Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vinterjakke/parkas

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-23, 10:00   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vinterjakke/parkas

Min begynner å bli utslitt; innser jeg trenger noe nytt og gjerne nå som det er salg. Vil ikke betale fullpris. Fint om den tåler noe regn og er passe varm, brukes altså vinterstid i sør. Kan godt være annen farge enn blå eller sort. Hva og hvor ser jeg? Tipper jeg må ha Medium.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 11:49   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Ser det er januarsalg på XXL, var litt å velge i til rundt 1000-lappen og oppover.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:03   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg har Didrikson Frida som jeg bruker hele vinteren. Den kommer i et par fine farger.
https://www.outnorth.no/didriksons/f...omen-s-parka-6

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 12:04   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

GetInspired har også salg nå, har en del fine parkaser der

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 13:15   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

HH Adore parka følger jeg med på. Lett, innsvingt og feminin. Fra ca 2500,-
HH Aspire er litt billigere, men mer rett og bumsete.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 13:54   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har Didrikson Frida som jeg bruker hele vinteren. Den kommer i et par fine farger.
https://www.outnorth.no/didriksons/f...omen-s-parka-6

Jeg har også denne, og er veldig fornøyd med den. Den er ikke varm nok for de kaldeste dagene i Oslo, men funker fint ellers.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 14:14   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg ønsker meg denne. Problemet er jo at den er sinnsykt dyr også på salg
https://www.matchfashion.no/dameklae...s/winter-moss/

Den er supergod på, vanntett og varm.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 15:06   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

En vinterparkas synes jeg det kan være verdt å putte litt ekstra penger i (om man har muligheten selvsagt). Jeg har en gammel versjon av Norrøna Oslo parkas som jeg har hatt i 5 år og den er fremdeles like fin
Den er ikke supervarm, men vanntett og vindtett og fin i fasongen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 15:12   #9
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg lurer på å kjøpe meg, Bergans Oslo Urban Insulated Parka. Anton Sport har den på tilbud.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 15:35   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg har også en fra Norrøna, utgått modell. Fant den på Finn i sin tid da Norrøna fortsatt hadde den i sitt sortiment. Veldig varm, vindtett og vanntett. Om du finner den brukt så heter den Norrøna /29 parkas.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 17:19   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har også denne, og er veldig fornøyd med den. Den er ikke varm nok for de kaldeste dagene i Oslo, men funker fint ellers.

Har Didrikson nå, varm nok til Sørlandet, men altså godt brukt og slitt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 17:48   #12
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg fant faktisk denne på OBS: https://www.obs.no/klar/dameklar/jak...-5715325348243
Den er ikke foret, og jeg kjøpte den egentlig som en høst/ vårjakke, men bruker den ennå selv om det er 12 minus ute. Kjøpte romslig så har plass til godt med ull under, og den fungerer perfekt til gåturer og til-fra.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-23, 19:56   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Om den skal være mer «pen» enn sporty, så kan jeg virkelig anbefale HH Welsey Trench Coat. Vinterfôret og vanntett, perfekt til sørvestlandsvinter.

Ellers har jeg en dunparkas/kåpe fra Gant. Den er ikke av de tykkeste, men god og varm. Helt enkel, med glidelås og skjult hette.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 18:27   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

En vinterparkas synes jeg det kan være verdt å putte litt ekstra penger i (om man har muligheten selvsagt). Jeg har en gammel versjon av Norrøna Oslo parkas som jeg har hatt i 5 år og den er fremdeles like fin
Den er ikke supervarm, men vanntett og vindtett og fin i fasongen.

Normal i str?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-23, 19:02   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Normal i str?

Ja, ihvertfall ikke stor. Mindre enn f.eks Bergans. Jeg bruker min vanlige str M.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-23, 21:15   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Jeg vurderer Didriksons Alicia oversize parka, som ser veldig god og behagelig ut. På salg på getinspired.no
Noen som har den?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-23, 21:32   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg vurderer Didriksons Alicia oversize parka, som ser veldig god og behagelig ut. På salg på getinspired.no
Noen som har den?

Nei, men enig i at den ser fin ut. Overveide den nettopp selv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 11:22   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Kjøpe meg vinrød fra Floyd i går til 300 kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 15:08   #19
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

…..


Sist redigert av Nelly Nickers : 27-05-23 kl 06:25.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-23, 15:24   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke/parkas

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Akkurat den du linker til kjøpte jeg i høst og jeg elsker den. Eneste negative er at mansjetten i ermene er trange og jeg strever med å få sett på klokka mi. Lengden er perfekt for meg på 160 cm. Og den er god og varm, ikke bumsete, den tåler litt regn og fargen like fin som på bildet.

Jeg kjøpte min for flere år siden, og elsker den fremdeles. Har ikke problemer med mansjetten, men så har jeg smale håndledd også da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no