Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-22, 10:29   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Mål temperaturen og sjekk om den er iht hva et arbeidsmiljø skal være. Det tipper jeg er regulert i en paragraf ?

Det er anbefalt at det ikke er under 19 grader ved stillesittende arbeid. Jeg er enig i at det er lurt å måle for å dokumentere temperaturen.

Arbeidstilsynet sier litt om det her:https://www.arbeidstilsynet.no/tema/temperatur/

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 15:00   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Det er ikke sikkert det er lov med egne varmeovner i et kontorbygg, vi får ikke ha det sånn uten videre. De frosne hos meg har sånne saueskinn på stolene, a la de en kan putte i barnevogn, pluss sjal og pulsvarmere. Nå har ikke vi det fullt så kaldt der vi sitter som det høres ut hos deg, da.
Angående planter har faktisk Plantasjen kunstige planter som er skikkelig fine, dersom det skulle være forbud mot vanlige. Eldste har en del på rommet, og de er veldig dekorative.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 19:16   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Det kan hende at en dagslys-lampe kan gi en følelse av varme. Har trekk i ullstoff på min stol, men høres lurt ut med et sitteunderlag i ull eller et vognskinn. Sitteunderlag er det vel på masse julemarkeder nå, om du ikke har fra før. Vognskinn kan man finne på Finn, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 19:46   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Jeg har en liten ovn under pulten på hjemmekontoret mitt. Den blir varm med en gang jeg skrur den på, og det er et hav av forskjell med den tilgjengelig. Så stemmer i en liten ovn, ja.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 20:11   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Utenom flamingoer, som jo er det aller beste tipset:

- Har du mulighet/lov til å be om/henge opp litt tunge gardiner som kan skåne deg for den verste trekken? (Det bør være en enkel kost/nytte-vurdering for HR-avdeling spør du meg.)

- Med lyseblå vegger kan du balansere "fargetemperaturen" med noen små elementer i komplimentærfargen orange - forholdet man bruker for å balansere blått og orange (med ymse lokale tilpasninger) er 80 % (blått) mot 20 % (orange). Et bilde, et teppe eller en orange vase kan faktisk gjøre en hel del med den visuelle oppfatningen av temperatur.

- Tykke ulltøfler - og om det er gulvkaldt, et teppe (det trenger ikke være mer enn en ullmatte under stol/ben for å ha stor effekt)

- Grønne planter hvis lov

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 21:12   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Arbeidstilsynet har utarbeidet følgende informasjon:

https://www.arbeidstilsynet.no/tema/temperatur/

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-22, 22:23   #27
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjøre et "kaldt" kontor varmt med pynt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Utenom flamingoer, som jo er det aller beste tipset:

- Har du mulighet/lov til å be om/henge opp litt tunge gardiner som kan skåne deg for den verste trekken? (Det bør være en enkel kost/nytte-vurdering for HR-avdeling spør du meg.)

- Med lyseblå vegger kan du balansere "fargetemperaturen" med noen små elementer i komplimentærfargen orange - forholdet man bruker for å balansere blått og orange (med ymse lokale tilpasninger) er 80 % (blått) mot 20 % (orange). Et bilde, et teppe eller en orange vase kan faktisk gjøre en hel del med den visuelle oppfatningen av temperatur.

- Tykke ulltøfler - og om det er gulvkaldt, et teppe (det trenger ikke være mer enn en ullmatte under stol/ben for å ha stor effekt)

- Grønne planter hvis lov

Bra tips!

Vi har ikke lov til å henge opp gardiner. Vi sjekker muligheten for å kjøpe inn små vifteovner el, som vi kan ha på hvert kontor.
Jeg tenker at Uggs får bli jobbesko, jeg sitter på ullunderlag, og har en elektrisk varmepute jeg kan legge i fanget.

Det står noen begredelige, levende planter rundt om, så det ser ikke ut som det er forbud mot det.

Dagslyslampe har jeg ønsket meg, og mon tro om det er lov å laste ned bål eller peis som skjermsparer på pc'n

Bilder, farger, planter og ull, ull, ull ser ut til å være oppskriften her.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no