Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-22, 22:53   #421
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har gitt bort en ting på Finn, og sa ja til å sende den mot betaling av porto. Litt amazed av meg selv som gadd å styre med pakking og tur til posten for å sende noe jeg ikke får noe for. Så basically tid og utgifter for å gi bort. X-mas spirit, antar jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:04   #422
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har solgt et par fravokste fotballsko, en fravokst vinterbukse og noe treningsutstyr som har støvet ned i kjelleren. Nå lurer jeg på bøker man ikke ønsker å ta vare på.... Noen som har fått solgt brukte bøker? Alternativt tar jeg vare på dem til høstens loppemarked.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-23, 12:47   #423
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har solgt brukte barnebøker (Detektivbyrå 2-serien, det minner meg på at jeg har noen fler å legge ut) på Finn.

I helgen innså plutselig Ville at utebuksa ikke passet (ca en uke etter at jeg spurte, og hun sa hun hadde alt hun trengte av uteklær...). Nå er en ny brukt på vei i posten, var så heldig at det lå en i riktig størrelse til salgs på Finn.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 18:12   #424
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har kjøpt en brukt Salomon skidress til meg på finn, brukt en eller to ganger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 18:39   #425
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kjøpt skisko til minste og skøyter til mellomste på finn, og skistaver til eldste på gjenbruksbutikken. Til sammen 470, så ble billig komplettering av vinterutstyret i år!


Sist redigert av Galathea : 12-01-23 kl 18:44.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:50   #426
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg fikk gitt bort diverse bøker, og har kjøpt et sofatrekk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:59   #427
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

I Pengesnakkerne har de t mål om å selge 100 ting per år. Da er en bukse en ting, så legger man ut mange klesplagg og får solgt dem så er man et stykke på vei. 100 er ganske mye, men kanskje man kan sette et litt lavere mål som er mulig å oppnå? Der forslås det også at man har et eget konto for salg av ting så at man. Rikelig ser hvor mye det blir. Det er jo bare å føre over dit etter at man har fått vipps. Om man trenger å bruke pengene ganske raskt så kan man bare føre regnskap. Man kan jo også føre regnskap på det man har gitt bort, både til familie, venner og ukjente og gjerne også det man har kjøpt. Noen som er med på dette?

Foreløpig har jeg gitt bort 14 ting (klær og slalomstøvler) til en venninnes sønn.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 12:00   #428
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Det høres ut som en kul utfordring, Pelen. Jeg har enorme mengder babygreier jeg må bli kvitt, så om jeg skjerper meg, har jeg nok MYE mer enn 100 ting jeg kan få solgt i løpet av året.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 12:37   #429
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg tror faktisk ikke jeg har hundre ting å selge. Jeg kunne kanskje ha gitt bort hundre ting, men jeg tror faktisk ikke jeg har så veldig mange ting som har noen salgsverdi.

Men det er en interessant utfordring. For meg må målet bli å prøve å selge de få tingene som har verdi, og så prøve å få gitt bort resten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 12:45   #430
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kan det snart dukke opp en nymotens skraphandler som for en lav sum kjøper ting man ønsker å bli kvitt, og deretter kan selge dette videre? Jeg har massevis av ting jeg ønsker å bli kvitt, men jeg orker ikke samtalene og planleggingen som må til for at salget skal komme i havn. Og å vente og vente og vente på en kjøper som ikke kommer? Sette av tid hvor man må være hjemme og tilgjengelig ... Orker det ikke.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 13:03   #431
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Fin utfordring! Nå er det jo nytt år, så kan begynne å telle.
Hvis man teller enkeltplagg, så gir jeg nok bort bortimot 100 ting per år, stort sett arvetøy etter barna, samt litt klesbytte med søster/mamma. Sjekket finn, og jeg solgte 5 ting der i fjor.

Hovedmotivasjonen min med bruktkjøp/salg er først og fremst miljø/gjenbruk, men sparer selvfølgelig en god del på å kjøpe brukt heller enn nytt. Jeg ser at spareinfluensere ser på salg av ting som "inntekt", men så mye overflødige greier har jeg ikke å selge, så dette må være for folk med et annet forbruksmønster enn meg. Selger jeg en barnesykkel er det fordi den er for liten, og da må jeg kjøpe en annen sykkel. Selger jeg sofaen og plenklipperen må jeg kjøpe nye, så for meg blir det merkelig å se på dette som inntekt.


Sist redigert av Galathea : 13-01-23 kl 13:23.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 13:58   #432
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kan det snart dukke opp en nymotens skraphandler som for en lav sum kjøper ting man ønsker å bli kvitt, og deretter kan selge dette videre? Jeg har massevis av ting jeg ønsker å bli kvitt, men jeg orker ikke samtalene og planleggingen som må til for at salget skal komme i havn. Og å vente og vente og vente på en kjøper som ikke kommer? Sette av tid hvor man må være hjemme og tilgjengelig ... Orker det ikke.

Har du hørt med noen som kjøper dødsbo?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 18:48   #433
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

For en god ide. Jeg blir med på å prøve å få vekk 100 ting i løpet av 2023.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 23:18   #434
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Hah, jeg kan trygt si at jeg ikke har 100 ting å bli kvitt. Alt ble grundig vurdert og solgt eller gitt bort da vi flyttet ut av gammelhuset for et par år siden.

Av nye ting skaffet jeg en brukt løper til å ha på keyboardet som støvbeskytter og en brukt genser som skal få bli julegenser. Jeg må bare finne fram esken med julegreisedingser jeg kan klippe og sy fast på den.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 09:49   #435
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Tviler på at jeg har 100 ting jeg kan kvitte meg med, og jeg er allerede veldig flink til å kjøpe og selge brukt, og å gi bort. Men det er jo en fin utfordring.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 21:54   #436
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg kjøpte akkurat lampe som koster 1000kr på ikea (i dag, identisk lampe) til 150kr greit med sparte penger også!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 13:55   #437
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg gir vekk stiklinger av Coleus på finn, og fikk nettopp spørsmål om jeg sender. Tviler på at det hadde gått bra svarte jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 14:45   #438
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg gir vekk stiklinger av Coleus på finn, og fikk nettopp spørsmål om jeg sender. Tviler på at det hadde gått bra svarte jeg.

Jeg har kjøpt coleusstiklinger, og fått dem tilsendt. Godt pakket og med fukt til stilken går det som regel bra. Men ikke lurt å sende vinterstid, tror jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 15:07   #439
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg aner ikke hvordan jeg skulle ha pakket de inn, så jeg dropper det. Og jeg gidder ikke å styre så mye når jeg gir de vekk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 16:37   #440
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

I dag har jeg kjøpt et walker dekken til hesten på Finn. Vi kjøper mye (og selger også litt innimellom) hesteutstyr brukt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no