Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Helpatent vs ribbestrikk

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-23, 10:37   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Helpatent vs ribbestrikk

Jeg unngår så langt jeg kan å strikke ribbestrikk, fordi jeg får vondt i nakken av det. Vrangbord må man jo ofte ha, og det går greit, men et helt plagg i ribbestrikk er utelukket, selv om det er pent. Jeg har forestilt meg at patentstrikk ville være samme problemet, men såvidt jeg kan skjønne strikker man ikke faktiske vrangmasker, man bare løfter dem av uten den vridningen som nakken min ikke liker. Er det noen med erfaring med å strikke patentstrikk som kan bekrefte det? Og gjerne si noe om hvor tungt patenstrikk er for nakken sammenlignet med rettstrikk som er det den liker best.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 10:55   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Jeg har strikket en del patent; både helpatent og halvpatent. Jeg tenker ikke over at det er mer slitsomt for nakken, men jeg er ikke noen god indikator for jeg blir ikke sliten av å strikke vrang heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:07   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Jeg har aldri strikket patent av noe slag, men jeg merker heller ikke vrangmasker i nakken d, så jeg lurer mest på hvordsn u streikekr vrang, føler jeg.

Men også, hva ER egenlig patent, det høres jo så skummelt ut når en ikek hr prøvd

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:10   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Tjorven, har halvpatent faktiske vrangmasker? Jeg har prøvd patent en gang for lenge siden, men lurer på om det var halv eller hel.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:23   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Jeg har aldri strikket patent, men fant dette da jeg søkte. Kan det være noe?

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:27   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Det ser absolutt ut som en bedre teknikk for meg, Nadal. Tusen takk!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 13:21   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Patent er bare rettmasker, men du strikker på ein måte kvar omgang to gonger. Ein gong frå retta og ein gong frå vranga.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 14:17   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Patent er bare rettmasker, men du strikker på ein måte kvar omgang to gonger. Ein gong frå retta og ein gong frå vranga.

Eh. Ja. Du var jammen bedre på å forklare enn meg.

Derfor er patentstrikk ganske krevende, men jeg synes det blir tykke og anvendelige plagg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 14:31   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Patentstrikk tar lenger tid, det bygger mindre i høyden pr. omgang. Sånn om tiden man sitter har noe å si.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 14:37   #10
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.230
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Helpatent vs ribbestrikk

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Jeg har aldri strikket patent, men fant dette da jeg søkte. Kan det være noe?

Denne forklaringen var oppklarende, og videoen super, men skal man gå gjennom både masken under og masken på pinnen når man strikker annenhver maske mellom rettmaskene? :trengerteskje:

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no