Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-22, 12:13   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Jeg har en katt som har maks lyst til å sitte på peisen, noe som er litt upraktisk når den er i bruk.

Finnes det noe som både tåler varme og er fint jeg kan sette oppå der? Vi har denne peisen tror jeg (eller en som ligner veldig): https://www.varmefag.no/peis-ovn/con...n-med-glassdor

Tips?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:17   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Tror ikke du bør sette noe på peisen… hvorfor vil du det? For å pynte, eller for å holde katten unna?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:19   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

En sånn liten vifte-sak, som er ment å skulle stå oppå ovner/peiser for å spre varmen ut i rommet? Det finnes flere ulike (evt en gammeldags kvernkall i jula)

Eller bare noen fine, runde elvesteiner?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-12-22 kl 12:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:23   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

En sånn liten vifte-sak, som er ment å skulle stå oppå ovner/peiser for å spre varmen ut i rommet? Det finnes flere ulike.

Evt noen fine, runde elvesteiner?

Jeg kan fortelle en historie om vifte-sak. Vi hadde nemlig en, som vi brukte før på den gamle vedovnen vår: en liten vedovn av typen «liten kjøkken-vedovn» med kokeplate på. Det funket strålende. Men den ovnen ble byttet ut med en mer moderne en, en mindre versjon av den i HI og ikke snakk om at vifta ble varm nok til å funke. Vi har også testet vifta på vedovnen på hytta, som ligner veldig på den i HI også i størrelse, men den funka ikke der heller. :P Mistenker at moderne vedovner, selv om de blir varme oppå, ikke blir varme NOK.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:25   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Tror ikke du bør sette noe på peisen… hvorfor vil du det? For å pynte, eller for å holde katten unna?

For å holde katten unna ja. Det er jo ikke helt heldig hvis han hopper opp når peisen er i bruk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:44   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.023
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Det er ikkje eit smykke akkurat, men ein kjele eller ei lita gryte. Bonus kan vere å få fukta lufta dersom det blir varmt nok til at vatn, om du har det oppi, varmast opp.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:49   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det er ikkje eit smykke akkurat, men ein kjele eller ei lita gryte. Bonus kan vere å få fukta lufta dersom det blir varmt nok til at vatn, om du har det oppi, varmast opp.

Ja, samme tenkte jeg å foreslå!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 13:01   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Ja, jeg har ei fin tekanne i støpjern som jeg ofte har stående oppå ovnen.

Ellers kan vel alt som er laget av stein, betong eller jern stå på ovnen, det finnes sikkert noen fine pyntefigurer o.l. der ute. https://www.designforevig.no/vare-me...skulptur-sand/

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-12-22 kl 13:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 13:05   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe fint som kan stå oppå peisen

Takk for tips!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no