Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-23, 17:53   #761
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Chunky Dahlia ble ferdig i natt. Så da er det bare å fortsette med genseren til mellomste.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 4D40D78C-F109-43ED-A5DD-6DE10C0559AA.jpg (11,5 KB, 29 visninger)
__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-01-23, 19:05   #762
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Fikk lyst til å prøve å strikke den cardiganen, jeg også. Er skikkelig fin. Men så var det å velge farge, da..

Jeg strikker den i Peer Gynt fra Sandnesgarn. Nå har jeg akkurat startet på en i fargen bjørnebærsaft. Den jeg har fra før er gulbrun.

Det er mange og varierte teknikker, men oppskriften er god og det er masse informative videoer hvis man står fast.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 15-01-23, 19:52   #763
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikker den i Peer Gynt fra Sandnesgarn. Nå har jeg akkurat startet på en i fargen bjørnebærsaft. Den jeg har fra før er gulbrun.

Det er mange og varierte teknikker, men oppskriften er god og det er masse informative videoer hvis man står fast.

Takk for råd. Jo, vet at det er mange fine videoklipp. Har strikket zipper sweater og hadde nok ikke klart det uten alle YouTube filmene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 15-01-23, 21:28   #764
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er ikke Tjorven, men er nettopp ferdig med jakken. Jeg er ikke veldig dreven strikker. Lommene strikkes for seg og syes på, så det var veldig greit.


Takk for svar. Jeg er ikke noe glad i lommer så da kan jeg enkelt droppe det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 23:50   #765
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har rekket den opp 2 ganger Det er litt frem og tilbakestrikk før man føyer sammen i rundstrikk. Strikkes ovenfra og ned, holder av masker til ermer.

Jah, nå har jeg kommet dit at jeg har lagt opp masker og strikket én omgang der jeg festet alle markørene. Så skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skjønner ikke hvordan jeg skal lese mønsteret for å få det til å gå opp. Jeg mangler liksom 6 masker før raglanmaskene skal strikkes. Mønster C er jo todelt - strikker man begge delene før man hopper over på B?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 15:30   #766
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har funnet ut av det. Mønster B sto for sikkerhets skyld fordelt på to sider (første del av mønsteret sto sammen med mønster C). Kjempelurt, ikke sant?

Så da kan jeg legge bort starten på Cumulusblusen og gå tilbake til Aran-strikketøyet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 20:48   #767
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har funnet ut av det. Mønster B sto for sikkerhets skyld fordelt på to sider (første del av mønsteret sto sammen med mønster C). Kjempelurt, ikke sant?

Så da kan jeg legge bort starten på Cumulusblusen og gå tilbake til Aran-strikketøyet.

Legger ved bilde av hvordan jeg satte sammen sidene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 90337F36-2DF8-4363-A5B3-894AB63AFA7F.jpg (14,6 KB, 44 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 22:35   #768
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Omtrent slik ser min også ut. Helten måtte ut og kjøpe ny skriver i kveld, den forrige konka ut midt i.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 19-01-23, 13:05   #769
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har fått plotulopi fra Alafoss i hus, så nå skal jeg strikke meg ny lopapeysa. Har slitt ut to stykker de siste ti årene.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 08-02-23, 21:28   #770
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med Cara sweater. Tror ikke jeg skal strikke fletter før enn i 2024.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 08-02-23, 22:54   #771
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Wow, Jålebeinet! (Selv om jeg ikke ser bildet.) Jeg har kommet til området hvor jeg ikke lenger strikker samme mønster over hele bolen, men B - A - C- mønster. Hvilket betyr at jeg har brukt kjempelang tid på et bittelite stykke genser.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 08:39   #772
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Wow, Jålebeinet! (Selv om jeg ikke ser bildet.) Jeg har kommet til området hvor jeg ikke lenger strikker samme mønster over hele bolen, men B - A - C- mønster. Hvilket betyr at jeg har brukt kjempelang tid på et bittelite stykke genser.

Derfor er det så deilig å begynne på ermene, de går kjempefort i forhold.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg cara.jpg (1,07 MB, 56 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 13:19   #773
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lekker! Hvilken farge har du brukt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 13:29   #774
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lekker! Hvilken farge har du brukt?

Lys beigemelert (kode 3021)

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 13:34   #775
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Lys beigemelert (kode 3021)

Nice. Min blir naturhvit. I Dale Safirgarn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 15-02-23, 13:28   #776
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nydelig flettegenser Jålebeinet! Takk til safran for å etterspørre bilde!

Jeg har sterkt inspirert av Tjorven startet på en November jacket. Jeg strikker i Tinde fra Hillesvåg. Hadde en hempe liggende hjemme, og startet med den da jeg skulle på reise. Vel hjemme igjen dro jeg til min lokale forhandler og kjøpte syv hemper til, som jeg oppdaget at var en nyanse lysere enn den første. Så da måtte jeg starte om igjen, og har kommet et stykke ned på høyre forstykke. Synes det er veldig gøy å strikke patentstrikk og dobbeltstrikk.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 18-02-23, 08:26   #777
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har gjort ferdig en naturhvit Sweater no 9 i tynn utgave denne uka - strikket i Sandnes tynn silk mohair og sunday. Veldig fornøyd med den!

Nå har jeg lagt opp til en Nord sweater (fra danske Hanne Rimmen). Strikker i Alva og Saga fra Filcolana. Nytt garn for meg så jeg er spent på hvordan det blir. Greit med en mohair-pause

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 18-02-23, 10:49   #778
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med Anna Cardigan. God og varm, kjenner jeg.
Sydde i knapper i går.
Begynt med "Marte Cardigan " Så litt mer egosttikk...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20230215_181859_resize_25.jpg (1,10 MB, 21 visninger)
Filtype: jpg 20230215_181909_resize_64.jpg (1,10 MB, 6 visninger)
Filtype: jpg 20230218_104622_resize_35.jpg (249,5 KB, 12 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 18-02-23 kl 11:10.
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 18-02-23, 13:13   #779
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne til datteren min i jordbærrosa.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 20-02-23, 07:54   #780
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble to par votter i forrige uke.
Er ett Drops mønster men valgte kun mønster på håndleddet pga ringer som fort setter seg fast i trådene…
Strikket i Peruvian.
Ett nøste holdt til ett par.

D43F7ECC-CEAB-4F1A-9CB2-3F644BD66E3D.jpg

5A9A3FCB-00D5-431E-97F4-1D02A1544D70.jpg

Nå er jeg liksom tom for prosjekter tror jeg..
Hva skal man strikke på nå?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no