med folk som mangler mimikk.

Og at de sakte, men sikkert forandrer utseende. Og ikke i form av at de blir eldre, men mer og mer ugjenkjennelige. Selv om hver enkelt lille kosmetiske endring er relativt diskré i seg selv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 09:42   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Når det viser seg at det slett ikke er disse tre som starter klinikken og spytter i 40 mill heller, blir jo katastrofen komplett.

De eier 50%, og Sayed eier 50%.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no