Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-23, 22:10   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Jeg strikker Drifa genser fra Linde garn, og etter at jeg hadde strikket en hel del omganger på ermet, kom jeg på at det sto noe om den derre merkemasken. At den skal strikkes vrang rett - greit. Men i bunnfargen? Betyr det at den ikke skal telles inn i mønsterstrikken? Da blir det jo en grå stripe langs ermet? (Merk: ermet, ikke armen...)

Hjelp?

Det er denne:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 22:18   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Herreminhatt. VR betyr jo ikke "vrang rett". Det betyr "vrang". Ngh! Den mynten droppet sent.

Så da går jeg ut i fra at det bare er å rekke opp igjen og legge inn den sabla vrangmasken i bunnfargen, den blir vel ikke spesielt synlig tipper jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 22:29   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Du må ikke den masken vrang i bunnfargen. Det er midt under ermet som ikke er så synlig, og den strikkes ofte vrang i bunnfargen siden det er økninger og mønsteret ikke kommer til å gå opp. Blir ofte bare en kant for å markere starten av omgangen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-23, 23:16   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Herreminhatt. VR betyr jo ikke "vrang rett". Det betyr "vrang". Ngh! Den mynten droppet sent.

Så da går jeg ut i fra at det bare er å rekke opp igjen og legge inn den sabla vrangmasken i bunnfargen, den blir vel ikke spesielt synlig tipper jeg.

Jeg MENTE vridd rett! :skingrestemme: :hulkegråt: Ikke vrang rett!

Takk Ami. Tror jeg har skjønt det. Tok sin tid, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 00:13   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Jeg har strikka den genseren, og fordi garnet er så tjukt blir det ei veldig synlig stripe hvis du strikker den maska i samme farge hele veien (uansett om du strikker den vrang eller vridd rett, regner jeg med). Jeg ville droppa det; det var ikke fint.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 09:46   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Jeg får ikke mønsteret til å gå opp når jeg ikke regner med den masken i mønsteret heller. Blir bare kaos. Dustegenser! Hjelper ikke med fire tråder. Og stripa blir synlig, ja.


(Det det med at strikking har yogaeffekt på pusten er en sannhet med modifikasjoner.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 10:15   #7
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Den genseren der ligger 3/4 ferdig hos meg
Jeg strikket ikke den masken under ermet vridd rett i bunnfargen. Strikket vanlig mønster og med en maskemarkør som viste starten.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 10:41   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Den genseren er dessverre det eneste plagget jeg har strikka som jeg ble skikkelig misfornøyd med. Passformen på ermene er ekstremt smal, og fordi garnet er så tjukt bygger det ut så mye på innsida at man ikke kan bruke oppgitt overvidde for å vurdere størrelse. Den jeg strikka hadde ytre mål som tilsvarte andre gensere jeg har, som sitter perfekt, men var likevel trang.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 11:05   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Jeg ble helt småfnisete av dette på bussen i morges, for det er jammen ikke lett å være strikker selv om man er strikker.
Virtual reality, var det første jeg tenkte.
Men vrang rett har jeg aldri hørt om
Superfin genser, da - håper du blir fornøyd!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:45   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Ja, det begynner å demre for meg at det er en grunn til at denne strikkepakken var så veldig rabattert.

Den fungerer dessverre absolutt ikke til å holde hendene opptatt mens jeg hører studieforelesninger, som var intensjonen. Fnutt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 12:59   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Ikke dette jeg ville lese Jeg har denne som neste på listen. Men høres ut som jeg bør gå opp en str. da om den er veldig smal i passform og ermene.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 13:22   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Jeg kan bare bidra med at jeg sendte garnet til denne tilbake etter at jeg hadde lest anmeldelsene . Lykke til!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-23, 13:56   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Det var forøvrig heller ikke nok garn i strikkepakken jeg kjøpte. Mangla to nøster i bunnfargen. Fikk til slutt tak i, men var ikke verdt alt styret.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-23, 08:14   #14
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke merkemaske vrang rett i bunnfargen? Jaha?

Ikke bekymre deg om mønsteret ikke går opp på ermet. Det er derfor midtmasken under er der. Ingen som ser det. Og vanligvis på ermer er det økninger slik at mønsteret kun stemmer noen få omganger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no