Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De beste bøkene du har lest i 2022?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-23, 11:27   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Hannah Arendt - Eichmann in Jerusalem, the banality of evil

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:36   #22
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du lest A tale for the time being? Det er min yndlingsbok, tror jeg. Jeg holder på med The book of form and emptiness nå.

Den har jeg ikke lest, tror jeg må sette den på lista for i år.

Jeg har lest My year of meats, den likte jeg godt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:44   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Åh, der minnet du meg på at den ligger i bunken med bøker jeg skal lese snart. Jeg har jo vært på Grønland i høst også, så nå skal jeg finne den frem.


Jeg leste den på originalspråket, altså dansk. Det ga det en ekstra dimensjon. Så jeg anbefaler det, om du har muligheten. Jeg har ikke boka selv, hvis ikke kunne du lånt den av meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Den har jeg ikke lest, tror jeg må sette den på lista for i år.

Jeg har lest My year of meats, den likte jeg godt.

Ja, den er også kul! Litt ujevn, syns jeg, men mye fint og gøy. Book of form & emptiness syns jeg er (litt for) lang, så Time being leder fortsatt. Er veldig begeistret for Ozeki så har ventet i årevis på at hun skulle gi ut ny bok. Så når den endelig kom fikk jeg nesten prestasjonsangst på hennes vegne, det skulle så mye til for å følge opp Time being.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:54   #25
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, den er også kul! Litt ujevn, syns jeg, men mye fint og gøy. Book of form & emptiness syns jeg er (litt for) lang, så Time being leder fortsatt. Er veldig begeistret for Ozeki så har ventet i årevis på at hun skulle gi ut ny bok. Så når den endelig kom fikk jeg nesten prestasjonsangst på hennes vegne, det skulle så mye til for å følge opp Time being.

Hun har jo også en veldig spennende personlig historie synes jeg. Komboen filmskaper, forfatter og zen-buddhistprest er ikke den vanligste.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:54   #26
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Jeg har lest mye middels i 2022.
Den eneste boken som har lagt seg på minnet er Sovjetistan av Erika Fatland. Den var engasjerende, lærerik og sjokkerende.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-23, 11:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste bøkene du har lest i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hun har jo også en veldig spennende personlig historie synes jeg. Komboen filmskaper, forfatter og zen-buddhistprest er ikke den vanligste.

Ikke glem litteraturprofessor og art director for horrorfilmm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no